Mindent a filmről: A kör

„TruYou - egy bankszámla, egy identitás, egy jelszó, egy személyes fizetési rendszer. A valódi nevedet kellett használnod, és ezáltal összekötöttek a hitelkártyáddal, a bankoddal, és így mindent és bármit egyszerű volt fizetni. Egy online gomb az életed végéig.

Ahhoz, hogy használni tudjad A kör eszközeit - és ezek voltak a legjobb eszközök, a legdominánsabb, mindenhol előforduló és ingyenes - csak magadat kellett adnod, hű lenned önmagadhoz, a TruYou-hoz. A hamis személyazonosságok, identitás lopások, a többszörös felhasználói nevek és jelszavak valamint a bonyolult fizetési rendszerek korszaka lejárt. Bármikor látni, használni szerettél volna valamit, megjegyzést (kommentelni) tenni, vagy vásárolni, csupán egy gombnyomás és kész, egy számla, minden, mindennel összekötve, így minden nyomonkövethető és egyszerűen működtethető, mobiltelefonon, laptopon, tableten vagy retinakijelzőn keresztül. Miután megvolt a saját egyetlen egy accounted (fiókod), az internet minden sarkába, minden portálra, minden fizetős helyre könnyedén eljuthattál, bármit is akartál csinálni.”

Hé, nem bánod ha kérdezek valamit? Jobb ember lennél, ha tudnád, hogy a nap 24 órájában figyelnek? Mik lennének a következményei egy transparens (átlátható) társadalomnek? Vannak emberek, akiket szeretnénk, hogy transparensek legyenek – a celebjeink, a bűnözőink – a saját szórakoztatásunk vagy épp a biztonságunk érdekében – és mások, akiktől szinte elvárjuk, kikövetlejük a transparenciát - ilyenek például a megválasztott képviselőink, vagy a rendvédelmi szervek. Hol a határ? A totalitarizmus koncepciójára történelmileg úgy gondolunk, mint egy olyan konstrukciót, amelyet rank kényszerítenek - de mi van akkor, ha mi magunk, akár akartalanul is, de bűnrészesekké válunk a saját elnyomásunkban?

A magávalragadó modern thriller, “A Kör” (The Circle) a nem túl távoli jövőben játszódik, ahol a magánélet bűntett és kénytelenek vagyunk feltenni a kérdést: milyen árat vagyunk hajlandóak fizetni a tudásért?

SZINOPSZIS

Amikor Mae-t (Emma Watson) felveszik A Körhöz, a világ legnagyobb és legerősebb tech és a közösségi média vállalatához dolgozni, egy életreszoló lehetőségnek gondolja. Ahogy szépen emelkedik a ranglétrán, a cég karizmatikus alapítója, Eamon Bailey (Tom Hanks) arra ösztönzi, hogy vegyenek részt egy úttörő kísérletben, ami a magánélet, az etika, és végül a személyes szabadságának határait feszegeti. Részvétele a kísérletben, minden döntése lassan kezdi befolyásolni a barátai, a családja és az egész emberiség életét és jövőjét.

A filmben szerepel még John Boyega (Star Wars: Az erő felébredése) és Patton Oswalt (A S.H.I.E.L.D ügynökök”, „The Goldbergs”), mint a cég két másik alapítója. Bill Paxton („Edge of Tomorrow”, „Hármastársak”, Titanic) és Glenne Headly (Don Juan, Mr. Holland Opus) játszák Mae szüleit. Karen Gillan (A galaxis őrzői, „A nagy dobás” - The Big Short) játsza Annie-t Mae legjobb barátját.

A film rendezője James Ponsoldt („Master of None”, „Az élet habzsolva jó”) és a forgatókönyvet James Ponsoldt és Dave Eggers írta Eggers regénye alapján.

A KÖNYVTŐL A FILMIG

Dave Egger nagysikerű könyvének filmes adaptációja, „A kör” nem követte a standard hollywoodi útvonalat. A társíró / rendező James Ponsoldt percek alatt írta meg a forgatókönyvet. Ponsoldt: „Mindig is nagy rajongója voltam Dave Eggersnek, kezdve az első könyvétől, a “A Heartbreaking Work of Staggering Genius”. Izgatottan vártam, hogy elolvassam A kör-t . Kirázot a hideg tőle, ugyanakkor vicces és megdöbbentően előrelátó a tekinetben, hogy miként tudnak az utópisztikus eszmék nagyon gyorsan, invazív megfigyelő állammá alakulni. Hogy őszinte legyek, azt hiszem, leginkább az volt nyugtalanító, hogy könnyedén tudok azonosulni a regény főhősével. Még az előző filmemet sem fejeztem be, de már arról beszélgettem Dave-el, hogyan tudnánk adaptálni A kört. Dave hihetetlenül támogató volt az egész folyamat alatt.” Ponsoldt: „Jó volt egyfajta buborékban lenni egy kicsit, ahol magamban összpontosíthattam a forgatókönyvre. Az elején csak én írtam. Amikor befejeztem, csak a feleségem, és Dave olvasták el.”

