Itt vannak a friss adatok, a Netflix megint minden becslést felülmúlt

Az iparág első számú prémium streamingszolgáltatójának harmadik negyedéves előfizetői és pénzügyi eredményei minden kulcsfontosságú mutató tekintetében felülmúlták az elemzői becsléseket.

A Netflix 5,1 millió fizetős előfizetővel bővült, és 2024 harmadik negyedévében elérte a 282,72 milliót világszerte, ez pedig éves szinten több mint 14 százalékos növekedést jelent! A bevétel 15 százalékkal nőtt a 2023 harmadik negyedévéhez képest. A szabad cash flow 2,2 milliárd dollár volt a legutóbbi negyedévben...

A részletesebb adatok

A második negyedévben a Netflix 8,05 millió nettó fizetős ügyféllel bővült, így a globális bázisa 277,65 millióra nőtt. Az április-június közötti második negyedévben a vállalat 9,56 milliárd dolláros bevételt (17 százalékos növekedés) és 2,15 milliárd dolláros nettó nyereséget jelentett (szemben az egy évvel ezelőtti 1,49 milliárd dollárral), ami 4,88 dolláros részvényenkénti nyereséget jelent.

Előre tekintve a Netflix 10,1 milliárd dolláros bevételt prognosztizál a negyedik negyedévre 4,23 dolláros EPS, azaz 1,8 milliárd dolláros profit mellett. A streamingszolgáltató már nem ad előrejelzést az elkövetkező negyedévekre vonatkozó előfizetői számokról (és 2025 első negyedévétől kezdve nem is fog rendszeresen beszámolni róluk).

Ezt mondta a tőzsde korábban

A Wall Street 5,12 dolláros részvényenkénti nyereséget prognosztizált 9,77 milliárd dolláros bevétel mellett a július-szeptemberi negyedévre az LSEG, korábban Refinitiv által szolgáltatott elemzői konszenzusadatok szerint.

A Netflix 5,40 dolláros korrigált EPS-ről és 2,4 milliárd dolláros nettó nyereségről számolt be 9,83 milliárd dolláros bevétel mellett.

A csütörtöki eredményt kísérő, részvényeseknek írt levelében a Netflix tájékoztatta a befektetőket a fiatal, hirdetéssel támogatott termék növekedéséről: „Jó úton haladunk, hogy 2025-re elérjük a hirdetők számára kritikusnak vélt hirdetési előfizetői léptéket valamennyi hirdetési országunkban, ami erős alapot teremt, amelyről 2026-ban és azon túl tovább növelhetjük hirdetési tagságunkat.”

Lesz-e áremelés?

Bár a Netflix nem jelentett be amerikai áremelést, ahogyan azt sok iparági elemző várta, a vállalat a bevételi anyagaiban megjegyezte, hogy a közelmúltban emelte az árakat Európa, a Közel-Kelet és Afrika régió néhány országában, valamint Japánban, és péntektől kezdve emelni fogja az árakat Spanyolországban és Olaszországban.

Emellett a streamingszolgáltató közölte, hogy a negyedik negyedévben fokozatosan megszünteti a „Basic” csomagját Brazíliában, miután a harmadik negyedévben megszüntette az ajánlatot az Egyesült Államokban és Franciaországban.