A női rendezők helyzete Hollywoodban a figyelemre méltó sikerek ellenére továbbra is elkeserítő, amint arra a San Diegó-i Állami Egyetem Nők a Televízióban és a Filmben Kutató Központjának új tanulmánya rámutat.
2024-ben a 250 legnagyobb bevételt hozó hazai film közül a nők csak 16%-ot rendeztek, a 100 legjobb film között pedig még alacsonyabb, 11%-os volt a képviseletük, ami az előző évhez képest kis mértékű visszalépést mutat. Számos elismert, nők által rendezett film, mint például a The Fire Inside és a Nő a reflektorfényben, független filmként jelent meg, vagy megkerülte a moziforgalmazást, így nem befolyásolta jelentősen a mainstream bevételi adatokat.
A tanulmány mindemellett kiemeli, hogy az olyan sikeres női rendezők, mint Greta Gerwig és Chloé Zhao láthatósága nem jelentett szélesebb körű lehetőségeket a nők számára az iparágban. Míg a nők olyan szerepkörökben, mint az operatőrök és forgatókönyvírók, előretörést értek el, ezeket az előrelépéseket beárnyékolja a visszaesés más területeken, mint a zeneszerzés, a vágás és a vezető produceri munka.
A Variet magazin beszámolója szerint a női rendezők nagyobb valószínűséggel alkalmaztak más nőket a kulisszák mögötti kulcspozíciókban, mint a férfi rendezők filmjeiben.
"Ezek a számok megdöbbentőek. Hibáztathatnánk a jelenlegi, zsugorodás és konszolidáció által megrázott környezetet, de Hollywood egészében véve évtizedek óta sántít e tekintetben" - idézi a magazin a tanulmány szerzőjét, Martha Lauzent.