A négy filmmel, amelyek együttesen több mint 250 millió dollárt hoztak a kasszáknál, az Insidious franchise-al komolyan számolni kell. Most itt az ötödik rész, ami még tovább növelheti a sorozat sikerét.
Miután fiuk (Ty Simpkins) rejtélyes módon kómába esik, Lamberték egy rosszindulatú paranormális jelenléttel találják szembe magukat, amely azzal fenyeget, hogy szétszakítja a családot. Bár a franchise minden egyes résszel folytatta a kreatív világépítést, az utóbbi filmek a Lambert családot hátrahagyva inkább a médium Elise Rainier háttértörténetére és nyomozásaira koncentráltak.
Renai és Josh kisfiukkal együtt új otthonba költöznek. Nem sokkal később a fiú balesetet szenved, és kómába esik. Kiderül, hogy démoni erők dolgoznak a háttérben, aki lelkét... több»
Mint a legtöbb franchise esetében, az első film általában a legjobb. Ez az Insidious esetében is így van. A franchise-t elindító film kritikus szempontból érdekes csavar. Először is, megfordítja magát a koncepciót azzal, hogy a kísértetjárást nem egy ház, hanem egy személy körül bonyolítja. Az ismert műfaji elemek megvannak - sötétben leselkedő rémségek, hátborzongató házak, rosszindulatú paranormális entitások -, de ez elég új és más ahhoz, hogy megkülönböztesse magát az előtte lévő kísértetjárós filmektől. Arról nem is beszélve, hogy a Lambert családba könnyű beleszeretni és drukkolni nekik, főként, mivel okos karakterekről van szó. Amikor rájönnek, hogy valami paranormális dolog gyötri őket, szakítanak a horrorfilmes konvenciókkal, és valóban elhagyják a házat. Persze a paranormális jelenlét követi őket, ami arra készteti a családot, hogy kapcsolatba lépjenek Elise-szel, aki a következő dermesztő mondatot mondja: "Nem a ház az, ami kísértetjárta. Hanem a fiad." / Az Insidious az asztrálprojekció koncepciójának előtérbe helyezésével is egyedülálló dolgot tesz, egy hagyományosan sci-fi elemet vesz elő, és összekapcsolja a horrorral, hogy néhány igazán innovatív világépítést és ijesztő jelenetet hozzon létre. Ez egy egyedi világot teremt, jellegzetes színpalettával. Az élénk vörösek, a tompa kékek és a kavargó, alacsonyan lógó fehér köd olyan világgá változtatja a "Furthert" (a túlvilág az Insidious filmekben), amely vizuálisan éppoly érdekes, mint amennyire magával ragadó. A gonosztevők emlékezetesek és mélyen nyugtalanítóak, a film csúcspontja pedig olyan, amely extrém szintre emeli a feszültséget. A feszültséget egy magával ragadó filmzene teszi teljessé: soha többé nem fogjuk ugyanúgy hallgatni Tiny Tim "Tiptoe Through the Tulips" című dalát.
Egy médiumot meggyilkolnak. A tett elkövetésével egy fiatalembert vádolnak, akinek felesége azonban hisz férje ártatlanságában. Annál is inkább, mert otthonában mind... több»
Az Insidious: A gonosz háza lenyűgözően zökkenőmentesen folytatja ott, ahol az első film abbamaradt. Az Insidious utolsó felfedezését, miszerint Josh-t megszállta a fiát gyötrő démoni jelenlét, nem hagyják figyelmen kívül. A film közvetlenül foglalkozik Josh megszállottságának következményeivel, flashbackeket és videokazettákat használva, hogy visszatérjen Josh gyermekkorába, hogy meghatározza kísértéseinek eredetét és a túlvilághoz való kötődését. Josh küzdelme - és a család elszántsága és kétségbeesése, hogy kibogozzák a borzalmakat, amelyeket nem tudnak teljesen lerázni - egyre mélyebb rétegeket kínál a Lambert családnak, valamint több képernyőidőt biztosít olyan fontos mellékszereplőknek, mint Elise, valamint Josh édesanyja, Lorraine (Barbara Hershey). A túlvilág birodalma még mindig kísérteties és magával ragadó helyszínt biztosít, de az ijesztgetések ezúttal nem olyan egyediek és nyugtalanítóak. A film érdekes fordulatot vesz, amikor Josh megszállottá válik, és Jack Torrance módjára vadászni kezd a családjára, keveredve az emberi borzalmakkal és a természetfelettivel. Végső soron ez a rész nem volt szükségszerű, de az első film elég szilárd folytatása ahhoz, hogy kielégítse a rajongók kérdéseit, hogy mi történt a Lambert családdal az első film sokkoló befejezése után.
