2023.04.27 04:44 Bafam Olvasottság: 110x
0

Nem tudta, mikor kell abbahagyni

Itt, Minnesotában az eset meglehetősen magas port kavart. Nyilvánvaló, hogy ezek a nők nagyon csúnya dolgokat viseltek el. Bekerültek abba az ocsmány, szűk agyú (egy darab agysejt = megerőszakolni minden nőt) férfiállatok lélek- és testgyilkos helyzeteibe. Nehéz elhinni, hogy az emberek nagy csoportja ne félne legalább a már felállított erőktől[?]. Ez egy jó történet, és Theron összetartja. A probléma az, hogy a végére olyan ronda lesz, hogy a jó történetmesélés egy légüres térbe csúszik. A kukorica[?] rendben volt az 1940-es években, de a kortárs közönségnek van egy olyan tudata, ami miatt ez igazán szacharisztikusnak tűnik. Érdekelne, hogy a film utolsó negyedéből mennyi történt meg valójában. A bányászok olyan szörnyűek voltak, mint ahogy ábrázolják? Azt hiszem, vissza kell menni a próbaszámlákhoz. Theron karaktere minden bizonnyal nem olyan nő volt, akivel vacakolni lehetett. Érdekes lenne látni, hogyan áll a takonit-ipar, és milyen alkalmazottak dolgoznak még ott. Azt hittem, ez egyike azoknak a szexuális zaklatásról szóló jogi drámáknak, amelyekben a főszereplőt néhányszor zaklatják, majd végül visszavág. Féltem megvenni. Úgy értem, meg akartam nézni, de az más kérdés, hogy megéri-e megvenni. Ellenőrzés után a szerencsejáték mellett döntöttem. Megvettem a DVD-t, megnéztem, és rájöttem, hogy az „Északi ország” sokkal többről szól, mint a szexuális zaklatás. Ahogy a film a vége felé halad, egyre fontosabb témákkal foglalkozunk, mint például a nemi erőszak következményei az anya és gyermeke közötti kapcsolatra, és hogyan használják fel hallgatását fegyverként ellene. Bár ezeket a kérdéseket érdekesen kezelik, és illeszkednek a történethez, kissé eltérnek a szexuális zaklatás fő témájától.


Nem tudta, mikor kell abbahagyni

Niki Caro remek munkát végez a rendezésben. Szándékai őszinték. Talán a forgatókönyv lehetett volna egy kicsit feszesebb, és a tárgyalótermi képsorokat jobban lehetett volna kezelni, mivel egy kicsit túl drámaiak és irreálisak, különösen, ha a bíró megengedi White-nak, hogy így érveljen. Ráadásul az ügy inkább Josey szexuális életéről szólt, nem pedig a tényleges munkahelyi zaklatásról és terrorizálásról. Annak ellenére, hogy ez csavart ad a történetben, és sok mindent megmagyaráz Josie helyzetéből, elvonja a fő témát. A legtöbb férfi karaktert is karikatúrázták. Megértem, hogy a film Josey-ról szól, ami lehet az oka annak, hogy ezekre a karakterekre nem fordítottak nagy figyelmet, de még Josey apját is nőgyűlölőként ábrázolják, és hirtelen kiderül, hogy megváltozott a szíve. Szívesen látta volna ennek a karakternek a belső konfliktusát, mivel döntő szerepet játszik Josey életében.


Technikai téren a filmezés gördülékeny, és látványos bepillantást enged a havas tájba és a szénbányákba. A hanghatás és a country-feel soundtrack is nagyon jó.


Charlize Theron minden elismerést megérdemel, amiért erős, bizalmas és szívből jövő teljesítményt nyújtott a bátor, szorgalmas és önfejű Josey Aimes szerepében. Tüzet lehel a szerepébe, és Frances McDormanddal együtt ő a film szíve. McDormand természetesen teljesít, tragikus karaktere pedig remek komikus megkönnyebbülést nyújt. Van néhány szellemes egysoros, ami mosolyt csal. Míg a legtöbb srácot csúnya, nyavalyás férfiként ábrázolják, Sean Bean Kyle-ja ennek a teljes ellentéte. Mindazonáltal a színész remek munkát végez (nagyon eltér attól, hogy milyen típusú szerepekről híresebb). Harrelson Bill White-ja gyenge karakterisztikától szenved. Kicsit túl vázlatos a karaktere. Harrelson a legjobbat próbálja azzal, amije van, és elég tisztességes teljesítményt nyújt. Richard Jenkins is szenved a rossz írástól. Sissy Spaceknek apró szerepe van, de finom, méltóságteljes jelenléte van, és karaktere hozzájárul a történet egyik fő fordulópontjához. Rusty Schwimmer és Michelle Monaghan megfelelő.


Az „Északi ország” nem könnyű film a szexuális zaklatás és a kísérteties nemi erőszak jelenetei miatt, de releváns film. Nemcsak a nők jogairól van szó, hanem mindenkinek a méltóságteljes élethez, a munkához való jogáról. Arról van szó, hogy kiállunk az igazságtalanság ellen, nem pedig a szemünk hunyása. Arról szól, hogy megvédje szeretteit, és harcoljon azért, amiben hitt. Noha az „északi ország” nem mentes a maga részétől hibáitól (kicsit prédikáló és néha túl drámai), elég jól felhoz néhány fontos témát. A jó rendezés és az erős teljesítmények támogatása, érdemes megnézni.

dráma

1984-ben Josey Aimes, a gyermekeit egyedül nevelő anya, miután elveszítette állását, kénytelen szüleihez költözni, ahol – valljuk be – az apja nem látja szívesen. Hogy... több»

0