2019.01.29 23:28 Filmdoki Olvasottság: <100x
0

Gettó Die Hard

Ha azt mondom Bob Gale és Robert Zemeckis, akkor nagy valószínűséggel mindenkinek a Vissza a jövőbe trilógia ugrik be. Azonban a két fickónak nem csak Doki és Marty kalandjait köszönhetjük, hanem egy mára már kissé elfeledett akció gyöngyszemet is, egészen pontosan a Trespasst, melynek forgatókönyvéért kezeskedtek, a rendezői székbe pedig a műfaj egyik nagyágyúja, Walter Hill ült.

A sztori lényege, hogy két tűzoltó, Vince és Don egy tűzeset során hozzájutnak egy térképhez, mely egy rakás lopott aranyhoz vezet egy régi épületben. A gebasz viszont akkor üt be, mikor kiderül, hogy pont ott csinál ki pár néger gengszter rapper egy másik, hasonló titulusban levő úriembert. Don és Vince szemtanúja lesz az esetnek, a fegyverekkel felszerelt üzletemberek pedig nem nézik jó szemmel, hogy esetlegesen üzleti titkokat fecsegjenek ki a rendőröknek a kincsvadászok, így mihamar el akarják tenni őket láb alól, de a két tűzöltő beveszi magát egy szobába. A történet pedig lényegében innentől annyi, hogy a két krapek ki akar jutni, a többiek pedig be akarnak törni hozzájuk. És persze az elrejtett arany is csakhamar bonyolítja a dolgokat.

Gettó Die Hard

A sztori egyfajta ötvözete a Die Hardnak és a '80-as '90-es évekre oly jellemző bandafilmeknek, ez az elegy pedig kifejezetten jól működik a faék egyszerű forgatókönyv ellenére is. És ámbár igen jó tempót diktál, megjegyzendő, hogy Hill inkább a film végére hagyja a fegyverropogást, emiatt a film kicsit sótlanabbnak tűnhet előző munkáihoz képest. A kemény figurák nem hiányoznak innen sem, de maga a finálé azért nem nyújt akkora élményt, mint például a Különös kegyetlenségben látott. Mondjuk ez az egy helyszínre korlátozott cselekményből is eredhet. A forgatókönyv emiatt igyekszik feszültséggel kompenzálni a hiányosságokat. Túl sok kreativitást e téren sem kell várni, de a erre betoldott jelenetek a maguk módján működnek. Meg amúgy is vannak tök jópofa dolgok is a Trespassban. Az például nagyon ötletes, hogy a Videó nevezetű karakter ötlete onnan jött, hogy a korszakban tényleg voltak ilyen tagok az utcai bandákban, akik kamerával rögzítették a gang mindennapjait. Tök jó kis found footage filmet lehetne erre felhúzni.

A mozi igazi erejét a karakterek adják. A legjobb húzás ezen a téren, hogy itt nincs igazi jófiú, mert mindenki tesz valami tapló dolgot. Számomra viszont ez adott egyfajta frissességet a filmnek. A színészek egyébként nem alakítanak rosszul, illetve a két rapper, Ice T és Ice Cube is egész elviselhetők, bár utóbbi annyira erőlteti a kemény nézést, hogy inkább egy kiadós fosást visszatartó fazonra emlékeztet.

A maga B kategóriás módján a Trespass egy abszolút szórakoztató mozi. Van egy bot egyszerű sztorija, melyet korrektül elmesél, jó a hangulata és a minimális akció ellenére is szórakoztató.

0