2021.05.01 03:15 accattone Olvasottság: 157x
1

Túlméretezett alapkő

Megnéztem a három és fél órás Final Cutot, ami teljesen újra lett strukturálva, és ez jól állt neki. Még van ezenkívül egy nyolc perccel rövidebb Ultimate Cut, Stone most ezt tartja a végső változatnak, de felépítésében nem lehet radikálisan különböző az előbbinél.

Felmerül a kérdés, hogy néhány évenként hova vagdossa már, amikor volt egy egzisztencialista víziója, ami egyik formájában sem tud tökéletes lenni. Mert ez a film sokkal inkább Alexandrosz magánélete, a történelmi hitelesség kedvéért szépen update-elt szexuális orientációkkal, pszichoszexuális motívumokkal tarkított cselekményelemekkel, csak éppen emiatt az epic formátumot nem érzem indokoltnak.

Túlméretezett alapkő

Amikor a mitikus ősök deheroizációját maga az apa végzi el, vagy amikor Angelina Jolie zseniális Iokaszté-parafrázisa megadja az alapot Alexandrosz Oidipusz-komplexusának, vagy amikor Héphaisztión az Íliász nagy tragikus hőspárosának (Akhilleusz-Patroklosz) egyikévé lép elő, ott valóban érezhető egy epikai gondolatiság. A mítosz és a történelem határmezsgyéjén járó hősök folyamatosan ismétlődő hübrisze – amihez nem feltétlenül kellenek istenek – lehetetlenné teszi a Tökéletes Hős makulátlanságát.

Saját korának erkölcsi mércéi szerint is bukásra ítéltetett, ugyanakkor a 21. század fluid moralitásjátékaiban szintén elvérezne akármelyik ítélőszék előtt, bármit gondoljunk a véghez vitt teljesítményről. Ez egy szokványos, provokatív Stone-i gondolat, csak itt éppen elvész az erőltetett monumentalitásban. Remélem, a huszadik évfordulóra nem jön egy újabb Cut, mert nincs értelme: Stone nem ért a nagyepikához.

akció | dráma | életrajzi | háborús | kaland | romantikus | történelmi

Sándort gyermekkora óta uralkodásra neveli édesanyja (Angelina Jolie). Nagy Sándornak (Colin Farrell) sikerült a legnagyobb birodalmat felépítenie, de nem sokáig tudta hatalmát... több»

1