Azért olyan jó, hogy az utóbbi évek egyik legfiatalabb, leglazább, legszellemesebb rendezőnője, Greta Gerwig álmodta újra vászonra a Kisasszonyok (Little Women, hazai bemutató: január 30.), mert ő hitelesen tudta kombinálni az egymásnak ellentmondó részleteket. Festői szépségű, romantikus filmet készített az apa nélkül nevelkedő négy lánytestvér történetéből, de hősei önálló, mai is hiteles, öntörvényű figurák – és ha a szükség úgy kívánja, teljesen anakronisztikusak.

Timothee Chalamet jelmezeinek megtervezésekor sem a pontos korfestés volt a lényeg, hanem hogy a szívtipró színész a mai rajongói szívét tiporja. Jacqueline Durran, az Oscar-díjas jelmeztervező a rendezővel egyetértésben sosem veszítette szem elől, hogy mit várnak a filmtől a Chalamet-hívők: az amerikai polgárháború idején játszódó történet legfontosabb férfi szereplője néha a 19. század elején, néha a végén viselt ruhadarabokba bújt, és az egészet a 50-es évek angol Teddy boyai és Bob Dylan 70-es évekbeli setjei fűszerezték. Meg persze, maga a sztár, aki eldönthette, hogy mit vesz fel a felkínált választékból.

– Az volt a lényeg, hogy a mai nézőknek tetsszen a srác – nyilatkozta a jelmeztervező. – Mert akkor fogják megérteni, sőt átélni, hogy miért bolondulnak érte annyira a filmbeli lányok.