Bírod idegekkel? Íme, minden idők 15 legjobb found footage horrorja

Legyen szó akár egy bűntény helyszínéről/katasztrófa helyszínéről "visszaszerzett" filmről, akár folyamatos, valós időben nézett "élő videóról", a found footage filmek a horrorok legijesztőbb kategóriájába tartoznak. Ezek a rémisztő filmek egyszerre tűnnek szórakoztatónak és a földi pokol fizikai bizonyítékának.

A naturalista filmes megközelítés nem kizárólag a horror műfaját jellemzi, akár hiszed, akár nem. Egyes filmtörténészek szerint az első found footage film a A kapcsolat volt: Shirley Clarke 1961-es kísérleti munkája drogfüggőkről (ami vitathatatlanul borzalmas, de határozottan nem horrorfilm). És mégis, a found footage technika annyira elterjedt a horror műfajában, hogy szinte lehetetlen elkülöníteni a formát az általa keltett félelemtől.

A horrorfilmesek persze köztudottan ravasz alkotók, akik már jóval a technológia felzárkózása előtt mindenféle ijesztgetéshez felhasználták a rendelkezésre álló eszközöket. Ráadásul a híresen reaktív műfaj akkor virágzik, amikor a leginkább relevánsnak érzi magát. A Blair Witch Project / Ideglelés óta eltelt három évtizedben, amióta az alkotás igazi gamechangerként megváltoztatta a horrort, lett-e valami ijesztőbb és mindenütt jelenlévőbb, mint azok az eszközök, amelyek képesek rögzíteni világunk minden mozzanatát?

Ez a found footage nagy trükkje: néha, de csak néha, ha a filmek igazán jók, és a mögöttük álló emberek igazán ügyesek abban, hogy beleéljék magukat a gegbe, akkor meg tudják győzni a közönséget arról, hogy valóban a "való világ" az, amit a nagyvásznon látunk. A found footage vitathatatlanul akkor a legjobb, amikor a fantázia és a valóság közötti határvonalat feszegeti, és addig hajlítja, amíg az el nem tűnik.

#15

70 Ideglelés  (1999)

(46) (30)

horror | misztikus

HBO Max | Netflix

1994-ben egy októberi napon három egyetemista elhatározza, hogy filmet készítenek a hírhedt Blair-i boszrokányról, azonban nyom nélkül eltűnnek az erdőben. A kézkikamerájuk egy... több»

Bár Daniel Myrick és Eduardo Sánchez áttörő sikere nem az első found footage film - talán még csak nem is az első horror found footage film -, mégis ez az, ami mindent megváltoztatott. A széles körben elérhető internet korai időszakában kibontakozó zseniális marketingkampánynak köszönhetően egyetlen más found footage-film sem játszotta ki annyira a "nem, nem, ez valódi" szemléletet, mint a Blair Witch/Ideglelés, méghozzá ilyen rémisztő eredménnyel. Nem csak egy talált felvételekből készült film, hanem egy "visszanyert felvételekből" készült film (persze, persze), a film sztárjai történetesen filmes diákok, akiknek ugyanaz a nevük, mint a szereplőiknek, így a fikció és a valóság még jobban összefonódik. Az alaptörténet feltűnően karcsú, egy 35 oldalas forgatókönyvből született, amelyben bőven van hely az improvizációra, és lényegében egy csapat bátor főiskolás srácról szól, akik egy helyi legenda után kutatva az erdőbe menekülnek, majd amikor odaérnek, nos, pontosan mit is találnak? A film a közönség félelmeire játszva és olyan dolgok elfedésével, amelyek nem is léteztek (mit látunk egyáltalán abban a szörnyű pincében?), a cselekményt valami sokkal tartalmasabbá és egyedibbé változtatta. A film remegő kamerás közege és az internetes kampány, amely az egészet valóságosnak tünteti fel, lehet, hogy trükkök, de működtek. 
#14

61 Lake Mungo  (2008)

(6)

dráma | horror | misztikus | thriller

A 16 éves Alice Palmer úszás közben a vízbe fullad. A gyászoló család egy sor megmagyarázhatatlan természetfeletti esemény középpontjává válik. Kiderül Alice titkos kettős... több»

