Taylor Sheridan a '90-es évek óta szorgalmas kisiparosként tevékenykedik a filmiparban. Lépésről lépésre építgette a karrierjét, színészből lett forgatókönyvíró, majd rendező. Színészi pályáját az akció-thriller, illetve a krimi határozta meg, egyéb krimisorozatok és filmek mellett a New York-i helyszínelők és NCIS - Los Angeleses múltja visszaköszön írói vénájában is. Legismertebb forgatókönyvei a Sicario filmek szkriptjei, mely a hatóságok és a drogkartellek kilátástalan harcára fókuszál, javarészt azonban hangulatteremtéssel és karakterábrázolással mesél.
Rendezői debütálásának a Wind River - Gyilkos nyomon tekinthető, melyben megszilárdulni látszott a kézjegye, mely forgatókönyveiben már körvonalazódott: erős világépítés, letisztult egyszerűség, vadregényes helyszínek, gyötrődő hősök, akiket nemcsak a rosszfiúkkal és az elemekkel állít szembe, hanem önmagukkal és démonaikkal is. Hasonló tematikát követ munkásságának következő állomása, az Angelina Jolie nevével fémjelzett Akik az életemre törnek is. A film visszanyúl a 90-es évek akciófilmjeinek receptjéhez, és egy egyszerű történetet mesél el hétköznapi emberekről, egy egyenes cselekményvonalat (mely rendszerint vagy bosszú célú üldözés, vagy egy menekülés) mindenfajta felesleges körítés nélkül.
Adott egy teljesen kiégett, mégis helyes értékrenddel bíró főhős, aki hirtelen egy politikai leszámolás kellős közepén találja magát, a tét pedig ártatlanok élete. Ezért úgy dönt, megküzd a nyomában lévő bérgyilkosokkal és montanai vadont fenyegető erdőtűzzel is, mindezt minimális játékidő keretein belül. Nosztalgikus, ódivatú akció-thriller, és világépítés terén 5-ösre is vizsgázik: rendkívül takarékosan bánik a speciális képi effektekkel, leginkább az egyébként gyönyörű helyszín természetességét szeretné érzékeltetni, természetközeli képekkel.
Feszültségteremtésből szintén jeles, minimalista eszközökkel, 2 hidegvérű bérgyilkossal, egy erdőtűzzel, illetve a civilizációtól való elzártsággal kelt "klausztrofóbiás", sarokbaszorított érzést. Sajnos a cselekmény már nem ilyen tökéletes, gyakorlatilag az összes fordulat minimum 10 perccel a bekövetkezte előtt kiszámítható az elejétől a végéig, a természeti katasztrófák mint a villámlás, és az erdőtűz jó pár helyen következetlen és/vagy hiteltelen, ahogy a bérgyilkosok teljesítménye is ellentmondásos néhol. A végjáték pedig eléggé elkapkodott és semmilyen lett, abszolút kiábrándító lezárása egy többé-kevésbé dinamikus akciófilmnek.
A színészi játékok szintén megosztóak. A húzónévként jelenlévő Angelina Jolie nem azonosul maradéktalanul a karakterével. Lelki drámája és indítékai a legnagyobb igyekezet ellenére is unalomba fulladnak, csak egyszer-egyszer villan meg a karakter a film során. Ezzel szemben viszonylag üdítő játékot nyújt az Allisont alakító Medina Senghore, és a bérgyilkosok közül különösen Nicolas Hoult hoz érett és karizmatikus karaktert, aki a puszta megjelenésével is feszültséget kelt.
Kétségkívül nem lesz maradandó alkotás, jobbra érdemes színészeket pazarol el, de azért van potenciál benne, és úgy a film háromnegyedéig ügyesen is bánik az eszközeivel. Összességében van egy erős hatása a filmnek, mely képes berántani és lekötni, kikapcsolni, elszórakoztatni a nézőt. Korántsem tökéletes, de a célját beteljesíti, így egynek mindenképpen elmegy.

70 Akik az életemre törnek (2021)
Az egykor tűzoltóként dolgozó Hannah képtelen túltenni magát azon, hogy egy bevetés során elveszítette a teljes csapatát. A katasztrófát csak ő élte túl akkoriban, a lelki... több»
Szereplők: Angelina Jolie, Nicholas Hoult, Jon Bernthal, Aidan Gillen, Jake Weber