Eggers magabiztos volt Ponsoldt forgatókönyvét illetően ahhoz, hogy tovább passzolja Tom Hanksnek, akivel korábban már dolgozott együtt egy másik könyvének adaptációján, a “Hologram for the King” (Hologram a király számára). És mikor kiderült hogy Tom Hankset édekli a téma, Ponsoldt mosolyogva mondja “akkor már nem volt visszaút.”

Hanks a forgatókönyvet Gary Goetzmannak adta tovább, aki producer partnere a Playtonenál. Goetzman azt mondta „Láttam, James filmjét, a The End of the Tour-t és tudtam, hogy ő egy olyan srác, akinek megvan a magához való esze. Nagyon okosan gondolkodik a jelenetek, a szereplők, a motivációkat illetően és konkrét elképzelése van erról, hogy mitől less érdekes egy-egy jelenet a képernyőn. Öröm volt vele egyútt dolgozni.”

Ponsoldt egy megbízható szakemberekből álló gárdát rakott össze, hogy a forgatókönyvet filmvászonra vigyék. Ahhoz, hogy Eggers vízióját megvalósítsák, Ponsoldt felkérte a nagynevű látványtervezőt, Gerald Sullivant, és Matthew Libatique operatőrt. Ő hozta a csapatba a castingost, Avy Kaufmant és Emma Potter jelmeztervezőt is, valamint a vágót, Lisa Lasseket. Danny Elfman írta a zenét. 2015 szeptember 11-én megkezdték a forgatást Los Angelesben.

A TÉMA ADAPTÁCIÓJA

A könyv  2013-as megjelenése óta, sok messzemenő technológiai és pszichológiai szempont kezdett mevalósulni. Ez egyszerre kihívás és lehetőség is az alkotók számára.

A Periscope, Meerkat, és a Facebook Live lehetővé teszik, hogy bárki, bárhonnan élőben jelentkezhessen, ami voltaképp tükrözi a filmben felbukkanó SeeChange kamerákat. A a szociális media szerepe a 2016-os elnökválasztás idején, amikor a Twitteren keresztül lehet tömegekkel kommunikálni, megkerülve a médiát, egyfajta transparenciát (vagy alternatív átláthatóság) hozott a háztartásokba. Közben a „Black Mirror,” brit sci-fi televíziós sorozat a társadalmunk sötét és szatirikus témáit dolgozza fel, különös tekintettel az új technológiák nem várt következményeire, tovább népszerűsítve ezt a műfajt.

Ponsolt, ezeket a kereszteződéseket izgalmasnak találta. Elmondja, „A kedvenc kihívásom az volt, hogy kiválasszam mi NE legyen a filmben, mert Dave könyve tele van ötletekkel... ez akár egy jó minisorozat is lehetne. Ez végülis egy két órás film, így egy csomó dolgot ki kellett hagynunk. Folyamatosan fel kellett tennünk magunknak a kérdést, hogy „Mi a lényeg – mi áll az adott jelenet középpontjában, és hogyan tudjuk ezt a legjobban szemléltetni, vágni?” Tehát, ha a filmet öt, tíz, húsz év múlva újra nézed, nem tűnik majd elavultnak. Azt hiszem, végülis minden az értékrendeken és a kapcsolatokon alapul, így hagyjuk, hogy a technológia a háttérbe szoruljon, remélhetőleg láthatatlanul. Ebben bízunk.”

AZ EMBEREK ÉRTÉKRENDJE: ÁTLÁTHATÓSÁG, KONTRA MAGÁNÉLET

A film lényegi kérdése: Hogyan maradhat egyensúlyban a világ egy transzparens társadalom versus a magánélet között?

Ez a kérdés volt Ponsoldt elsődleges kérdése, amikor a könyvet filmre adaptálta „amikor Dave könyvét olvastam, egyszerre imádtam és féltem tőle. Ez határozottan egy thriller, de van benne némi horror is. És főleg, azt hiszem, ez rezonál majd a közönséggel is, mert szinte magnkat látjuk a főszereplőben. Rájöttem, hogy Mae szenvedélybetegsége az én szenvedélybetegségem is a kütyük iránt. Szeretem a magánélethez való jogomat, nagyra értékelem. Nem akarom feladni ezt és szeretem, hogy tudatos döntéseket hozhatok arról, hogy mit osztok meg a világgal. De van egyfajta csere.

