A Gotti alkotói durván visszaszóltak a kritikusoknak

A Gotti siramlasan teljesített a nyitóhétvégéjén, vagyis alig 1.7 millió dollárt hozott össze a pénztáraknál – így a film marketingcsapata elhatározta, hogy új eszközökhöz nyúl.

Ami talán valóban működhet: mert bár a film még mindig 0 százalékon áll a RottenTomatoes kritikai értékelése szerint, a filmről mostanában meglepően sokat cikkeznek. Mondjuk főleg a kisebbfajta balhé miatt, amit a film és legújabb reklámkampánya okoz – de legalább beszélnek róla.

Az más kérdés, hogy a közönség ettől még nem biztos, hogy meg fogja nézni a filmet, tekintettel a nagyon rossz kritikákra. A marketingcsapat pedig pont ezt célozta be, és billentyűzet mögött ülő trolloknak nevezte a filmet lehúzó újságírókat, és mindenkit arra buzdítanak, hogy higgyenek inkább a saját szemüknek – és nézzék meg a filmet. Szerintük ugyanis a kritikusok nem akarják, hogy a közönség lássa a filmet, pedig igenis jó film.

Mindezt arra alapozzák, hogy a 0 százalékos kritikusi értékelés szerint a nézői értékelés sokkal jobb a Rottenen. Ez persze megesik, hiszen nem ez az első film, aminél a szakma és a nézők véleménye jelentősen eltér, ám gyanús, hogy a Gottinak majdnem annyi értékelése van, mint a A hihetetlen család 2.nek, amit jóval több moziban mutattak be, és 180 milli dollárt hozott eddig, vagyis több, mint tízszer annyit.

Mindenesetre kemény aknamunka lehetett ezeket az értékeléseket összehozni – de Dennis Rice, a film marketing-felelőse azt nyilatkozta, hogy a kritikusoknak semmi fogalma nincs arról, mit tetszik az embereknek, illetve elmélkedett azon, hogy azért lehet a sok negatív szakmai vélemény, mert a szakma szerint ők piedesztálra akarják emelni a címszereplő bűnöző alakját.

A lényeg a lényeg: a legnagyobb sajtótermékek és kritikusok utálják a filmet, a film marketingesei pedig látszólag utálják ezeket a sajtótermékeket és kritikusokat emiatt. Ha ettől többen ülnek be a mozikba, akkor jó az irány – ha nem, akkor csak igen nevetségessé teszik az egész cirkuszt.