2024.03.20 10:26 Zsolt Szabó Olvasottság: <100x
4

Gyilkos ez a járat

Eme film is azok közé tartozik, amiket moziban kihagytam, nem láttam szélesvásznon, visszagondolva már ezt is megbántam, mikor a napokban végre leporoltam és végignéztem, mert egy remek alkotás lett David Leitch 2022-es rendezése, a szereplőgárda is jól összerakott, mert mindenki hozza azt, amit egy ilyen típusú filmtől el kell várni, és a rendező pedig jól tálalja elénk a látottakat. Igaz, a filmnek azért, mint minden alkotásnak, vannak jellemhibái. Részemről nem szeretem, ha a cselekmény egy helyszínes, ahogy itt is egy japán szuperexpressz, mert hiába gyors, akkor is a sok-sok karakter: Citrom (Brian Tyree Henry), Mandarin (Aaron Taylor-Johnson), Herceg (Joey King) és Katica (Brad Pitt), akik végül is mozgatják a filmnek az alappillérjeit, és egy többórás vonatozás alatt alig találják meg egymást, hiába keresik, ez azért alapból vicces részemről, és ha össze is futnak, akkor van csihi-puhi, hangzatos szavak és persze poénos beszólások etc. A gyilkos járat (megint a magyar fordítás csodája, hogy lesz egy Bullet Trainből lefordítva ez?) 18-as karika, erősen rá fogunk jönni, hogy miért is, mert Leitch rendesen „tarantinósra” fogja a karaktereit, véresen komolyan véve azt, és a cselekménye is már-már hajaz rá, és sajnos nem szeretem eme összehasonlítást, még is meg kellett említeni, de van benne egy kis Ritchie és Soderbergh is.

A film picivel több mint 2 órás, de az ember, vagyis személy szerint én nem untam meg, sőt élveztem a filmet, ez olyan mozi, ami kikapcsol és szórakoztat. A film történetét pedig egyetlen egy ember mozgatja, Fehér Halál (Michael Shannon), akinek a neve annyiszor elhangzik a filmben, hogy milyen kegyetlen, ahhoz képest, mikor megjelenik, eléggé gyorsan le lesz zúzva, de a szamurájkardok általi „végső” ütközet jól koreografált lett, igaz, a film vége már rendezői túlkapásokkal van teli, de a főhőseink, már aki még ezt is túléli, itt legyen megemlítve, hogy két szuperexpressz ütközését. Az alaptörténet, amiből kiindul a film, az egy szerencsétlen (karma szerint mindig a rosszat bevonzó) bérgyilkos, „Katica” (Brad Pitt) elhatározta, hogy békéjét megtalálva fogja végezni a munkáját. A sorsnak azonban más tervei is vannak: „Katica” legújabb küldetése során a világ leggyorsabb vonatán ütköznek meg halálos ellenfelek, jól összeválogatott gárda a világ minden tájáról – mindannyian egymással összefüggő, de ellentmondó célokkal.

Gyilkos ez a járat

A sor vége csak a kezdet ebben a megállás nélküli, izgalmas utazásban a mai Japánon keresztül.

Én személy szerint imádom a japán kultúrát (ezért is tartottam anno érdekesnek, hogy ezt az alkotást elkerültem), szomjazom eme filmeket, amik érintik japánt. A filmben van két olyan színész is, aki csak pillanatokra jelenik meg, az előbbi hangban végig velünk van, csak a végén fedi fel jelenlétét, a másik színészt cselekményben nem tudtam hová tenni, így csak elsiklik mellette a szerep. A film zenéje atom lett, nagyon tetszett, és pont egy ilyen száguldozáshoz lett tökéletesen tálalva. A vágás és a képi hatások is süvegelendőek, a pörgős akciójelenetekhez, ahol van minden is, kevésbé a lőfegyvereké a szerep, van itt minden, mint a búcsúban. Kés, aktatáska, injekció, kígyó, méreg, szamurájkard és még a vizes palackoknak is jut hely a teljesség igénye nélkül leírva. Én személy szerint ajánlom ezt a filmet jó szívvel, nálam egy elég erős 10/7-et ér, ami egy 4*-os osztályzat.

akció | szatíra | thriller

Öt profi bérgyilkos néz szembe egymással egy száguldó vonaton, a kirakós részletei pedig lassan összeállnak, hiszen úgy tűnik, hogy mindannyian ugyanabban a küldetésben vesznek... több»

4