A gyártó, Anthony Bregman azt mondja, „Mindig keresed az olyan anyagot, ami mond valamit a világról amiben élünk, anélkül, hogy szigorúan történelmi beszámoló lenne. Költői esszéket keresel az életünkről. A kör pontosan azokkal a kölcsönhatásokkal foglalkozott, az emberi lények, a technológia és az üzlet terén, ami nagyon igaz és nagyon is valóságos, és amivel mindannyian foglalkozunk manapság, vagy foglalkozni fogunk hmaarosan… ez egy hátborzongató, kísérteties, nagyon is közeli jövőkép arról a világról amiben jelenleg most élünk.”

A film rávilágít az emberi szokásokon alapuló, egyre növekvő adatgyűjtés kérdésére, ami egyáltalán nem egy fekete-fehér kérdés. A mindennapi tevékenységeink „datafikációja” rendkívül hasznos is tud lenni, a hirdetők, a tudósok, orvosok, a rendvédelmi szervek, illetve az oktatási rendszereknek abban, hogy segítsenek javítani az életünkön - testreszabott információ ami kifejezetten nekünk és a családunknak szól. A könyv és a film fő terméke a “TruYou” (Valós éned) ami voltaképp egyetlen bejelentkezési alkalmazás, amely összesíti az összes felhasználói alkalmazást, így nem kell, ki-be jelentkezni a több alkalmazás között. De pontosan mennyi személyes adatot vagyunk hajlandóak megosztani a kényelem kedvéért?

Mercer, akit a Boyhoodban megismert Ellar Coltrane játszik, az anti-tézise ennek a mozgalomnak. Ő Mae gyerekkori barátja. Ő nincs fent az interneten, nem vesz részt a közösségi médiában, és kérdőre vonja Maet a teljes transparencia veszélyeit illetően, mind személyes, mind társadalmi szinten. Mae sikertelenül próbálja őt bevonni a körbe, és megmutatni neki közösségi média előnyeit a műalkotásait illetően, de ez csak még távolabb löki Mercert.

Tom Hank karaktere, Eamon Bailey, a Kör mantra bajnoka: „Tudni jó. Mindnet tudni, még jobb.” Arra a kérdésre, ha ez mennyiben hasonlít a személyes meggyőződésére, Hanks azt mondja: „az üzenet számomra az volt, hogy mi magunk irányítjuk a sorsunkat. És igen, nagyon kényelmes ha online tudjuk fizetni a számláinkat, vagy bármikor, bárhol megnézhetünk egy filmet, de meg kell kérdeznünk magunktól, hogy ez mennyire egészséges? Egy bizonyos fokú éberséget kíván az, hogy proaktív módon értékelni tudjuk, mi egészséges számunkra, és a társadalom számára. Személy szerint én soha nem jelentkeznék be a Körbe, nem szeretnék tagja lenni ilyesminek. Egyébként van olyan barátom, akinek nincs is vezetékes telefonja és kihajtós, flip telefont használ amin nincsenek appok. Az emberek meg fogják találni a módját annak, hogy névtelenek legyenek, hogy kijelentkezzenek a rendszerből, és ez sokkal könnyebb lesz, mint azt az emberek feltételezik.”

Mae (Emma Watson) az anonimitás ellentetjére vágyik. Egy kis bátorítással a Kör alapítóitól, jelentkezik önkéntesnek, mint az első teljesen transparens egyén. Ez azt jelenti, hogy egymagában személyesíti meg a Kör mantráját - egy kamerával magán, hagyja, hogy a nézők lássák mindazt, amit csinál az életében - minden tevékenységét, beszélgetését, cselekedetét és az e-mailjeit.

Mae hűsége akkor szilárdul meg, amikor a Kör beleegyezik, hogy édesapját, aki súlyos, többszörös szklerózis betegségben szenved, bevonják a cég egészségbiztosítási rendszerébe. Látva édesapja fizikai leépülését, és azt, ahogy az anyja tehetetlenül küzd, hogy biztosítsa a szükséges szolgáltatásokat, Mae hálás a Kör a nagylelkű ajánlatáért. Miután bekerül a Kör egészségügyi rendszerébe, Mae azonnal látja a javulást, ami mentálisan és tudatalatt is megerősíti benne a Kör iránt érzett hűséget.

Mae energikus, fiatalos és képviseli korcsoportját, akik hozzá vannak szokva a mindennapi életben jelenlevő kamerákhoz.  Felbuzdulva apja egészségi állapotának javulása láttán, Mae teljes mértékben beveszi a Kör azon meggyőződését, hogy minél jobban kapcsolódunk egymáshoz, annál job less az életünk.

MI A KÖR?

