
Filmkritika (1)
Egy klasszikus filmzsáner alkonyi darabja
A televíziózás elterjedésével alaposan megcsappant a filmszínházak bevétele. Hollywood válasza erre a sztárokkal teli, monumentális történetek leforgatása volt, CinemaScope technikával vetítve. Érthető, elvégre az TV-k képminősége és mérete nem vetélkedhetett vetítőtermekben kapott élménnyel. A zsáner olyan sikeres grandiózus filmeket eredményezett, mint például a Kleopátra, az El Cid, vagy a Ben Hur. Kezdetben elsősorban a történelem és a bibliai események szolgáltattak témákat az ilyen mozgóképekhez, majd jöttek a háborús témák. Nyilvánvalóan jóval átlag feletti anyagiakat kívántak az ilyen filmek. Ám a hatalmas költségek korántsem minden esetben térültek meg, így a stúdiók lassan "leszoktak" a pazar díszleteket, ruhákat és statiszta tömeget igénylő filmekről. Az utolsó bölények egyike volt a Zulu Dawn, amely még a klasszikus erényeket csillogtatta. Az ötletgazda Cy Endfield volt, aki a korszak szakértőjének számított. Volt tekintélye, így össze tudta kalapozni a tetemes forgatási összeget az érdekes sztorira. Ám a közvetlenül gyakorlati munkák előtt váratlanul elhunyt. A filmmogulok nem akarták veszni hagyni a jelmezekre, díszletekre, helyszínbérlésre, színészek és statiszták előszerződéseire már elköltött jókora summát, és egy új rendező kezébe adták a forgatás levezénylését. Lássuk, mi sült ki belőle. Több
Hasonló filmek
A hazai sajtóban megjelent kritikák, egy helyen!
Amennyiben szeretné, hogy írása megjelenjen a kritikák között, kérem,
vegye fel velünk a kapcsolatot.