2020.09.21 12:58 Megyeri Anikó Olvasottság: 734x
3

Úton a túlvilág felé

SPOILERT tartalmaz!

A leírás alapján egy gyilkosságról, nyomozásról szóló filmet vártam némi misztikummal körítve, ehelyett egy misztikus drámát kaptam.

Úton a túlvilág felé

Remek gondolat pazar kivitelezéssel, hogy a történet nagy részét a kislány (Susie) szemszögéből mutatja be, ahogy azt az ő tizennégy éves lénye láthatja, érezheti, átélheti. Felnőtt filmnézőként nehéz beleélni magunkat a helyzetbe, hiszen egészen mások a kislány prioritásai, a gyilkosságnál túl későn kapcsolnak be a veszélyérzékelő szenzorai, valószínűleg a gyermeki bizalom okán. A gyilkosság előtti jelenet nagyon valósághű, remekül fel van építve a kislány félelme, kiszolgáltatottsága, ahogy a gyilkos fura, kiszámíthatatlan viselkedése is. Ez az egyik csúcspont nálam, szinte szorongtam, hogyan lesz ábrázolva, ami történik, de nagyon jól oldja meg a film.

Az élet és a mennyország közötti lét ábrázolásánál a rendező szabadon engedte a fantáziáját, nagyon szép, művészi képek voltak zseniális megoldásokkal (mint az apuka makettjeinek megjelenése, vagy a fa, aminek a leveleit madarak adták).

Közben a való életben láthattuk a családtagok kétségbeesését, az eltűnés-gyász feldolgozását, az életüket Susie nélkül, erre is nagy hangsúlyt fektetett a rendező, hiszen életszerű volt mindenki viselkedése, ahogy az is, hogy bizonyíték nélkül hiába voltak megérzései mind az apának, mint a húgnak, meg volt kötve a rendőrség keze.

A film közben, amikor elértem a mélypontra, mert kilátástalannak tűnt a megoldás, briliánsan oldotta a feszültséget a nagyi megjelenése a családnál (Susan Sarandon tökéletes választás a karakterre), ekkor többször hangosan felnevettem.

Innen indult újra a a drámai vonal az anya távozásával, a kishúg körüli történésekkel, ez újra végig feszültségben tartott, Lindsey szomszédnál való kutatása pedig a film újabb csúcspontja volt nálam. Szintén a drámai vonalat mutatta, hogy magát a nyomozást szinte nem is láttuk, ugyanakkor kiderült, hogy a szülők egy idő után már barátként tekintettek az ügy nyomozójára – ebben benne volt a nem mutatott rengeteg látogatás, telefon, a család megismerése.

A film közben kicsit hiányzott az igazságszolgáltatás, hiszen a gyilkos el tudott menekülni, megoldotta, hogy eltüntesse Susie holttestét, de aztán – mint a mesében – a roppant ellenszenves gyilkos elnyerte méltó büntetését, sokkal ötletesebben, mintha a rendőrség egyszerűen letartóztatta volna, és börtönben vagy a halálsoron kellett volna leélnie további életét. Jó ötlet volt.

A film végén a gyilkos áldozatainak mennyországbeli kiegyensúlyozott, békés, boldog közös ábrázolása méltó emléket állít mindenkinek, aki erőszakosan, kiszolgáltatottan halt meg. Megható volt.

Összességében egy végig feszült thrillert kaptam emberi drámákkal és csodálatos fantáziájú mennyország-ábrázolásokkal.

dráma | fantasy | thriller

Susie (Saoirse Ronan) egy tizennégy éves, jól nevelt kislány, aki egy nap nem érkezik haza az iskolából. A család aggódni kezd, kétségbeesésükben maguk indulnak a lány... több»

3