A Kör egy gyorsított hibridje a ma ismert összes nagy technológiai cégnek - Amazon, Facebook, YouTube, Apple. A célja, hogy „bezárja a kört” és egy olyan közösségét hozzanak létre, amely átlátható, ahol minden tapasztalat megossztható. Ahogy Maet egyre beljebb húzza a kör és a alapítók látásmódja, úgy véli, hogy a privát magánélet iránti vágy nem csak hogy önző, de másoktól megtagadni, hogy tanúi legyenek a téged ért élményeknek, egyenesen bűntett.

A kezdeti alapítót, Ty-t (akit Kaldennek is hívnak) John Boyega játsza, aki azt mondja, a technológiáról, „ez egy lightos Facebook verzió. Egy hely, ahol a barátok együtt lóghatnak online és jól érezhetik magukat.” De ahogy a technológia egyre növekszik Eamon Bailey (Tom Hanks) és Tom Stenton (Patton Oswalt) irányítása alatt, egyre kitarjedtebbé, Ty bevallja „ez nem az, amire én gondoltam.” Könyörög Maenek, hogy segítsen neki megállítani a röppálya állított Kört, miközbena zon kesereg, hogy “mindent rögzítenek, látnak és levetítenek és bármire fel tudják használni.”

Az alapítók egy másik, hosszú távú célja az, hogy a Körbe való beregisztrációt kötelezővé tegyék minden állampolgár számára. Ahogy Bailey azt a film elején is mondja, „Hiszek az ember tökéletesíthetőségében.” A Kör vezetői azt szeretnék látni, hogy a felhasználóik accountjai össze vannak kötve a társadalombiztosítási számaikkal, az emberek képesek adót fizetni online és az alkalmazáson keresztül szavazni. És láthatjuk a szakadás kezdetét – ki ne akarna a saját okos telefonján keresztül szavazni? Mennyivel egyszerűbb és kényelmesebb lenne? Ahogy Bailey, Stenton és végül Mae is vélekedik, „ez megnövelhetné az aktív választópolgárok számát, és egyben egy gazdagabb demokráciához vezetne, ha mindenki részt venne nem igaz?” Ahogy Mae a nyilvánosság elé kerül, és de facto vezető lesz, tovább nyomja a transzparencia napirendet avval, miszerint kötelezővé kéne tenni mindenki számára a szavazást, illetve annak eredményeit is nyilvánosságra kell hozni.

ÉLET A KÖRBEN

A produkciós vezető, Gerald Sullivan, számára nem kis kihívást jelentett Eggers utópisztikus céges kampuszát megvalósítani. „A könyvben ez egy nagyon fantasztikus világ”, mondja Sullivan. „Az ötlet az, hogy olyan munkahelyi környezetet hozzunk látre, ahol addig szeretnél maradni amedig csak lehet. Ők ezt úgy érték el, hogy minden  komfortelem elérhető és ingyenes.

Karen Gillan aki Anniet, Mae legjobb barátját alakítja, hozzáteszi: „ azt hiszem, úgy tűnhet, mintha ez egy remek munkahely lenne. Rengeteg az extra juttatás - zenészek, standup komikusok, improvizációs komédia csoportok és pazar kajás bankettek. Vannak hálótermek is, takarító személyzettel. Még „doga” is - ami kutya jóga. Ki ne szeretné ezt?”

Sullivan és Ponsoldt egy teljesen üres területet béreltek ki a kaliforniai Playa Del Rey-ben, ahol megvalósították a Kör kampuszát. „Összeválogattunk néhány épületet Los Angelesben, amikről azt gondoltuk, hogy illene a Körhöz. Hatalmas építészeti kutatás előte meg a filmkészítést, és keményen dolgoztunk, hogy bele integráljuk a rengeteg zöldet is az épületek közé, mert úgy tűnik, ez nagyon gyakori manapság a tech iparban.”

De a sok cicoma és a gyönyörű iroda nincsen ingyen. Gillan folytatja: „Bár sok extra juttatás van, a Kör egyre sötétebb less ahogy haladunk előre a történetben. Mindnekit erősen „bátorítanak”, legyen minnél aktívabb a közösségi oldalakon, hogy dokumentáljék minden mozdulatukat, hogy kommenteljék más tevékenységét, és részt vegynek a felmérésekben. Mindezek a viselkedések határozzák meg a szociális rangsorodat, a Részvételi Helyezésed, amely az egész cég számára nyilvános. Az összes alkalmazott a saját részvételi helyezését próbálja feltúrbózni, és ez végül átveszi az egész életüket a karakterüket.”

Sullivan hozzáfűzi: „Az alapítók azt akarják, hogy a Kör egyszerre legyen a társadalmi, valamint a munkakörnyezetünk. Ez nagyon gyorsan ijesztővé vállhat. Tehát ez az, amit el akartunk érni.”

