2025.11.05 23:24 gyurko_david Olvasottság: <100x
0

Apa-lánya biznisz

Amikor 2016-ban megszületett Wes Anderson lánya, a felesége azt nyilatkozta, biztos abban, hogy az elkövetkező években a férje készít majd egy apa-lánya kapcsolatról szóló filmet . Ez idén debütált is a cannes-i filmfesztiválon A főníciai séma címmel, és egy újabb, szám szerint a 4. Arany Pálma-díjat is felírt Anderson neve mellé. Ez a film nem különbözik túlzottan az előző alkotásaitól látványvilágban, zenében és humorban, tipikus Wes Anderson-filmet kaptunk.

A történet középpontjában Zsa Zsa Korda (Benicio del Toro) áll, aki egy nem túl becsületes, mondhatni galád módon meggazdagodott európai üzletember. Az ellene elkövetett számos merényletkísérlet után elszánja magát, hogyan is folytassa karrierjét és arra a döntésre jut, hogy a végrendeletébe az apácának vonuló Lieslt (Mia Threapleton) adja meg egyedüli örökösként. Liesl nem kifejezetten rajong ezért az ötletért, ezért az apja próbaidőt ajánl neki, hogy bemutassa, mi is vár rá. Ekkor indulnak el Főnícia területére, ahol az üzletelés mellett rengeteg veszélyes szituációt kell megoldaniuk és rá kell jönniük, hogy ebben a világban semmi sem az, aminek látszik. E sztori mögött ugyanakkor egy mélyebb érzelmi szál is húzódik: egy szétesett család újraegyesítésének lehetősége.

Apa-lánya biznisz

A történet elsőre összezavarhatja a nézőt, ugyanis rengeteg olyan bonyolult monológ van a filmben, amit nemhogy elsőre nem tudnánk felfogni, de még többszöri elolvasás után is csak nehezen értenénk meg. Ez sokszor zavaró tud lenni, nem tiszta mindig, miről is van szó. Szerencsére Anderson rendezése lehetővé teszi, hogy a képi világból is maximálisan tudjunk tájékozódni. Megkapjuk a szokásos elemeket: szimmetrikus rendezés, pasztelles lágy színek, és a makettekre hajazó díszletek. Minden egyes kép tökéletesen van komponálva, a legkisebb tárgyi részletek is ki vannak emelve. Ezt Bruno Delbonnel munkájának köszönhetjük.

A szereposztás szinte túlzásnak tűnik. A színészgárdában olyan nevek vannak, mint Tom Hanks, Scarlett Johansson, Benedict Cumberbatch, Bryan Cranston, Bill Murray. Mindenkinek van egy karakteres, jól megírt szerepe, de a számomra Michael Cera esetlen házitanítója, Bjorn karaktere tetszett a legjobban. Ő az egyik legnagyobb humorforrás a filmben, a szövegei, mozdulatai, cselekvései, közel minden egyes jelenet, amiben benne van, tökéletes. Teljesen beleillik az Anderson-féle fekete humorba, ezért joggal vetem fel a kérdést: miért nem láthattuk eddig Cerát más Wes Anderson-filmben?

A főníciai séma egy furcsa, de élvezetes egyvelege a kémfilmeknek, a családi drámáknak és a megszokott andersoni képi világnak. Nem mindenkinek lesz először könnyen emészthető, de amint megértjük, mit is akar bemutatni ez a film, akkor egy érdekes mesét kapunk hatalomról, örökségről, újrakezdésről.

akció | krimi | thriller | vígjáték

Egy sötét hangvételű kémthriller, amely egy családi vállalkozás és egy apa-lánya kapcsolat körül forog. A történet Zsa-zsa Korda (Benicio del Toro), Európa egyik leggazdagabb... több»

0