Joel Anderson első (és máig egyetlen) filmje egy kevéssé látott ausztrál found footage film, amely megérdemli a közelebbi vizsgálatot és a mélyebb tiszteletet: a klasszikus horrortrópusokat (kísértetjárta ház!) egyesíti némi megrázó családi drámával (mi lenne, ha a halott húgod kísértené az említett házat?), és az egész ügyet egy nagy adag érthető pesszimizmussal egészíti ki. A tények: a tinédzser Alice Palmer megfulladt, családja összetört, és arra kényszeríti testvérét, Mathew-t, hogy kamerákat szereljen fel a ház körül, hogy (talán?) megörökítse a szellemét. Ami ezután következik, az egyszerre okos a közeg (Anderson sok okos módot talál arra, hogy más forrásokból származó új felvételeket építsen be) és a rejtély (a dolognak olyan fordulatai vannak, amire nem számíthatsz). A befejezés egyszerre a tudatos horrorfilmkészítés terméke és annak mély megértése, hogy az emberi szív hogyan tud még sokáig újra megtörni (és dobogni) a látszólagos vég után is.
#13

84 Creep  (2014)

(5)

horror | thriller

Netflix

Miután egy videós válaszol egy Craiglist-es, egy napos munkára szóló hirdetésére, melynek helyszíne egy elhagyatott hegyvidéki kisváros, kénytelen rájönni, hogy kliense... több»

Rendező: Patrick Brice
Szereplők: Mark Duplass, Patrick Brice
Mi lenne, ha Mark Duplass sorozatgyilkos lenne? Ez elég jó ötlet bármilyen alacsony költségvetésű indie filmhez, de Patrick Brice Creep című filmje vadul új célokra használja fel. Szórakoztató módon Duplass játssza a főszerepet, mint a különc Josef, aki felbérel egy videóst, hogy rögzítse a különleges pillanatokat születendő fia számára, mivel a rákos Josef nem lesz ott, hogy felnevelje őt. Aaron (Brice játssza) jelentkezik a feladatra, és bár vannak korai utalások arra, hogy valami nincs rendben, elég kedves fickó (és a fenébe is, Josef haldoklik, nem?) ahhoz, hogy elnézze őket. Egészen addig, amíg már túl késő nem lesz. A film kis léptékűsége ellenére Brice és Duplass folyamatosan építi fel mind a rettegést (és néhány kiadós nevetést), mind a világot Josef és Aaron körül, aki kénytelen felvenni azt, ami akaratlanul a saját gyászbeszédévé válik. A film kínzó módon ér véget, egyrészt az egyik szereplő számára végleges lezárással, másrészt egy másik szereplő számára a lehetőségek egész új gazdagságával. Eddig egy folytatást szült, a kissé viccesebb és érezhetően kevésbé ijesztő Creep 2-t, de még ez a két film is mutatja az alműfaj mélységét. 
#12

80 [Rec]  (2007)

(38) (10)

horror | katasztrófafilm | misztikus | thriller

Egy merész riporter (Manuela Velasco), és hasonlóan bátor operatőre a legújabb valóságshow elkészítésén dolgozik. Feladatuk, hogy kövessék a tűzoltókat, és filmre vegyék... több»

Ez a klausztrofóbiás spanyol found-footage film friss adag klausztrofóbiát és rémületet hozott a zombis műfajba. Egy tévériporter és operatőre rutininterjút készít a helyi tűzoltóságon, amikor egy vészhívás érkezik. A tűzoltókat egy közeli lakásba kísérve a híradós csapat elkezdi rögzíteni a vérfagyasztó sikolyokat, amelyek egy idős nő lakásából jönnek. Miután a hatóságok lezárják az épületet, hogy megfékezzék a fenyegetést, a híradós stáb, a tűzoltók és a lakók a bent lévő halálos terrorral találják szembe magukat. Miközben a kamera fut, a túlélés minden érintett számára valószínűtlennek tűnik. A [REC] eléggé nyugtalanító, mivel nyugtalan tempóban halad, és a talált felvételek eszközét arra használja, hogy újfajta közvetlenséget adjon a zombi koncepciónak. A cselekmény elég egyszerű, és a szereplőgárda is kész karakterekből áll, de a film tiszta energiával és kivitelezéssel győzi le a szokásos toposzok béklyóit, beleértve azt is, hogy a filmzene egészen a végéig nem szól; gyakran tényleg úgy érezzük, mintha egy borzalmas dokumentumot látnánk. És ahogy az ijesztgetések kiszámíthatatlansága egyik felvonásról a másikra fokozódik, lehetetlen nem felkapcsolt lámpánál nézni a filmet...
#11