Annek a behatolásnak a metaforája a képernyők növekvő száma Mae asztalán. Először csak a munkájához kell, majd egy másik a közösségi platformok kezelésére, még egy a beszélgetésekhez, és a másik a rangsor kezelésére. Hamarosan az egész asztalát beborítják a monitorok. Személyes tere így a háttérbe szorul.

SZEREPOSZTÁS

A SZEREPLŐK

Miután Tom Hanks, az egyik legelismertebb színész vállalta a szerepet, nem volt nehéz összetoborozni az all-star színészgárdát. De hogy tényleg pontosan a legjobb színészeket találja meg a könyv karaktereihez, Ponsoldtnak némi kreativitásra is szüksége volt. Végül egy veterán sztárcsapatot sikerült leszerződtetnie.

Sullivan egyetért: „James mindig lenűgöz és a casting megoldásaival, de a jó értelemben. Úgy tűnik, hogy mindig működik.” A producer, Gary Goetzman szerint „Azt hiszem, ez az, ami olyan érdekes Jamesben. Tele van egy csomó friss ötlettel.”

Az egyik legfontosabb casting választás a főszereplő, Mae karaktere volt, ő a sarkalatos szereplője a Körnek. Az alkotók mindig is Emma Watsont tartották a legjobb választásnak. Goetzman: „Emma Watson az egyik kedvenc színészem. Csodálatos színész, és egy egész generációnyi fiatal nőtt fel vele.”

Ponsoldt hozzáteszi: „Emma egyszerűen zseniális. Erős etikai iránytű. Ő egy teljes generáció hangja. Csupa szív, és mélyen érző. És van valami abban, hogy egy kamera előtt nőtt fel, és ez igaz Tomra [Hanks] és Ellar [Coltrane]-re is, akik ugynacsak a kamera előtt töltötték életük nagyrészét, így egyedi és ritka tapasztalatokkal játszhatták a szerepeket.”

A Kör alapítója, Ty / Kalden, John Boyega, akit mint Finn ismerhettünk meg a „Star Wars: Az Erő ébredése” filmből. Ponsoldt azt mondja: „John egy zseniális színész tele elhatározással, koncentrált, és rettentő ügyes... És azt hiszem, jelleme miatt egy kicsit más irányba ment egy-egy jelenet, de pont ettől lett jobb.”

EMMA WATSON

A producerek és rendezők is jól tudták, hogy a film sikerének kulcsa a megfelelő színésznő megtalálása, aki elbírja Mae karakterét, a katalizátort. Tom Hanks szerint: „Mae az üres vászon, amelyre Eamon Bailey és Tom Stenton festheti a Kör jövőképét.  Ő terhektől mentes, új, még fiatal. Ő tökéletes példaképe az átlag embernek. Ő az a személy, akinek az életét definiálhatja és javithatja is a Kör. Beválasztják és felveszik mint az 1.0-ás verziója annak, ami a Kör lehet.

A producer és rendező elindult, hogy megtalálják a színésznőt, aki képes mindezen rétegek megszemélyesítésére, és Emma elsőként szerepelt a listájukon.

Emma Watsont leginkább mint Hermione Granger ismerhetjük a Harry Potter filmsorozatból. Az első film, a “Harry Potter és a bölcsek köve” volt a legnagyobb bevételt hozó film 2001-ben. Emma egy következetes People Choice Awards nyertes, felkerült a '30, 30 alatti' színésznők listájára, a TC Candler “Legszebb Arcok”, a Forbes Top 100 híresség listára, valamint a Burberry 2009-es őszi / téli kampány arca volt. Az Twitteren csaknem 24 millió követője van.

Amellett, hogy minden az ő filmes munkája, Watson is végzett a Brown Egyetemen irodalmi mértékben. Her legbüszkébb eredmény, azonban az ő szerepe, mint az U.N. Női Global jószolgálati nagykövete. Ebben a szerepben, Watson elősegíti a nemek közötti egyenlőség és a nők szerepének erősítése a fiatalok.

Filmes munkái mellett, Watson a Brown Egyetemen szerzett diplomat irodalomból. Ám amire a legbüszkébb, hogy a U.N. Nők Globális Joszolgálati Nagykövete. Ebben a szerepben, Watson elősegíti a nemek közötti egyenlőséget valamint erősíti társadalmunkban a fiatal nők szerepét.

James Ponsoldt rendező szerint, „Emma Watson, azon túl, hogy egy figyelemre méltó ember, egyben az egyik kedvenc színészem is. Láttam az összes Harry Potter filmet. Szerettem őt az “Egy különc srác feljegyzései” (The Perks of being a Wallflower) és a “Lopom a sztárom” (Bling Ring). Egy egész generáció nőtt föl vele. Ő a filmekben nőtt, ők pedig vele. Ez a film az egyetemi élet utánról szól, arról, hogy milyen féle etika és erkölcsök irányítják a döntéseidet. Azt hiszem, ő egy csodálatosan erős, morális útmutató. Egy erős etikai iránytű. Ő egy generáció hangja, hatalmas szívvel. Mélyen gondoskodó és erőteljes - nem alábecsülendő. Erős, céltudatos, megfontolt ember és színésznő.”

