Nagy változás a Netflixen az USÁ-ban, de a legtöbben (talán) észre sem vették

Jelentős változások mentek végbe az elmúlt időszakban a világ egyik legnagyobb streamingszolgáltatójánál, a Netflixnél.

Bár ezek a változások jelenleg kevésbé észlelhetőek, arról mindenesetre korábban bár szó esett, hogy az online platform hirdetésekkel és reklámokkal megtámogatott díjcsomagot készít elő, az pedig már csak hab a tortán, hogy a vállalatnál hatalmas elbocsátások várhatók.

A Netflix korábban piacvezető szolgáltatásnak bizonyult, mostanra azonban sokkal intenzívebben kiéleződött a harc a legnagyobb tartalomgyártók között, a tény pedig, hogy a Netflix jelentősen csökkentette a tartalom kínálatát, enyhén szólva sem tett jót a renoméjának.

2015. májusában a Netflix könyvtára közel 4751 produkciót tartalmazott az Egyesült Államokban, ez a szám mára csaknem 40 százalékkal csökkent, így az ma alig haladja meg 3000-et.

A helyzeten az sem segít, hogy a díjcsomagok árai is növekedtek, így az előfizetőkben okkal merülhet fel az az érzés, hogy egyszerűen többet fizetnek a kisebb tartalomkínálatért. Az elégedetlenséget csak fokozza, hogy korlátozott a jelszómegosztás, a már említett tartalomkínálatot pedig különböző reality műsorokkal higította fel a szolgáltató.

Persze fontos megjegyezni, hogy a Netflix az elmúlt időszakban olyan címekkel szolgált, mint a Különösen veszélyes bűnözők és Az Adam-projekt, az elmúlt hét napban mégis olyan produkciók hozták a legnagyobb nézettséget, mint a 365 nap: Ma, A silvertoni ostrom és a Marilyn Monroe rejtélye: A soha nem hallott szalagok.