76 Parajelenségek  (2007)

(18) (23)

horror | misztikus | thriller

Netflix

A fiatal pár, Katie és Micah beköltöznek új San Diegó-i otthonukba. Katie, aki hisz a természetfeletti jelenségekben, szokatlan eseményekre lesz figyelmes, de Micah ostobaságnak... több»

Míg a Blair Witch/Ideglelés utánzók tömkelegét szülte (és a saját, vegyes franchise-ját), addig egyetlen más film sem ragadta meg a talált felvételek lehetőségeit és a "valódi" eredendő rémületét, egészen egy évtizeddel későbbig, amikor Oren Peli mindössze egy hét alatt leforgatta a kísértetházas thriller borzongató fordulatát. Peli kis költségvetéssel és minimális stábbal (a kamera az idő nagy részében mozdulatlanul forog) készült, és egy fiatal párt követ, akiknek az életét örökre megváltoztatja a San Diego-i házukban megbúvó ismeretlen. Az Idegleléshez hasonlóan ez is egy alapfeltevés, de a talált felvételek szemszögéből és a megingathatatlan érzéssel, hogy ez akár valóságos is lehetne (dicséret illeti Katie Featherston és Micah Sloat színészeket, akik még a legőrültebb körülmények között is izgalmasak és természetesek maradnak). Az Idegleléshez hasonlóan ez a film is elég szemet gyönyörködtető volt a fesztiválokon ahhoz, hogy Hollywood figyelmét is magára vonja, bár eredetileg azt hitték, hogy Peli egyszerűen csak újraforgatja a filmet egy nagyobb vállalkozás számára. Erre nem volt szükség, az eredeti elég volt, világszerte kiborította a nézőket, és közel 200 millió dollárt hozott a konyhára.
#10

57 Az utolsó rítus  (2020)

(4) (3)

horror | misztikus

Telekom TVGO

A tomboló járvány szinte mindenkit a négy fal közé szorított. A legtöbben az otthonukból dolgoznak, a barátokkal és rokonokkal pedig szintén online tartják a kapcsolatot. Egy... több»

Rob Savage rendező Host/Az utolsó rítus című filmje a COVID-19 járvány meghatározó found footage-je, amely egy szeánszról szól, amelyet a Zoomon tartanak, és amelynek ártalmatlan szórakozásnak kellett volna lennie a barátok között. Talán már látod, hová vezet ez a veszélyes előzmény. Amellett, hogy a színészek következetesen elkötelezik magukat a darab mellett (a főszereplő Haley Bishop és Jemma Moore különösen kiválóak), Az utolsó rítus az intenzív realizmusa miatt működik. A teljes egészében a videocsevegő alkalmazáson forgatott 56 perces rémálomfesztivál a digitális élet reálisan hátborzongató aspektusait (visszhangos hang, leesett videó stb.) és a természetfeletti események lehetőségét ötvözi.
#9

horror | thriller

Egy román férfi  mániákusan rajong Anne Hathaway és a filmezés iránt, ezért helyi színésznők segítségével leforgatja a sztár egyik jelenetét. Ezzel akarja bebizonyítani... több»

Amikor a feltörekvő filmrendező, Adrian felhívást tesz közzé Anne Hathawayre hasonlító amatőr színésznők számára, elég ártalmatlannak tűnik. De ami ezután következik Adrian Țofei fenségesen meta "Be My Cat: A Film for Anne" című filmjében, az nem más, mint egy nonstop rémálom, amely valójában az Oscar-díjas legjobb színésznő egészségtelen megszállottságában gyökerezik. A Tofei szülővárosában, Romániában játszódó, rendkívül alacsony költségvetésű, 2015-ös rejtett gyöngyszem csodálatosan kihasználja író-rendező-sztárját, és úgy forgatták, hogy Tofei részben a karakterében élt. Adrian szerencsétlen szereplői, Sonia Teodoriu, Florentina Hartion és Alexandra Sroe szintén önmaguk kitalált verzióit alakítják. Rosszul érzik magukat, és állandóan a kamera előtt vannak, ezeknek a nőknek az arca egy hátborzongató karaktertanulmányt és Tofei káprázatos debütálását tükrözi.
#8

66 A trollvadász  (2010)

(6) (3)

dráma | fantasy | horror

Miután a norvég kormány éveken keresztül próbálta eltitkolni a trollok létezését, egy csapat filmszakos egyetemista elhatározza, hogy dokumentumfilmet forgatnak a gyanús... több»

