A Gotti siramlasan teljesített a nyitóhétvégéjén, vagyis alig 1.7 millió dollárt hozott össze a pénztáraknál – így a film marketingcsapata elhatározta, hogy új eszközökhöz nyúl.
Ami talán valóban működhet: mert bár a film még mindig 0 százalékon áll a RottenTomatoes kritikai értékelése szerint, a filmről mostanában meglepően sokat cikkeznek. Mondjuk főleg a kisebbfajta balhé miatt, amit a film és legújabb reklámkampánya okoz – de legalább beszélnek róla.
Az más kérdés, hogy a közönség ettől még nem biztos, hogy meg fogja nézni a filmet, tekintettel a nagyon rossz kritikákra. A marketingcsapat pedig pont ezt célozta be, és billentyűzet mögött ülő trolloknak nevezte a filmet lehúzó újságírókat, és mindenkit arra buzdítanak, hogy higgyenek inkább a saját szemüknek – és nézzék meg a filmet. Szerintük ugyanis a kritikusok nem akarják, hogy a közönség lássa a filmet, pedig igenis jó film.
Mindezt arra alapozzák, hogy a 0 százalékos kritikusi értékelés szerint a nézői értékelés sokkal jobb a Rottenen. Ez persze megesik, hiszen nem ez az első film, aminél a szakma és a nézők véleménye jelentősen eltér, ám gyanús, hogy a Gottinak majdnem annyi értékelése van, mint a A hihetetlen család 2.nek, amit jóval több moziban mutattak be, és 180 milli dollárt hozott eddig, vagyis több, mint tízszer annyit.
Mindenesetre kemény aknamunka lehetett ezeket az értékeléseket összehozni – de Dennis Rice, a film marketing-felelőse azt nyilatkozta, hogy a kritikusoknak semmi fogalma nincs arról, mit tetszik az embereknek, illetve elmélkedett azon, hogy azért lehet a sok negatív szakmai vélemény, mert a szakma szerint ők piedesztálra akarják emelni a címszereplő bűnöző alakját.
A lényeg a lényeg: a legnagyobb sajtótermékek és kritikusok utálják a filmet, a film marketingesei pedig látszólag utálják ezeket a sajtótermékeket és kritikusokat emiatt. Ha ettől többen ülnek be a mozikba, akkor jó az irány – ha nem, akkor csak igen nevetségessé teszik az egész cirkuszt.
Audiences loved Gotti but critics don’t want you to see it… The question is why??? Trust the people and see it for yourself! pic.twitter.com/K6a9jAO4UH
— Gotti Film (@Gotti_Film) 2018. június 19.