Tom Hank egyetért: „Ahogy elnézem Emmát, egy veteránt látok, aki, bár elég alacsony karbantartást igényel, de keményen elvégzi a munkát, amely szükséges annak érdekében, hogy hozni tudja Mae karakterét.”

Arról, hogy mi vonzotta a karakterben, Watson azt mondja: „Mae lenyűgöző számomra... egyrészt hihetetlenül könnyű vele azonosssulni, másrészt tényleg megértem, miért hozta meg azokat a döntéseket. Van benne valami majdnem túlvilági... ő tényleg érdekes, mert nem fekete vagy fehér. Nagyon összetett karakter.”

TOM HANKS

Ahhoz, hogy valaki el tudja játszani a Kör megálmodóját, Eamon Baileyt, a gyártók egy olyan színészt kerestek, aki általánosan elfogadott és imádott. Ponsoldt szerint, Dave Eggers, volt az, aki javasolta Tom Hankset, mondván: „Mit gondolhat Tom erről a szerepről, mert szerintem szeretné ezt a karaktert.” Ponsoldt hozzáteszi, „És ha valaki azt kérdezi, mit gondolsz Tom Hanksről? Őszinte leszek, ő az én kedvenc színészem. Tehát amikor Tom beleegyezett, hogy megcsinálja a filmet, majd kiugrottam a bőrömből.”

Tom Hanks az egyik legkedveltebb színész a világon, és egyben a legsikeresebb filmek sztárja is, többek között a Toy Story, a Splash, a Segítség felnőttem, az Apollo 13 és a Forrest Gump. A Harris Poll szerint rekordot állított, mint Amerika kedvenc filmsztárja. Számos elismerése közt szerepel két Oscar díj (Philadelphiában és Forrest Gump), hét Emmy-díj is, amit producer munkájáért kapott (TV sorozatok), két Screen Actors Guild Award, négy Golden Globe és egy Elnöki Szabadság Érdemrendet amit Obama elnöktől kapott.

Karakteréről Hanks azt mondja: „Bailey egy álmodozó. Ő minden lehetséges megoldást lát, azt hiszi, „nem lenne jó ötlet he…, mi lenne, ha…, mi történne, ha mindenki részt venne benne ...”. Ő egy ember, akinek nincs mása, csak a hatalmas képzelőereje, és a hite, hogy ezeket az ötleteit megvalósithatja. Nem hiszem, hogy bármit amit mond, ne lenne igaz, vagy igaz-szerű.” Bergman szerint, „Bailey az a valaki, aki hisz a küldetésében. Úgy véli, hogy mindaz a sok a technológia, amit létrehoznak és értékesítenek az egész világban, az emberiség javát szolgálja. Ő valahol félúton helyezkedik el Ty, aki tech beállítottságú és Stenton között, aki egy pragmatista és könyörtelen üzletember.”

Bailey határozottan támogatja a teljes transzparenciát. Kérdése Mae és a Kör alkalmazottjai felé: „Ha tudnád, hogy figyelnek, vajon jobban viselkednél, mintha egyedül volnál?” Bailey úgy látja, hogy a kevesebb titok nagyobb szabadsághoz vezet, hiszen „felszabadit a saját bűntudatunk alól.”

A kérdésre, hogy mennyiben osztja Bailey bármely nézetét, Hanks azt mondja: „Más embereknek is volt már a történelem során hasonló gondolata, de valahogy sosem sült el vlaami jól. Azt hiszem, ha úgy gondolod, hogy az emberi természet mindig javítható, akkor minden amit ő (Bailey) mond, az jó. De azt hiszem, a valóság az, hogy az emberi természet nem javítható tovább, mint amennyire a valóságot lehet jogszabályozni. Figyelembe kell venni az emberi viselkedés, és ez mindig a legnagyobb véletlen.”

A többi színész is élvezte a munkát Hanksel. Patton Oswalt egy Hanks rajongó, „Tommal együt dolgozni fantasztikus volt, már csak azért is, mert rajongója vagyok. Az, hogy egy jelenetben lehettem vele, és beszélgethettem vele az életről és a filmekről – léegalább akkora filmbuzi mint én – fantasztikus érzés volt.”

Watson: „Eleőtt még soha nem dolgoztam együtt Tom Hanksel. Ő nyilván egy olyan színész, akit nagyon nagyra tartok, csodálatos volt együtt dolgozni vele.”