Az alműfaj egyik izgalmasabb újításában André Øvredal norvég rendező a talált felvételek formuláját megtévesztő célokra használja: A trollvadász egy olyan remegő kamerás megközelítéssel kezdődik, amely a lo-fi történetmesélés színvonalát sugallja, mielőtt az anyagot egy elképesztő teremtményfilmmé alakítja át, amely olyan kielégítő, mint a Szellemirtók bármelyik effektje. A film norvég filmes diákok által forgatott felvételekből áll, akik egy sor rejtélyes medveölés nyomába erednek a vidéken. A szédelgő fiatal Thomas (Glenn Erland Tosterud) vezeti a csapatot Kalle operatőrrel (Tomas Alf Larsen) és Johanna hangmérnöklánnyal (Johanna Mørck), akik a szakállas erdész Hans (Otto Jespersen norvég komikus) mozgását követik nyomon. Hans indítékai mindaddig rejtve maradnak, amíg a csapat a vadonban követi őt, és szemtől szemben találja magát az ellenséggel: egy gigantikus szörnyeteg alakkal, amely azonnal igazolja a norvég mondákat. A fejlett speciális effektek hirtelen megjelenésével (amelyeket a neves norvég illusztrátor, Theodore Kittelsen vázlatai alapján 3D-s modellező szoftverrel terveztek) A trollvadász ügyes trükkből teljes értékű horror-fantáziává válik, ráadásul részletes mitológiával. A trollvadász a kormányzati összeesküvések lenyűgöző alvilágába merül, és nem fukarkodik azzal, hogy a szörnyeket is reflektorfénybe helyezze.Ovredal szatirikus rúgást ad Hans életének, aki a Troll Biztonsági Szolgálat alkalmazottjaként kiszolgáltatottja egy irányító vadvédelmi bürokratának (Hans Morten Hansen), aki a trollok létezését a világ többi része elől úgy akarja eltitkolni, hogy hamis medvemancsokkal tünteti el a nyomokat. Bár a found footage formula gyakran klisének tűnhet, a film megtalálja a módját, hogy újra feltalálja a blockbuster energiát egy olyan alulról jövő szinten, amely újra frissé teszi azt. 
#7

56 Cannibal Holocaust  (1980)

(15) (20)

horror | kaland

1979-ben négy dokumentumfilmes eltűnt a Dél-Amerikai dzsungelben miközben filmet forgattak a kannibalizmusról? Hat hónappal késõbb a New York Egyetem és a Pan American Broadcasting... több»

Ruggero Deodato groteszk provokációja egy antropológuscsoportot követ, akik az Amazonas esőerdejébe utaznak, hogy eltűnt filmeseket keressenek. A Cannibal Holocaust című filmben nem meglepő, hogy amikor a filmtekercseket megtalálják, Deodato filmje a szörnyű képek grand guignoljává alakul át, egy borzalmas, kamerával rögzített nemi erőszaktól kezdve az állathalálok kavalkádjáig, amelyek többsége nem volt megrendezett. A mai napig a film sokkoló értéke gyakran elhomályosítja a film egyértelmű társadalmi kommentárját, mivel Deodato a dokumentarista veritét és a média szenzációhajhászásának hátterét egyaránt arra használja (egy keretező eszközzel, amelyben egy csatorna szerepel, amely az anyag sugárzását fontolgatja), hogy az idegengyűlöletet és a gyarmatosító vágyat feltűnően kompromisszummentesen vizsgálja. Akármelyik oldalon is állunk, a Cannibal Holocaust továbbra is figyelemre méltóan mélyre merül a történetmesélés reprezentációs és erkölcsi kérdéseiben, amelyek ma is ugyanolyan hatásosak, mint a bemutatásakor, nagyrészt azért, mert olyan nem-fikciós nyelvezetet alkalmaz, amely a korral egyre időszerűbbé válik. 
#6

63 Veled is megtörténhet  (1992)

(2) (2)

dráma | krimi | szatíra | vígjáték

TV-ben (SuperTV2, csütörtök 01:33)

Egy forgatócsoport dokumentumfilmet forgat egy szabadúszó bérgyilkosról... több»