Az előzményfilm története még a Lambert családdal történt szörnyű események előtt játszódik. Elise Rainier vonakodva vállalja, hogy arra használja fel különleges... több»
Miután a Lambert család (egyelőre) elbúcsúzott, az Insidious: A gonosz lélek visszament az időben, és az előzményfilmes utat választotta. A sztori Lamberték kísértetjárása előtt játszódik, és Lin Shaye Elisé-re összpontosít, aki ezzel a filmmel a franchise vitathatatlan sztárjává válik. Elise a franchise egyik legérdekesebb karaktere, így okos döntés volt őt a középpontba helyezni. A film az ő útjára összpontosít, miután visszahívják a paranormális nyomozásból, hogy segítsen egy fiatal lánynak, Quinn Brennernek (Stefanie Scott), akit rosszindulatú erők gyötörnek. Elise a film szíve és lelke, és az ő történetének íve szilárd. Nemcsak a férje elvesztését gyászolja, ami komoly érzelmi vonalat ad az útjához, de azon is tépelődik, hogy segítsen-e Quinnnek, hiszen tudja, hogy egy újabb utazás a "Túlvilágra" milyen hatalmas veszélyt jelent számára./ Bár a 3. fejezetben Shaye fantasztikus alakítást nyújt, és Elise karaktere mélyebbé válik, a túlvilág intrikája már nem olyan friss, mint az előző két filmben. A film nem rendelkezik azokkal az ijesztgetésekkel és kényelmetlen rettegéssel, amelyek az első Insidious-t olyan kiemelkedővé tették a műfajban. Leigh Whannell rendezői debütálása remekül sikerült, és az, ahogyan az első két filmhez kapcsolódik a húsvéti tojásokkal, valamint a visszatérő szereplőkkel, csodálatra méltó, de nem annyira új és eredeti. A cselekmény ütemei - a paranormális tevékenység fiatal áldozata, egy új démon bemutatása, a túlvilágba való belépés, és a végső, csúcspontot jelentő csata - kezdenek túlságosan ismerősnek tűnni.
A Lambert családot egy könyörtelen átok sújtja, amely olyan borzalmakkal kísérti őket, amelyek elől nem tudnak menekülni. Az átok apáról fiúra száll, és hiába küzdenek... több»
Az Insidious: A vörös ajtó egy természetfeletti horrorfilm, melyet elsőfilmes rendezőként Patrick Wilson - aki a franchise főszereplője is - rendezett. A forgatókönyvet Scott Teems írta, az alapsztorit Leigh Whannellel közösen alkotva meg. Az Insidious-filmek ötödik része. Ty Simpkins, Patrick Wilson, Andrew Astor, Rose Byrne és Lin Shaye visszatérnek a korábbi filmekből ismert szerepeikbe. A második film befejező eseményei után tíz évvel Josh Lambert fiát, Daltont egy idilli, Ivy League-egyetemre viszi. Dalton egyetemi élete azonban rémálommá válik, amikor a múlt elfojtott démonai hirtelen visszatérnek, hogy mindkettőjüket kísértsék. Hogy egyszer s mindenkorra elűzzék a démonokat, Joshnak és Daltonnak ismét vissza kell térnie a túlvilágba, a családot sújtó rémálom megszüntetése érdekében. / Az Insidious – Az utolsó kulcs (2018) megjelenése után a Blumhouse Productions több lehetséges folytatást is tervezett, köztük egy Sinister-filmsorozattal való crossovert. 2020 októberében a stúdió bejelentette, hogy Wilson rendezi és játssza a főszerepet az új filmben, a forgatókönyvet pedig Teems írta Whannell története alapján.
