Yves Allegret 1950-ben forgatott filmje, amit az angolszász országokban a „Lovarda” címmel is játszottak. Nálunk néhány filmes oldalon „Fondorlatok” cím alatt lehet megtalálni. A rendező akkori felesége, Simone Signoret Dora szerepében az egyik főszereplő, férjét, az igazi lúzert a… Több
Yves Allegret 1950-ben forgatott filmje, amit az angolszász országokban a „Lovarda” címmel is játszottak. Nálunk néhány filmes oldalon „Fondorlatok” cím alatt lehet megtalálni. A rendező akkori felesége, Simone Signoret Dora szerepében az egyik főszereplő, férjét, az igazi lúzert a sokat foglalkoztatott Bernard Blier alakítja. Meg kell még említeni Dora anyját (Jane Marken), aki egy igazi szipirtyó, és aki a lányával együtt teljes mértékben kihasználta a hiszékeny férjet, különböző fondorlatokkal az utolsó fillérig kifosztották a szerencsétlen embert. A film kórházi jelenettel kezdődik, Dorát súlyos autóbaleset érte, férje aggódva és megrendülve virraszt mellette, várva az operáló orvost, aki talán megmentheti a felesége életét. Hamarosan megérkezik az anyós, aki a lánya kifejezett kérésére elmondja az igazságot, hogy ők ketten összefogva tervelték ki a férfi teljes anyagi kifosztását. Flashbackek sorozatából ismerheti meg a néző a valóságos történetet, amely az emberi aljasságot reprezentálja. A filmre igazán illik a francia noir szó, amely ebben az esetben nem egészen a megszokott filmműfajt jelenti, hanem a két nő lelkének elborzasztó sötétségét. Kritikusok kifejezetten nőgyűlölő jellegűnek ítélték meg a filmet, de a bemutatott „hősnők” igazán rászolgálnak a gyűlöletre.
(
Berto49)