2022.07.23 18:37 Interfectorem Sabnock Olvasottság: <100x
4

A műanyagarcú parasztlány.

Taylor Sheridan elsősorban forgatókönyvíróként tette le a névjegyét a karrierje elején.

Őt dicséri a két Sicario film, illetve a szintén remek A préri urai, ami az egyik személyes kedvencem!

A műanyagarcú parasztlány.

Négy évvel ezelőtt rendezőként is kipróbálta magát, a Wind River: Gyilkos nyomon, pazar bemutatkozásnak bizonyult. Letisztult, drámai elemekkel átszőtt, nem hatásvadász, gyomorba vágóan fajsúlyos darab lett Okkal várhattuk a legújabb munkáját, az eredmény azonban most sajnos nem annyira rózsás, sőt, néhol kissé szánalmas.

Hannah (Angelina Jolie) tűzoltó, akit lefokoznak egy óriási hibája miatt. A traumától kifejezetten szenvedő nő lehetőséget kap a javításra, amikor találkozik egy kisfiúval, akinek a szeme láttára brutális kegyetlenséggel végzik ki az apját. Hannah eltökélt szándéka, hogy megvédje a gyereket és szembenézzen a hibáival és végre felvegye azt a bizonyos kesztyűt!

Sheridan stílusa egyből (pár perc után) felismerhető a munkáin. Úgy viszi tovább a neo-western vonalat, hogy mindig valami autentikus és szürreálisan egyszerű köntösbe bújtatja a viszonylag egyszerű konfliktust. Remekül bánik a helyszínekkel, felépíti a karaktereket, illetve szenvtelenül, naturalista valójában ábrázolja és mutatja be premier plánban az erőszakot. Nagyjából erre lehetett számítani jelen esetben is, a főbb szempontokat pedig hellyel-közzel sikerült átemelni. A sztori abszolúte nincs túlgondolva, de pont annyira részletes, amennyire a cselekmény (és persze a nézők ) megkívánja. Montana állam erdői kellően festőiek, ugyanakkor félelmetesek is tudnak lenni, főleg ha lángok borítják, ami gyönyörűen és mégis félelmetesen jön le a képernyőről.

Szereplőink nagyjából hozzák amit kell, a sheriff és neje mellett a két bérgyilkos a legemlékezetesebb figurák. Okkal nem soroltam ide a főhőst, ugyanis a film sokkal jobban működne nélküle. Érthető, miért kell ide, valahogy mégis idegennek hatott ebben a közegben. Hiába a drámai vonal, a komplett tűzoltós szál olyannak érződik, mintha utólag írták volna bele. Ezen felül Sheridan feltűnő, és idegesítő hibákat vét, melyek nem jellemzők rá. A végig vérprofi üldözők amatőr és béna húzásokra fáznak rá, egyesek olyan sérüléseket úsznak meg karcolásokkal, melyek más esetben fatálisnak, illetve mintha fogalma nem lenne arról, miként viselkedik, terjed, vagy meddig ég egy erdőtűz. Rengeteg a zavaró és bosszantó apróság, mely következetlenségekhez vezet, holott bőven van potenciál, az alapanyagban. A végeredmény így sem kifejezetten rossz, a cselekmény pörgő lendülete az utolsó képsorokig kitart. Az akciók nyersek, kemények, valamint a hangulat is könnyűszerrel be tudja rántani a nézőt. Megint más kérdés, hogy ilyen erények és pozitívumok mellett pláne frusztrálók a korábban említett negatívumok a filmben.

A színészek nem okoztak csalódást és igen ütős sztárparádét sikerült összehozni. Angelina Jolie, a műanyagarcú parasztlány nem feltétlenül volt a legjobb választás erre a szerepre, de hála az éveknek, rutinból hozza a karaktert. Jon Bernthal, Aidan Gillen és Nicholas Hoult már jobban passzolnak a műbe, főleg ez utóbbinak állt kifejezetten zseniálisan a bérgyilkos karakter.

Az Akik az életemre törnek Sheridan eddigi leggyengébb munkája, de még így sem rossz film. Inkább bosszantó kapufa, melynek vannak bőven erényei, emlékezetes pillanatai és erőteljes jelenetei. Kár, hogy a precizitás hiánya, felszínes elemek, idegesítő filmes mellényúlások, illetve a következetlenségek túlságosan is rányomják a bélyegüket a végeredményre. Egyszeri élménynek (majdnem) korrekt, de nem erre lesz Sheridan, sem baráti köre, sem rajongói a legbüszkébb.

Kedvenc fotelem és semmi más.

Ráadásul folyamatosan ég a tűz!

akció | dráma | thriller

Az egykor tűzoltóként dolgozó Hannah képtelen túltenni magát azon, hogy egy bevetés során elveszítette a teljes csapatát. A katasztrófát csak ő élte túl akkoriban, a lelki... több»

4