2022.03.06 22:33 Filmbarbár Olvasottság: <100x
2

Sokat gondolkodtam azon, vajh' mit is lehetne írni erről a filmről. Azt már elöljáróban is elmondhatom, hogy sajnos nem sok jót. Az Ahol alvó kutyák hevernek kitűnő példája lett annak, hogy mi történik akkor, ha egy nem feltétlenül rossz alapötlet hozzá nem értő emberek kezébe kerülve C kategóriás tákolmánnyá válik.

A kiindulópont akár még érdekes is lehetne: adott egy kicsit link és talán nagyon is tehetségtelen írócska (Dylan McDermott), aki másodállásban ingatlanügynökként dolgozik. Az anyagi csőd peremén beköltözik egy üresen álló házba, amelyről megtudja, hogy szörnyű bűncselekmény helyszíne volt. A férfi úgy dönt, hogy az átütő siker érdekében e történet feldolgozásával próbál pénzhez jutni, miközben albérlőként befogad egy vadidegen férfit (Tom Sizemore), aki egy idő után túlságosan is érdeklődni kezd a férfi regénye, illetve a múltbeli brutális családirtás iránt. A cselekmény legnagyobb problémája azonban az, hogy gyakorlatilag nincs. Ahhoz képest, hogy thrillerről beszélünk, meglehetősen sótlan és unalmas filmről van szó, amely egy-két feszültebb jelenetet leszámítva nem tudja fenntartani a néző érdeklődését. Telnek a végtelen hosszúságúnak tűnő percek, de az álmos, vontatott ritmus nem akar felgyorsulni. A film a két férfi viszonyának elemzésére összpontosít, rengeteg felesleges jelenettel. A történet akkor lehetne érdekesebb, amikor Eddie, a fura viselkedésű albérlő elkezdi mesélni a történeteit a gyilkosságokról, de valójában ez sem teszi különösen izgalmassá a filmet.

A másik nagy problémám a nem túl életszerű húzásokkal volt. A főszereplő beköltözik egy kiadásra váró, üresen álló - bár lepukkant - kúriába, de pillanatok alatt meglehetősen komfortos házikót varázsol belőle. A csóró írócskának hirtelen mindenféle háztartási eszköze akad, de nehezen hihető, hogy mindezt ő maga szállította volna oda. Ráadásul valahonnan rögtön a házban terem egy rakás fénykép és nyomozati anyag, csak éppen azt nem tudjuk, honnan és hogyan gyűjtötte össze az íráshoz szükséges dokumentumokat. Ami viszont szerintem a legbárgyúbb ötlete a történetnek, az az, hogy az író befogad albérlőként egy számára teljesen ismeretlen embert. Ilyet még akkor sem tesz senki, ha nagyon le van égve, arról nem is beszélve, hogy szemmel láthatóan az író sem gondolkodik el azon, hogyan is tévedhetett pont erre az eléggé elhagyatottnak tűnő környékre egy állítólag szállást kereső ember. A több sebből vérző sztorit sajnos más oldalról sem sikerült megtámogatni. Az alulírt, unalmas figurák csak támolyognak ebben a világban, így a színészi játék is zömmel feledhető, kivételt talán csak Tom Sizemore jelenthet. Aki esetleg az akkoriban csúcsformájában lévő Sharon Stone miatt szeretné megnézni ezt a filmet, valószínűleg csalódni fog, mert a hölgy csupán néhány jelenetet kapott, így a jelenléte szinte semmit sem tesz hozzá a történethez. A színészek nagy része ismeretlen a magyar nézők számára, mint ahogyan vélhetően a stábtagok is. Tehetségesebb alkotógárdával és több pénzzel talán egy sokkal jobb filmet lehetett volna összehozni, így viszont a végeredmény egy unalmas, ritmustalan, feledhető tákolmány lett, amin az sem segít, hogy legalább szinkron készült hozzá. Több lett volna ebben az alapötletben, kár, hogy csak ennyire futotta az alkotóktól.

dráma | krimi | misztikus | thriller

Bruce, a sikeres kirimiszerző az anyagi csőd szélén táncol. Egy régi házban talál menedéket, amely úgy tűnik, hogy sötét titkokat rejt. több»

2