2025 májusában a Warner Bros. Discovery bejelentette, hogy streamingszolgáltatásuk – ami 2023 óta egyszerűen Max néven futott – újra HBO Max lesz. A névváltoztatást a cég WBD New York-i prezentációján jelentette be. A döntést fogyasztói visszajelzések jelentősen befolyásolták.
A Warner Bros. Discovery visszalépése a HBO Max név használatához tovább erősíti azt a tendenciát, hogy a közösségi visszhang nemcsak hatásos kommunikációs eszköz, hanem a stratégiai döntések alakítójává is vált.
A név visszaállítása az X (korábban Twitter) platformján azonban nem zajlott zökkenőmentesen. Több portál arról számolt be, hogy a Max hivatalos X-fiókja nem tudta megváltoztatni a nevét HBO Max-ra. A Hollywood Reporter így fogalmazott: „A HBO Max és a Max azt mondja, hogy „a Twitter nem engedi”, hogy visszacseréljék az X-en a felhasználónevüket.”
A PopBase X-csapata hasonlóan jegyezte meg: „A HBO Max azt állítja, hogy a Twitter/X megakadályozza őket abban, hogy visszaállítsák a visszaváltoztatott nevüket.”
Az üzenet egyértelmű: a név visszacserélése nem minden esetben sima ügy, még akkor sem, ha azt marketingstratégiák és fogyasztói visszajelzések indokolták. A nagy streamingszolgáltatók is keresztülmehetnek hasonló technikai akadályokon, amikor márkanév-módosítást próbálnak végrehajtani közösségi platformokon.
A névváltoztatás mögött nyilvánvalóan részben a fogyasztói nyomás állt, különösen a közösségi médiában megjelenő kritikus hangok miatt. A Max elsőként humorosan reagált erre az esetre – például a Twitter/X fiókjuk bio-jában egy Jennifer Coolidge -idézetet tüntettek fel: „Ezek az átnevezések meg akarnak ölni”. A cégek egyre gyakrabban alkalmaznak hasonló önironikus kommunikációs taktikát, amikor a közösségi médiában kommunikálnak.
A streamingszolgáltató esete után fontos tanulságot vonhatunk le a digitális márkaépítéssel kapcsolatban: a márkaváltás minden szintjén – offline és online – átgondolt lépésekre van szükség.
További friss hírekért és ajánlókért csak görgess lejjebb!