JOHN BOYEGA

John Boyega egy szempillantás alatt vált sztárrá mint Finn, a Star Wars: Az erő ébredése epizódban. Annak ellenére, hogy egy nemzedék hős ikonja, és rengeteg ajándéktárgyon szerepel az arca, két lábbal áll a földön.

Boyegát választották a látnoki csoda fiú, Ty szerepére, miután Ponsoldt, korábbi filmjei láttán a rajongója lett. Ponsoldt szerint, „Amikor először láttam az “Attack the Block” filmben, el voltam ragadtatva. Első találkozásunkkor a videojátékokról beszélgettünk. Ő fiatalabb, mint én, én 8 bites Nintendon játszottam, ő egy PS4 srác. Fellélegeztem. Ő is olyan, mint bárki, bárhol a világon, aki videojátékokon nőt fel a szülei pincéjében, és lehetne az a srác, aki megváltoztatja a világot, aki kifejleszti a következő appot.”

Ponsoldt látott valamit Boyegában, amitől azt hitte tökéletes lenne a szerepre, és a tisztelet kölcsönös volt. Boyega: „James nagyon, nagyon intelligens és szerettem vele együtt dolgozni. Egész karrierem során szerencsém volt olyan rendezőkkel együttműködni, akik jó visszajelzéseket adnak és könnyű velük dolgozni. És ő ebben fantasztikus. És tényleg neki való project, az biztos. Ez egy igazi karakter darab, ami minden színész számára fellélegzés. SZínházas családból jövök, ezért nagyon örültem, hogy ez egy olyan film, ahol valóban a karakter mélyére áshatsz és végig kísárheted a film ívén.”

Watson, „John hihetetlenül karizmatikus, pont tökéletes Ty szerepére. Azt hiszem, egy nagyon érdekes fajta elvonatkoztatást is adott Ty karakterének, ami nagyon jót tett neki.”

KAREN GILLAN

A Galaxis őrzőiben Nebula szerepe után, Gillan most Anniet alakítja a Körben; egy bátor, felfelé ívelő vezetőként.

Annie Mae legjobb barátja és főiskolai szobatársa és befolyását arra használja, hogy elitézzen egy interjút Maenek a Körnél. A kapcsolatuk hiteles, de hamarosan széthullik, ahogy Mae kezdi felülmúlni Anniet és instant híresség less miután ő válik az első teljesen transzparens személyé. Ahogy a kapcsolatuk kezd szétesni, Annie karakter hibái is kezdenek felülkerekedni.

Gillan élvezte a nem hibátlan karaktert játszani, „Úgy érzem, Annie rengeteg menő dolgot csinálni, és nagyon izgatott voltam, hogy miként tudok eljátszani avval, hogy ilyen sok kávét iszik és szedi az Adderallt, és hogy mindez hogyan hat a személyiségére. Ez érdekes és izgalmas kihívás volt. Annienek nagyon erős munkaerkölcse van, és gyrosan emelkedett a vállalati ranglétrán. Boldog, és pörgős és imádja a munkáját, ismert és nagyra becsült a cégnél. Aztán a film során látjuk hogyan esik szét, hogy ez a rengeteg munka mivel jár, és miként indul el lefelé a lejtőn.” Bergman hozzáteszi: „Annie nagyon közel van a Kör hatalmi központjához és ő a felelős egy csomó interakcióért a Kör és a kormányok között szerte a világon. Túlterhelték munkával. Rettentően ambiciózus, és nem akar senkit sem cserben hagyni, nagyon komolyan veszi a munkáját. Bizonyos szempontból ő áldozata a saját elkötelezettségének a Kör iránta.”

Emma Watsonnal való közös munkáról azt mondja, hogy szinte a legelejétől kezdve olyan volt, mintha a legjobb barátok lettek volna „tulajdonképpen rögtön megvolt a kémia, azonnal egymásra hangolódtunk és ezt vittük tovább a jelenetekbe is.”

Gillan egyik kedvenc jelenete a filmben az, amikor Mae és Annie a WC fülkékben vannak. Mae transzparenciája miatt,  csak 3 percig tud a mosdónban lenni, amikor ki van kapcsolva a kamera, így ez alatt a rövid idő alatt nagyon sokat kell kommunikálniuk. Gillan így írja le a jelenetet: „Egy nagyon mély beszélgetést folytatnak egymással, és az egész olyan mintha gyónnának, mert nem látják egymást, és emiatt képesek feltárulkozni, jobban, mintha szemtől-szembe lennének.”

