2020.08.15 00:12 Harper Olvasottság: 128x
5

Egy ütős, fordulatos, izgalmas horror

Nagyon készültem erre a filmre, mert az előzetesek és a különböző publicisztikák különlegesnek mutatták. A moziból távozva pedig konstatáltam: tényleg nem okozott csalódást számomra, hiszen egyszerre kaptam egy ütős horrort, egy fordulatos thriller-sztorit és egy nagyszerű színész teljesítményt Elisabeth Mosstól.

A forgatókönyv zseniálisan felépített módon adagolja az izgalmakat és meglepetéseket, az utolsó pillanatig kétségek közt tartva bennünket a befejezést illetően. Az alaptörténet spolier mentesen, minimális cselekménybemutatással: adott egy megromlott házasság, melyben a férj uralkodik a feleség felett, aki így egy szép napon elhatározza, hogy megszökik tőle. Az akció sikerül ugyan, de az asszonnyal később furcsaságok történnek, és bár elvben férje öngyilkosságban elhalálozik, ő tovább gyanakodik, hogy az optikai vállalkozást vezető (tudományos kérdésekben kifejezetten zseninek mondható) ura láthatatlan formában folyamatosan a közelében van.

Egy ütős, fordulatos, izgalmas horror

Ami nagyon tetszett ebben az egész alapötletben, hogy a rendező, Leigh Whannel (aki mellesleg a Fűrész és Insidous filmek forgatókönyveivel már letette névjegyét a horror műfajban) és az író (H.G.Wells) egy teljesen hihető megoldással, realisztikusan oldja meg a láthatatlanná válás problematikáját. Nem kell erőltetett misztikummal bajlódnunk, a férj, Adrian Griffin (Oliver Jackson-Cohen) megmagyarázott módon válik átlátszóvá, frászt hozva a feleségére, Cecilia Kass építésznőre (alakítója: Elisabeth Moss).

A jelenetek fokozatosan növelik a feszültséget, néhol azon kapjuk magunkat, hogy a szék karfáját markoljuk egy-egy horror scene során. Én a 110 perces játékidő alatt vagy 5-6 alkalommal ugrottam meg a moziszékemben (és a szívem majd kiugrott a helyéről, pedig kimondottan jól bírom az izgalmakat, és imádom a horror műfajt is, így edzettnek tartom magam ilyen téren). Itt jegyezném meg: messze alábecsült a 16-os karika (már csak a torokátvágások miatt is, melyekből kapunk párat), simán 18 éves besorolást érdemelne a film.

Pozitívum a forgatókönyv és a rendezés mellett a már említett kitűnő alakítás is a 38 éves Elisabeth Mosstól. A hölgy érzelmek széles tárházát mutatja be, játékával magával ragadva a nézőket. Nagyon tetszett a film ritmusa is, sokakkal ellentétben én nem érzem úgy, hogy csak az első percek nyújtanak színvonalas izgalmakat. Tetszett a befejezés is, mert teljesen kiszámíthatatlan és megjósolhatatlan.

Értékelésem erős 85% a történetvezetés, rendezés és Moss kisasszony teljesítménye miatt. Egyetlen pici kritikai észrevételem van csupán: a férj, az alig 33 éves Oliver Jackson-Cohen túl fiatalos és kölyökképű mind a nála 5 évvel idősebb (de inkább tízzel többnek látszó) feleség, mind a milliárdos gyilkos karakteréhez mérten. De ez csak apróság, az összkép így is messze átlag feletti.

Megjegyezném még: a hangeffektek szintén zseniálisak (akárcsak a fényképezés és operatőri munka), olyan hangulatot keltenek és félelmet fokoznak, ami ritkaság a műfajban (pusztán hanghatással elérve). A láthatatlan embert ajánlom horror-fanoknak, a fordulatos sztorik kedvelőinek és a minőségi thrillerek szerelmeseinek. Mivel én mindhárom kategóriába beletartozom, a The Invisible Man egyik rajongójának vallom magam.

horror | misztikus | sci-fi | thriller

Amikor Cecilia Kass (Elizabeth Moss) rájön, hogy a férfival, akivel kapcsolatban él, nincs minden rendben, már késő a szakításhoz. Megunva párja zsarnokoskodó, agresszív... több»

5