2025. 11. 25.
A pusztulás új arca
A 28 évvel később olyan folytatás, amely nem akar egyszerűen csak nosztalgiára építeni: Danny Boyle és Alex Garland láthatóan azt a célt tűzte ki, hogy a franchise-t új generáció számára értelmezze újra. A film első perceitől érződik a világ változása: a Düh-vírus nem csupán biológiai fertőzésként jelenik meg, hanem metaforává válik. A társadalom szétesése, a félelem és a bezártság ma már sokkal valósabb élmény, mint amikor az első film bemutatkozott, és Boyle ezt a megváltozott világérzetet használja fel arra, hogy egy új korszakot rajzoljon meg a posztapokaliptikus műfajban. A történet középpontjában egy apa–fiú kapcsolat áll, amely súlyt és emberi fókuszt ad a brutalitásnak. A film egyik... több»

64 Shinobi  (2005)

2025. 11. 24.
A rejtett múlt árnyai
A Shinobi azon ritka keleti fantasy-akciófilmek közé tartozik, amelyek nem csupán látványvilágukkal, hanem lírai hangulatukkal is képesek maradandó benyomást tenni. A 2005-ös alkotás Ten Shimoyama rendezésében egy régi japán legenda újrafeldolgozása, amely az ellenséges shinobi-klánok tragikus szerelmi történetét helyezi középpontba. A film egyszerre tűnik modernnek és ősi mítoszok szellemét idézőnek: hangulatában ott vibrál a romantika kesernyés melankóliája, miközben a hátteret átszövi a hatalom árnyoldala és az emberi kapcsolatokat szétfeszítő politika. A cselekmény két rivális klán – a Koga és az Iga – törékeny békéjére épül, melyet a sógunátus kényes egyensúlya tart fenn. Ezt az egyens... több»
2025. 11. 23.
A Szemfényvesztők 3. egy lendületes, látványos, de hullámzó minőségű folytatás, amely próbál visszatérni az első rész eleganciájához, miközben új arcokkal is frissítené a csapatot. A trükkök most ismét látványosak, sokszor kézzelfoghatóbbak, kevésbé számítógépes hatásúak, és néhány jelenet tényleg magával ragad. A régi Lovasok visszatérése működik, de nem kapnak annyi hangsúlyt vagy karakterfejlődést, mint amennyit a rajongók várnának. Az új illuzionisták érdekesek, de alul vannak írva, így inkább kiegészítők, mint valódi főszereplők. A történet gyors, pörgős és teli van csavarokkal, de néha túl sok trükköt zsúfol egymásra, és emiatt a logika háttérbe szorul. A főgonosz egyszerű, a motiváció... több»
Tengerre fel, szörnyek!
A Hotel Transylvania 3.: Szörnyen rémes vakáció a széria egyik legkülönösebb és egyben legmegosztóbb darabja: egyszerre próbálja továbbvinni az előző részek családbarát, őrülten energikus humorát, miközben egy merészen új környezetbe – egy luxus óceánjáró fedélzetére – helyezi a jól ismert szörnycsapatot. A végeredmény egy színes, harsány, időnként fárasztó, de összességében szerethető kaland, amely inkább a látványra és a gegdömpingre épít, mintsem a valódi történetmesélésre. A film egyik legnagyobb pozitívuma továbbra is Drakula karaktere, aki most először kerül olyan helyzetbe, ahol nem a lánya túlzott óvása vagy a hotel fenntartása a központi konfliktus, hanem az ő saját érzelmei. A rom... több»
2025. 11. 21.
A szabadság, a furfang és a francia derű diadala
A Horgász a pácban nem csupán egy korai vígjáték Louis de Funés életművében, hanem az a film, ahol a későbbi legendás stílusának alapjai már teljes fegyverzetben megjelennek. Yves Robert rendező nem pusztán egy horgász történetét meséli el, hanem egy igazi kisvárosi társadalmi szatírát, amelyben a szabályokhoz görcsösen ragaszkodó hatalmasságok és a természetes életörömmel teli kisember ütközése válik a humor forrásává. A film középpontjában Blaireau, a furfangos vadorzó áll, akit de Funés olyan energiával, ritmussal és zseniális komikummal alakít, hogy minden jelenetében ő a figyelem középpontja. Blaireau a szabályszegés mestere, aki nem gonoszságból csal, hanem mert nem tud, és nem is aka... több»