1996-ban mutatták be a „Holló 2 – Az Angyalok városa” (The Crow: City of Angels) című filmet, amely a kultikussá vált 1994-es „Holló” folytatásának készült. Az első rész Brandon Lee tragikus halála miatt különös, már-már legendás státuszt nyert, így a folytatásra hatalmas elvárások nehezedtek. Sajnos azonban a második film nem tudta megismételni elődje erejét és hangulatát – sőt, sokak számára csalódást okozott.
A történet ismét a halálból visszatérő igazságosztó mítoszára épít: Ashe Corven-t (Vincent Pérez) és kisfiát brutálisan meggyilkolják, őt azonban a holló visszahozza az élők világába, hogy bosszút álljon. A recept ismerős, a képlet adott: ám a film nem tud hozzátenni semmi újat az eredetihez. A legnagyobb gond, hogy a karakterek felszínesek, a történet pedig jóval kevésbé összetett, mint az első részben. Míg Brandon Lee Eric Dravenje tele volt líraisággal és tragikus szépséggel, addig Pérez alakítása bár szenvedélyes, mégis kevésbé megragadó. A mellékszereplők közül Iggy Pop különc, groteszk jelenléte ugyan emlékezetes, de inkább hat színpadias túlzásnak, mintsem valódi fenyegetésnek.
A film vizuális világa igyekszik megidézni a sötét, gótikus képregény-hangulatot, és időnként valóban erős képekkel dolgozik. Azonban a rendezői koncepció és a stúdió által erősen megvágott végső verzió között érzékelhető törésvonal miatt a mozi darabosnak, összeférceltenek hat. Az atmoszféra inkább utánérzés, mintsem eredeti élmény.
A zene, amely az első rész egyik ikonikus eleme volt, ezúttal is hangsúlyos, de nem tudja olyan mértékben meghatározni a film hangulatát, mint a legendás előd esetében. A „Holló 2” nem rossz film önmagában: sötét, véres és látványos bosszúdráma, amely néhol megcsillantja az alapötlet erejét. Ugyanakkor összehasonlíthatatlanul gyengébb az első résznél, és inkább erőtlen árnyékként él tovább a franchise történetében. Középszerű folytatás, amely a kultikus eredetihez mérve elkerülhetetlenül csalódást okoz, de önmagában még élvezhető azoknak, akik szeretik a ’90-es évek sötét hangulatú akciófilmjeit.
