Tegnap debütált a Netflixen Natasha Lyonne nagysikerű sorozata, a Végtelen matrjoska második évada. Ez sok tekintetben különbözik az elsőtől, az egyik például az, hogy ennek elkészítése során a színésznő nem csak a főszereplőt alakította, de mellette rendezőként és showrunnerként is tevékenykedett. És mivel a második évad Nadia múltjával foglalkozik, a forgatások egy része Budapesten zajlott, a színésznő pedig emiatt magyarul is tanult.

A Végtelen matrjoska első évada Nadia egy napját mutatja be újra és újra és újra. Merthogy Nadia valamiért mindig meghal valahogy a saját születésnapján, majd újra visszakerül a neki rendezett szülinapi buli mosdójába, hogy minden kezdődjön elölről. Miközben próbálja megfejteni, hogy mi is történik vele valójában, megismeri Alant, aki pontosan ugyanebben a cipőben jár.

A második évad már sokkal többet foglalkozik Nadia és Alan múltjával is, ami a nő esetében európai gyökereket jelent. Ennek megvalósítása pedig nagyrészt Natasha Lyonne érdeme. A színésznő a második évadra átvette a showrunneri teendőket is, így sokkal nagyobb szabadsága nyílt arra, hogy megvalósítsa mindazt, ami az évek során felgyűlt benne ezzel a szereppel kapcsolatban. Éppen ezért a második évad egészen más hangulatú mint az első volt.

Érdekesség, hogy a forgatás egy része Budapesten zajlott, mivel Nadia múltjának egy fontos része ide kötődik. A színésznő egy interjúban arról beszélt, hogy számára ez különösen megterhelő volt, hiszen nem csak szerepelnie kellett a felvételeken, de a rendezői széket is részben ő foglalta el és közben showrunnerként minden egyéb fontos háttérfeladat is az ő vállát nyomta. Magyar költségvetéssel kellett dolgoznia, miközben egyetlen szót sem beszélt magyarul. Hogy jobban menjenek a dolgok, elkezdett megtanulni magyarul, amit – nem meglepő módon – rémálomnak nevezett. De nagyon is elkötelezett volt, mert nem csak imitálni akarta a magyart, hanem a lehető legtökéletesebben használni.

Pedig a színésznőnek elég erős magyar gyökerei vannak, ugyanis nagyszülei holokauszt-túlélők voltak, akik nyugatra disszidáltak. Ezt a családi szálat fel is használta a sorozat megalkotásához.