Hol vannak már azok az idők, amikor Kurt Russellt közel sem akciófilmekből ismerte a nagyközönség. A színész profilján azonban nagyban változtatott John Carpenter 1981-es filmje, a Menekülés New Yorkból.
A film története szerint a jövőben teljes Manhattenből a világtól elkerített szuperbörtön lesz, ahol a leghírhedtebb és legkegyetlenebb bűnözőket őrzik, és ahonnét képtelenség megszökni. Amikor pedig az Egyesül Államok elnökének gépe a városrészben landol, a legjobb embert kell megtalálni a mentőakcióra. A gond az, hogy a feladatra legalkalmasabb az egykori kommandós, Snake Plissken maga is a fegyencek közé tartozik, aki csak akkor hajlandó elvállalni a küldetést, ha szabadon engedik.
Lássuk be, a Menekülés New Yorkból a mai napig elképesztően szórakoztató és akciódús, noha a látványvilágot alaposan kikezdte az idő vasfoga. Talán mondani se kell, hogy a filmkészítés még mindig azon korszakában járunk, amikor még egyáltalán nem számítógépes technológiával készültek a látványelemek.
Ritkábban esik azonban szó arról, hogy a munkálatokból alaposan kivette a részét az akkor még a szakmában szinte teljesen ismeretlennek számító James Cameron is, aki lényegében abban a jelenetben látható égboltot festette, amikor a fegyenceknek élelmet dobnak le egy helikopterről. Ha beállítás talán nem is annyira emlékezetes, mindenesetre Cameron alapos munkát végzett, hiszen a stáb akkoriban nem kapott engedélyt arra, hogy valójában New Yorkban forgasson, így kénytelenek voltak az említett jeleneteket St. Louisban felvenni.