![]()
A film legnagyobb erénye a másfél óránál rövidebb játékidő, habár sokszor sokkal hosszabbnak éreztem annál. Hanyagul összerakott bosszúálló történet. amely iszonyú brutalitást vonultat fel. A teljes kép csak a film vége felé áll össze, bár attól se leszünk gazdagabbak. Annyira volt szükségünk erre a produkcióra, mint amennyire egy halnak esernyőre.
Bullra rágyújtják a lakókocsit az apósáék, ő tisztázatlan ideig nagy lánggal ég. Tíz év után visszatér a ki tudja honnan, és hazavág mindenkit. Ebben az se zavarja, hogy azokba az égési sérülésekbe mindenki belehalt volna, de minimum nem maradt volna az arcának egy felismerhető darabja. De Bull tök jól néz ki, semmi égési nyom nem látszik rajta. Elég pufi figura, valahol az elején mutatják félmeztelenül, hát nem az az ember, aki bárkit el tudna intézni, de ezek után mégis el kell hinnünk, hogy ez történik.
![]()
Tele van az egész cselekmény szúrt és vágott sebekkel, lövésekkel, levágott végtagokkal, és a véget nem érő erőszakhoz folyamatos hatásfokozó zenei aláfestés dukál. A főszereplőnk tulajdonképpen pszichopata sorozatgyilkos: amit leművel, azt nem szentesíti semmilyen múltbéli atrocitás. Így nem tudunk a karakterével azonosulni, mint ahogy egyetlen másik karakterrel se. Igazából erre esélyünk sincs, mert a rendező és forgatókönyvíró, Paul Andrew Williams egyszerűen elszabotálta a karakterábrázolást egy az egyben.
Technikailag annyi az egész, hogy Anglia retekebb vidékein megjelenik a rég nem látott Bull, szétaprítja az ottani retek figurákat, aztán lerakja a drogos fiát egy templomban. Ekkorra már be vannak feketedve a szemei, amivel biztosan akart valamit mondani a rendező, de kit érdekel, nincs jelentősége. Senkiről nem tudunk semmit, csak jön egy őrült, lekaszabol egy csapat másik őrültet és vége. Ha egyetlen szóval kellene jellemeznem, akkor az a "felesleges" lenne.
64 Bull (2021)
Bull 10 év után hazatér, hogy bosszút álljon mindazokon, akik évekkel ezelőtt keresztbe tettek neki. több»
Szereplők: Neil Maskell, Jay Simpson, David Hayman, Tamzin Outhwaite, David Nellist

