2022.04.02 18:00 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
2

Fulci és a szex. Kéz a kézben.

Már megint ez a fránya meghatározása a zsánernak. Erotikus thriller? Erotikus krimi, giallós beütéssel? Amúgy meg nem mindegy? Film, amit Lucio Fulci szépen megkomponált, katonás sorrendbe rakva a történéseket és a helyszíneket. Fulci sem egy kispályás fickó, ezt azért tudjuk róla, gondolom. A Zombi 2 és a Pokol hét kapuja, na meg a Demonia rendezője többek között. Igaz, ami igaz, Fulciról nem is sejtjük a film elkészültekor, hogy a Zombi 2-ben a trancsírozás és a gusztustalanság nagymestereként tisztelhetjük majd. Rendezőnk a hatvanas években vígjátékokkal kezdte, és erről anno Franco Nero is tudott volna mesélni. Mint például az 1966-os Mészárlás ideje című westernfilmről. És lám, 1969-ben egy éles kanyarral, amit senki nem értett a közelében, odanyújtotta kezét a véres, szexuálisan túlfűtött zsánernek. Magyarul befogadta és megkedvelte a thriller-horror vonal filmes próbálkozásait. Viszont Fulci szerint ez is egy véres giallo, csak hát...

Nem minden eleme szerepel a filmben, bár a hatások, színek, egyes kamerabeállítások teljesen arra hajaznak. Magyarul, a zsánernak nincsenek készen a stilisztikai és tematikai elemei a giallóvá való váláshoz. Hiányoznak a stilizált gyilkosságok, hiányoznak az erőszakos jelenetek, sem kesztyűs, sem bőrruhás gyilkos nincsen, és hiányzik a misztikum. Egy erotikusan túlfűtött krimi, annak viszont tökéletes. Ha az 1940-50-es években készül, egy klasszikus film-noir lehetett volna belőle, de így csak az Elemi ösztön elődfilmje. De szerintem ez is valami. A forgatókönyvet Fulci mellett Roberto Gianviti írta, a zeneszerző pedig a híres Riz Ortolani. Ami pedig a kamerakezelést illeti, a szép színvilág mellett gyönyörű képekkel operál Alejandro Ulloa...

Fulci és a szex. Kéz a kézben.

A film sztorija egyszerű, de követhető...

A felesége, Susan (Marisa Mell) halála után, akitől rengeteget örökölt, Dr. George Dumurrier beleveti magát az éjszakai életbe, és a prostituáltakkal való kellemes időtöltés rabszolgája lesz. Megismerkedik a gyönyörű Monicával, aki a halott asszonyra kísértetiesen hasonlít. A film maga kifinomult és elegáns, tele vadító, meztelen nőkkel és explicit érzékiséggel. Erős és kevésbé erős karakterek, de néha nem is ez a lényeg, mert a film képi világa magával ragad minket. A kettős szerepben tündöklő Marisa Mell a film végére, ahol eltűnnek vagy tompulnak a konvenciók, őrületesen izgató női démonba csúszik át. Fulci vigyáz rá, hogy a film ne vaduljon be és ne pörögjön túl...

Egyszerű, simulékony és befogadó, mint mi magunk a nézése közben...

A felügyelő szerepében nagyot alakító John Ireland is fel tudott nőni a Fulci által megálmodott szintre...

Ahová a film is tartozik.

Egy örök életű klasszikus, amit bármikor bátran elővehetünk, hogy belefollyunk egy szürreális, de mégis izgató és szédületes világba.

Ez Lucio Fulci és egy mozi, ami a maga módján mestermű.

Kedvenc fotelem, majonézes krumplisaláta... és néma csend.

Mivel ehhez a műhöz ez illik.

R.I.P. Signor Fulci. Fent is az Örök Városban sétálsz.

misztikus | thriller

Una sull'altra filmtartalom: Dr. Dumurrier klinikája anyagi nehézségekkel küszködik. A férfi feleségétől elhidegült, szeretője pedig a házassággal nyaggatja. Megoldást jelent... több»

2