Rémy Belvaux, André Bonzel és Benoît Poelvoorde rendezők zseniális found footage filmet készítettek. A sötét komédiába illő dokumentumfilm egy operatőrcsapatról (Belvaux, Bonzel) és egy Ben nevű sorozatgyilkosról (Poelvoorde) szól. A dokumentaristák eleinte a veszélyes alanyukkal próbálkoznak, és passzívan figyelik Ben rémuralmát és hullagyűjtő rendszerét. Ám ahogy a horror folytatódik, és a stáb együtt lóg vele, Ben megkedveli a filmeseket. Hamarosan azon kapják magukat, hogy segítenek neki végrehajtani a gaztetteit. A fekete-fehérben, 16 mm-es filmre forgatott Veled is megtörténhet valahogy azt érezteti, mintha egy, a miénknél is kegyetlenebb világból érkezett volna. A túlzó erőszakot és a csúnya sztárokat azonban igazolja az újságírásnak álcázott voyeurizmus kegyetlen vádja. 
#5

horror | misztikus

Egy filmes csapat az életüket is kockáztatva egy erdőbe mennek forgatni, hogy utánajárjanak egy helyi misztikumnak. több»

Ha még nem hallottál a The Last Broadcast-ról, és szereted a found-footage horrorfilmeket... itt az ideje, hogy megnézd a filmet, a '90-es évek indie horrorjának rejtett gyöngyszemét, amely megelőzte korát. Stefan Avalas és Lance Weiler rendezők dokumentumfilmes megközelítéssel mesélik el a közszolgálati televízió műsorvezetőinek fiktív történetét, akiket megöltek, miközben a mitikus Jersey ördögöt keresték.A film egy nyomozós thriller formáját ölti, ahogy a "Tény vagy mese", a két elhunyt műsorvezető (akiket a rendezők alakítanak) kitalált tévésorozatából előkerült felvételek új bizonyítékokat tárnak. Mielőtt azt mondanád, hogy az Ideglelést nézed, nézd meg a megjelenési dátumot: a The Last Broadcast egy teljes évvel a Blair Witch előtt jelent meg, és az évtizedek során szenvedett a másik film blockbuster árnyékában. De Avalas és Weiler (utóbbi végül a fejlődő transzmédiás tér egyik fő mesélőjévé vált) egy olyan komplex elmélkedést készítettek az oknyomozó dokumentumfilm esztétikájáról, amely egyrészt médiakommentár, másrészt lassú thriller, rengeteg hátborzongató végkifejlettel. Továbbra is a műfaj hipnotikus alapműve, és megérdemli, hogy a műfaj megrögzött rajongói is felfedezzék. Nem fognak csalódni. 
#4

59 V/H/S  (2012)

(4)

horror | thriller

A V/H/S című horrorban egy fiatal társaság megbízást kap, hogy lopjon el egy videokazettát egy házból. Minden simán megy addig, amíg rá nem bukkannak egy halom kazettára. Hogy... több»

Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb horror-antológiájának sikerült a found-footage horrort új irányba terelni, lehetőséget adva egy csomó feltörekvő filmes tehetségnek, hogy a maguk egyedi módján fedezzék fel ezt a megközelítést. A V/H/S-ben a manapság dolgozó, ambiciózusabb mikroköltségvetésű amerikai filmesek közül néhányan közreműködnek, akik közül nem mindegyikük kizárólag horrorban dolgozik. A koncepció paramétereit Brad Miska, a Bloody Disgusting horrorrajongói oldal alapítója dolgozta ki: Egy csapat fiatal huligán azt a feladatot kapja, hogy lopjon el egy titokzatos kazettát egy baljós otthonból. Amikor rábukkannak egy halom ismeretlen kazettára, kezdődik a keretes szerkezet, mivel minden egyes kazetta egy újabb morbid találkozást tartalmaz. Az így létrejövő élmény a saját privát horrorfesztiváljuk, ahol ismert indie filmesek, David Bruckner, Glenn McQuaid, Joe Swanberg, Ti West és a Radio Silence nevű online filmkészítő kollektíva (akik végül a Ready or Not című filmet készítették) rövidfilmjeit láthatjuk. A produkcióban részt vevő indie nevek ellenére a V/H/S meglepően gördülékeny szerkezetet tart fenn; a lo-fi videó minősége és a baljós hangulat minden egyes fejezetben átragad. A legtöbb szegmensben van egy jó adag olcsó ijesztgetés, de a felépítés művészetébe is belemerülnek, és véres csattanókkal ellátott, komor poénok sorát nyújtják. A V/H/S nagyrészt azért működik, mert eredeti lo-fi történeteket kért olyan filmesektől, akik már eddig is kiválóan csinálták ezt, és totális élmény látni őket együtt dolgozni a hátborzongató harmóniában. Az ugyancsak elragadó V/H/S 2 bebizonyította, hogy ez a megközelítés nem anomália, hanem annak desztillációja, hogy az antológia projektek miért akkor működnek a legjobban, ha mindenekelőtt a kurátori látásmód vezérli őket. 
#3

57 The Sacrament  (2013)

(2)

horror | thriller

Netflix

Egy rejtélyes kommuna vezetője szerint létrehozták a mennyországot a Földön, valójában azonban nem minden az, aminek látszik.