Gillan ez egyike a fiatalabb színészeknek, és úgy érzi, hogy a film nagyon is releváns a ő generációjának, „rengeteg a közösségi média amiben részt veszünk most, ezért ez a film teljesen hihető, rossz előjelű, nem tudom, ha nem vagyunk elég óvatosak, akkor nem kétséges, hogy valami ilyesmi is kialakulhat, és nem vagyok abban biztos, hogy ez feltétlenül jó egy dolog.”

EGYÉB SZÍNÉSZEK

ELLAR COLTRANE

Ellar Coltrane először akkor szerzett elismertséget, amikor Richard Linklater úttörő filmjében, a  „Srácok” (Boyhood) feltűnt, amiért Coltrane elismerő kritikákat kapott. A Körben Mercert, Mae gyerekkori barátját játsza, aki elutasítja Mae teljes transzparenciáját, és azon emberek elhivatott képvselője, akik nem akarják az életüket online élni.                                                              

PATTON OSWALT

Senki sem volt jobban meglepve, mint Patton Oswalt maga, amikor Ponsoldt azt javasolta, nézze meg Tom Stenton szerepét, a Kör sztoikus üzletemberét. Baileyvel ellentétben, Stenton sokkal szívesebben mozog a színfalak mögött. Komoly és megfontolt, egyáltalán nem, az az extrovertált nyilvános személyiség mint Oswalt, aki megjegyezte, „Egyáltalán nem láttam magamat mint Tom, mikor olvastam a könyvet, de úgy gondoltam, hogy pont ezért igazán érdekes lenne. Mivel hajlandóak voltak kockáztatni, azt mondtam: Akkor csináljuk!”

Gary Goetzman producer úgy gondolta, ez egy ötletes kombináció, „Patton egy csodálatos komikus, színész, és író. Úgy gondolom, hogy Tom és Patton, elég jó páros.”

Tom Hanks teljes mértékben támogatta a választást: „Azt hiszem, Patton egy zseni, ő már oly sok más területen legenda, így amikor azt mondták, hogy Patton fogja játszani Tom Stentont, csak annyit mondtam, „Nos, az tökéletes”. Nagyon sokoldalú színész, azt gondolom, ő egyike azoknak a srácoknak, aki bármilyen szerepben, bárhol megállja a helyét.”

Patton Oswalt karrierje tükrözi a sokoldalú tehetségét. Ő egyik a legkedveltebb komikusoknak és kiemelkedik Hollywoodban, sokféle tehetségével, egyszerre színész, humorista, író, producer, és szinkronhang. Stand-uposként sokat dícsért Amerikában. Négy albumot adott ki, melyek közül kettő a Billboard Comedy chart elején végzett. Televíziós és filmes megjelenései között szerepel a „Modern Family” (sorozat), „Brooklyn Nine-Nine”, a „Veep”, és a „A SHIELD ügynökei”. Filmes kreditjei között szerepel a Magnolia, Young Adults és a Lecsó (Ratatouille).

Amikor új típusú karakteréről kérdeztük, Oswalt azt mondta: „ez a karakter talán a leginkább irányított, amit valaha játszottam. Egy olyan ember, aki nem érzi jól magát a saját bőrében, és úgy érezzük, minden szó ami elhagyja a száját, gondosan kitalált és kigyakorolt. Egyszerűen rossz személyiség, így tudnám leginkább leírni.”

A teljes átláthatóság témája a filmben nem olyasmi, amit Oswalt szeretne az életében: „Megértem azt az endorfin löketet, amit akkor érzünk ha elismerő dicséretet vagy egyetértést kapunk bármiért amit felrakunk az internetre, de nem hiszem hogy erre a nap 24 órájában szükségünk lenne, azt hiszem, az patológiai eset.”

A mindig udvarias színész válasza arra, hogy mit szeretne ha a közönség leszűrne a filmből, „jó lenne, ha talán nem sms-eznének a film alatt. Ha csak ennyit elérnénk a filmmel, az már egy hatalmas előrelépés lenne.”

A veterán szereplők között szerepel még továbbá Glenne Headly és a (kései) Bill Paxton, akik Mae szüleit alakítják. A filmben Paxton karaktere súlyos multiplex klerózissal kűzd, a szenilis és támogató feleségével az oldalán. Mae lehetősége arra, hogy szüleit bevonja a Kör egészségügyi tervébe lehetővé teszi, hogy édesapja jobb orvosi ellátást kapjon, és ez az egyik legfontosabb tényező, ami Mae hűségét megalapozza a Kör iránt. Cserébe a szülei beleegyeznek hogy a Kör elhelyezze a SeeChange kameráit az egész házban úgy, hogy Mae és követői tanúi legyenek minden lépésüknek. Amikor a kamerák felveszik Mae szülei egy tapintatlan pillanatban a véleményük megváltozik, kikapcsolják a kamerákat és távol tartják magukat Maetől.

(BigBangMedia)