Új filmforgalmazó a hazai piacon

2018-ban új filmforgalmazóval bővül a magyar filmes piac: alternatív forgalmazási módszerek bevezetésével megkezdi működését a Soldivision.

A Soldivision – mely mögött a hagyományos és az alternatív filmterjesztésben egyaránt jártas szakemberek állnak – célja, hogy az eddig bevett módszerekkel kissé szembe menve, projektalapú működéssel egy izgalmas, újító szellemű forgalmazást honosítson meg Magyarországon. A vállalkozás munkatársai számára a filmművészet és a mozi világa több puszta szórakoztatóiparnál: egyszerre szeretnének művészi és emberi értékeket közvetíteni a nézők és a szakmabeliek számára egyaránt.
Soldivision küldetésének tekinti, hogy lehetőséget teremtsen egy valós párbeszéd kialakulására a magyar alkotók és a filmkedvelők között. Ehhez azonban túl kell lépni a megszokott bemutatási formákon! A forgalmazó éppen ezért minden projektjénél egyedi koncepcióban gondolkozva exkluzív és különleges események kereteiben mutatja be filmjeit a jövőben. Korábban filmvetítésre nem használt helyszínek, alternatív terek és programok, a művészet különböző területeit összefogó intermediális találkozók és pop up események egyaránt szerepelnek a Soldivision tervei között.


A forgalmazó  A rossz árnyék című filmjével kezdi meg működését. A kultikus magyar rendező 2003 után 2018. február 28-án tér vissza a magyar mozikba egészestés rendezésével. A rossz árnyék a rendező eddigi életművének tökéletes összegzése, melyben sajátos látásmódja különleges, formabontó vizuális megoldásokkal párosul – éppen ezért tökéletesen alkalmas „alapanyagnak” bizonyul ehhez a különleges forgalmazási formához.
A Soldivision működésének alapját a minőségi filmterjesztés adja: a cél nemcsak az értékes művészeti alkotások ideális közvetítése, hanem az is, hogy mindezt a magyar filmkultúra színvonalas ápolásával valósítsák meg. (Soldivision)