Az év leggyűlöltebb sorozatát hozta az HBO Max, mégis mindenki ezt nézi

Vannak olyan filmek, sorozatok, amikhez egyszerűen nem kellen nyúlni. Úgy jók, ahogy vannak. De sajnos előbb-utóbb egyik sem ússza meg a nagy remake/reboot lázat. És bizony elég gyakran előfordul, hogy egy klasszikussá vált film vagy sorozat, jelen írásunk esetében egy rajzfilmsorozat rebootja vagy inkább spin-offja olyan bődületesen rosszul sikerül, hogy ha nem látnánk, nem hinnénk el.

Nagyjából ezt a képet láthatjuk magunk előtt, ha az HBO Max vadonatúj saját gyártású animációs sorozatára pillantunk. A Vilma a gyerekek (és felnőttek) körében máig piszok népszerű Scooby Doo rajzfilmek modernizált mellékága, amely azonban csak nyomokban tartalmaz bármit is az eredeti koncepcióból.

Kezdjük mindjárt azzal, hogy itt ugyebár nem kísérteteknek, múmiának vagy szörnynek öltözött gazfickókat fog kergetni a banda. Ehelyett a címszereplő, a csapat agyának számító, de nem kicsit esetlen Vilma a főhős, az ő háttértörténetét ismerhetjük meg.

Ezzel még nem is lenne gond, csakhogy az egész sorozat átesett ama bizonyos ló másik oldalára. Erőszakos és túlságosan is előtérben van benne a szex. Legalábbis a legtöbb fanyalgó erre alapozza kritikáit. No meg persze arra, hogy a bárgyú humor egyáltalán nem működik, Shaggy pedig fekete lett. A főhőst, Vilmát meg gyilkossággal gyanúsítják…

Nem csoda, hogy a Vilma a Rotten Tomatoes oldalán mindössze 6 százalékot kapott a rajongóktól, de itt a Mafabon sem büszkélkedhet az 56 százalékával. Fontos megjegyezni, hogy ezek rajongói értékelések, a kritikusok alapvetően jobb véleménnyel voltak róla. Az HBO Max pedig nem győzi hangsúlyozni, hogy dacára a cunamiként mindent elsöprő gyűlöletáradatnak, valójában a Vilma a csatorna történetének legerősebb nyitányát produkáló saját gyártású animációs sorozata.