750 millió dollárt fizetett a streamingóriós a Formula–1 közvetítési jogaiértA kép forrása: Warner Bros.

Az Apple megszerezte a Forma–1 amerikai közvetítési jogait, és 2026-tól öt éven át kizárólag az Apple TV-n lesznek elérhetők az élő futamok – írja a Deadline. A The Wrap információi szerint a vállalat évente nagyjából 150 millió dollárt, vagyis öt év alatt 750 millió dollárt fizet a jogokért.

A megállapodás további pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de a vállalat ajánlata messze meghaladta az ESPN 90 milliós ajánlatát. A kapcsolat Stefano Domenicali, a F1 vezérigazgatója és Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős alelnöke között még abban az időszakban jött létre, mikor Domenicali a Ferrarinál dolgozott, jóval azelőtt, hogy 2021-ben megkapta volna az F1 vezetői posztját. Az elmúlt években a két vezető és csapataik közelebb kerültek egymáshoz, különösen a Brad Pitt főszereplésével készült F1 - A film során.

Domenicali szerint „a bizalom kulcsfontosságú ezekben a kapcsolatokban”, és az Apple-t „nem csupán technológiai cégnek, hanem társadalmi mozgalomnak” nevezte. Az F1 amerikai népszerűsége folyamatosan nő, a versenyek Las Vegasban, Austinban és Miamiban is megjelennek, a nézettség pedig 19 százalékkal nőtt a Brit Nagydíj közvetítésekor.

A film hatására az amerikai közönség F1 iránti érdeklődése látványosan nőtt, amit az Apple most ki kíván használni. Cue szerint az Apple az F1-filmet kísérő promóciós stratégiát alkalmazza majd, az Apple News, Music, Fitness+ és Sports platformok bevonásával: „Rengeteg érintkezési pontunk van, amit használni tudunk.”

Az F1 az Apple TV főszolgáltatásában lesz elérhető, külön előfizetés nélkül – ellentétben az MLS-szel, amely önálló csomagot kapott. Az F1 TV Premium továbbra is elérhető marad az Egyesült Államokban, de az Apple TV-előfizetők számára ingyenessé válik.

Domenicali szerint a partnerség lehetővé teszi, hogy tovább maximalizálják növekedési potenciálunkat az Egyesült Államokban.

További friss hírekért és ajánlókért csak görgess lejjebb!