A horrorfilmes rosszfiú Ti West a 2009-es Az ördög háza című, stílusos '80-as évekbeli filmjével tört be a köztudatba, és nemrégiben a televíziós műfajban is feltűnt. A 2013-as The Sacrament (A szentség) című thriller, amelyet Gene Jones karizmatikus alakítása fémjelez az Eden Parish nevű halálszekta vezetőjeként, egy véres, idegőrlő, rettegéssel teli újragondolása az 1978-as Jonestown-i mészárlásnak, ahol a Peoples Temple közel ezer hívője megitta a Kool-Aid-et és holtan esett össze. A The Sacrament című filmben az indie színészek, AJ Bowen és Joe Swanberg a VICE újságíróit alakítják, akik egy vallási vezető által alapított, titkos, józan életet élő közösség után indulnak nyomozni. A film, melyben olyan indie-kedvencek is feltűnnek, mint Amy Seimetz, Kentucker Audley és Kate Lyne Sheil, egy igazán undorító harmadik felvonásban bomlik ki, ahol a gyülekezet követői és a betolakodók egymás után lenyelnek egy ciánnal ízesített italt, majd szörnyű halált halnak. West lenyűgözően koreografálja a bosch-i zűrzavart, miközben a VICE kamerás stábja a valószínűleg biztos végzet felé navigál. 
#2

73 Cloverfield  (2008)

(35) (7)

akció | horror | katasztrófafilm | sci-fi | thriller

A Japánba készülő Rob (Michael Stahl-David) búcsúbuliját váratlan események szakítják félbe. A történeteket megörökítő kézikamera felvételei arról tanúskodnak, hogy a... több»

Matt Reeves második nagyjátékfilmje egyike azon kevés nagy költségvetésű found footage-filmeknek, amelyeket eredetileg blockbusternek terveztek, és ügyesen hasznosította a kisebb filmek sikerének számos tanulságát, az okos marketingkampánytól kezdve az olyan karakterek összeállításáig, akikkel még a túlzó körülmények közepette is törődni lehet. A film New York Cityben játszódik az általunk ismert New York City látszólag utolsó napján, és látszólag egy kormányzati ügynökség munkája, amely kénytelen összeállítani egy narratívát arról, hogy mi történt, amikor egy szörnyeteg érkezett a városba. Leginkább azonban egy baráti társaság történetéről szól, akiktől azt várják, hogy túléljenek egy szörnyű éjszakát és egy Godzilla-utánzatot. A folyamatosan romba dőlt városon keresztül tépelődve a csoport kénytelen megbirkózni nagy (szörny) és kicsi (kisebb szörnyek) problémákkal, és a feszültség és a rettegés sosem hagy alább. Még izgalmasabb: Reeves nem megy a happy endre, igazi realizmus rúgja ki a fogát a fantasztikus történetnek. A többi found footage-sikerhez hasonlóan a film elkerülhetetlenül folytatásokat és utánzókat szült.
#1

64 Willow Creek  (2013)

(2)

horror | misztikus | thriller

Egy pár Észak-Kaliforniába látogat el a Six Rivers National Forestbe. Csak egyikük hisz a Jeti létezésében, de közösen határozzák el, hogy tesznek egy próbát, hátha el tudják... több»

A talált felvételek arénájában nem kevés lényfilmet találunk, de Bobcat Goldthwait a Bigfootot stílusosan és okosan adja hozzá a keverékhez. Mint oly sok "testvére", ez a film is egy egyszerű történetet (egy pár Nagylábat keres, hoppá, valójában Nagylábat talál) fűz fel egy hátborzongató végkifejletre. Goldthwait finoman épít bele rengeteg háttértörténetet és mitológiát is, ami elég ahhoz, hogy a film ereje túlmutasson más hasonló filmekén. Bryce Johnson (mint a Bigfoot megszállott Jim) és Alexie Gilmore (mint az óvatosabb Kelly) segítik a történet kibontakozását. Vicces és hátborzongató alkotás, és a finálé egy pokolian jó célzással végződik.