Noha Elise Reiner a sötétség elleni harcra tette fel az egész életét, minden egyes küzdelemmel fogytán az ereje, ez pedig oda vezet majd egyszer, hogy az asszony teljesen eltűnik... több»
Az Utolsó kulcs a második előzményfilm, amely Elise kalandjait és nyomozását követi. Ezúttal Adam Robitel ült a rendezői székben, a forgatókönyvet Whannell írta. A film egy visszapillantással kezdődik Elise gyermekkorába, amikor a bátyjával, Christian-nal (Bruce Davison) és a bántalmazó apjukkal együtt az 1950-es évek Új-Mexikójában él. Valójában az egész film ezen a jeleneten és Elise múltján rágódik. Végül sokat megtudunk a lány zaklatott gyermekkoráról, és arról, hogy ez hogyan hat rá a jelenben. Ez egy váratlan, de üdvözlendő érzelmességgel és mélységgel ruházza fel a horrorisztikus történetet. Bemutatkoznak Elise unokahúgai, Melissa (Spencer Locke) és Imogen (Caitlin Gerard) is, akik tovább erősítik a családközpontú történetet, és egy szilárd karakter-kvartettet adnak amelyért drukkolhatunk. Az Elise és Christian, valamint Elise és unokahúgai kettős története erős érzelmi magot ad a filmnek, különösen akkor, amikor bemutatja, hogy az emberek ugyanolyan szörnyűek tudnak lenni, mint a túlvilágot benépesítő lények. Ami az "ijesztgetéseket" illeti, a film kirándulásai a Távolabbi világba megfelelően hátborzongatóak, az új démon pedig egyedi és valóban ijesztő kiegészítésként szolgál, szilárd feszültséget adva a sztorihoz. Összességében az Utolsó kulcs az a film a franchise-ban, amely igazán megérteti velünk, hogy Elise milyen szilárd, átélhető és érdekes karakter, és okosan összpontosítja az egész filmet rá, a családjára és a múltjára.
A hazánkban elérhető streamingszolgáltatók a következő héten is gondoskodnak arról, hogy egy percig sem unatkozzunk, ha éppen az otthonunk kényelmében azon...
Miként köszöntik az őszt a hazánkban elérhető streamingszolgáltatók? Természetesen rengeteg újdonsággal, klasszikusokkal, új és visszatérő sorozatokkal,...
Mission: Impossible - Leszámolás - Első Rész, Barbie, A védelmező 3 vagy Oppenheimer, 2023 nyara robbanásveszélyesnek ígérkezik! Lássuk, melyik az a 12...
Ebben a hónapban a nézők két várva várt HBO-sorozat - a Perry Mason és az Utódlás - visszatérésével is számolhatnak, ráadásul mindkét széria új évaddal...
Anne Hathaway nem csak a The Idea of You főszereplője, hanem producere is lesz, ami lehetővé tette, hogy közvetlen beleszólása legyen a partner választásba...
A magyar nézők aktuális kedvence Zack Snyder szerelemgyerek-projektje, a Rebel Moon: 2. rész - A sebejtő. De vajon meddig lesz ez így? A jelenlegi második a...
A Disney+-nál most különösen van ok az ünneplésre, nemrég debütált ugyanis az egyébként is hatalmas sikernek örvendő Bluey különkiadása, amely mostanra...
David Beckham 10 millió dolláros pert indított Mark Wahlberg fitneszcége, az F45 ellen, azt állítva, hogy félrevezették őt, amikor aláírta a globális nagyköveti...