Ez az előzetes 'jobban néz ki, mint bármi, amit Spielberg valaha rendezett'?

Harmony Korine az EDGLRD, egy új kreatív designstúdió népszerűsítése érdekében Amerika egyik legnagyobb élő filmesét vette célkeresztbe.

Az EW arról számol be (egy új GQ-profilon keresztül), hogy a játéktechnológia legújabb fejlődésével (ugyanezt használja Korine az Aggro Dr1ft című új filmje elkészítéséhez) a videojátékok vizuálisan ma már jobban néznek ki, mint a filmek. A film főszereplője a rapper Travis Scott, aki egy bérgyilkost alakít, Korine teljes egészében infravörös és hőkamerás felvételekkel forgatja új filmjét.

A "Call Of Duty: Modern Warfare III" esetében pedig a kultikus filmes úgy gondolja, hogy a játék új trailere "jobban néz ki, mint bármi, amit Steven Spielberg valaha is csinált".

De vajon az "Aggro Dr1ft" is ilyen jól fog kinézni? Korine első filmje (a 2019-es Túltolva óta) szeptember 2-án, a Velencei Filmfesztiválon lesz bemutatva versenyen kívül. 

Korine a film kinézetét, látványvilágát a "Gamecore" szóval írta le, mivel szerinte az EDGLRD esztétikája jobban hasonlít a videojátékokra, mint a filmekre. De vajon mit gondol majd a velencei közönség az Aggro Dr1ft-ről? A kísérleti filmeket szívesen látják a Lidón, de lehet, hogy ferde szemmel néznek egy olyan filmre, amely vizuálisan közelebb áll egy lövöldözős játékhoz, mint egy hagyományos narratív filmhez.  

Korine nem aggódik a film velencei premierjén tapasztalható esetleges negatív visszhang miatt. Sokkal inkább az érdekli, hogy az EDGLRD izgalmas új irányba tolja-e ki a filmkészítés határait, mivel az iparág továbbra is változóban van.

"Hogyan lehet a szórakoztatás, az élőszereplős játék egész ötletét fogni, és valami újat létrehozni? Valami más van ott, ahol eddig voltunk - hogy egy dolog haldoklik, és valami új születik most." - nyilatkozta a rendező.

És az EDGLRD küldetésnyilatkozata? Egyszerű: "Megpróbáljuk gamifikálni a filmeket" - magyarázta Korine - "Amit próbálunk tenni, az az, hogy felépítünk egy olyan mechanizmust, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek a felvételekkel, és alapvetően remixeljék, vagy saját filmeket készítsenek."

Tehát egy interaktív filmélmény, amely a narratív filmet videojáték-esztétikával/technikával vegyíti. Lehet, hogy ez egy olyan kreatív fejlesztés, amit Korine rajongói soha nem vártak a Tétova lelkek és a Spring Breakers - Csajok szabadon rendezőjétől, de a rendező mind az Aggro Dr1ft, mind az EDGLRD esetében úgy tűnik, hogy mindent belead.

Meglátjuk, hogy Korine legújabb filmje hogyan teljesít a kritikusok előtt Velencében egy hét múlva, mielőtt a filmek "gamifikálásáról" további eszmefuttatást folytatnánk.