George Clooney és Julia Roberts, a két Oscar®-díjas ismét együtt játszik. Közösen szeretnék megakadályozni szerelmes lányukat abban, hogy elkövesse ugyanazt a hibát, amit ők annak idején. A romantikus vígjáték a második esély édes meglepetéséről szól. A Beugró a Paradicsomba mától a mozikban.

AZ ALAPOK

Kiveszőben vannak az utóbbi években a nagy stúdiók romantikus vígjátékai. Az alműfaj őse, a screwball comedy a harmincas években született, és szép pályát futott be a 2000-es évekig. Akkortól azonban a romantikus vígjátékok kezdtek eltünedezni a filmvászonról. Ám Ol Parker rendezőnek az volt a benyomása, hogy az utóbbi évek kollektív tapasztalatai hatására a közönség újra szomjazza a romkomot. „Amikor beütött a járvány, egyszeriben érdektelenné váltak azok a dolgok, amiket írtam – mondja Parker. – A világ teljesen megváltozott. Belegondoltam, miről is kéne írni, és arra jutottam, hogy olyasmiről, ami boldoggá teszi az embereket – örömteli és optimista dolgot. A romantikus vígjátékok összehozzák a közönség nagy tömegeit, hogy együtt nevessenek, és az ínséges idők után helyénvalónak látszott, hogy valami ilyesmit varázsoljunk a vászonra.”

Bár a film elsősorban vígjáték, mélyebb, univerzális témákat is boncolgat, mint a szerelem és a megbánás. Figyelmet fordít arra a kérdésre is, mit éreznek a szülők, amikor a gyerekük megteszi az első lépést a felnőtté válás felé. A legtöbb romantikus vígjáték húszas, harmincas éveikben járó hősök lelki tipródásával foglalkozik, a Beugró a Paradicsomba azonban az érettebb korosztály nyűgös szerelmét tárja a nézők elé. „Ott tart a világ, hogy a közönség vicces és vigasztaló szórakozásra vágyik – mondja Bevan. – A romantikus vígjátékok cselekménye egy kicsit kiszámíthatóan csordogál, ám a mi filmünk annyiban váratlan dolgokkal szolgál, hogy izgalmas családon belüli kapcsolatokat és érzelmeket villant fel, s ezt a közönség meghatónak találja majd.”

A FORGATÁS

Az alkotók a forgatókönyv befejezése és a szereplőgárda összeállítása közben azt keresték, hol forgassák a filmet. Balin – ahol a történet játszódik – nem dolgozhattak a Covid-19 miatt, ezért Ausztráliában kerestek helyszíneket. Ez Deborah Balderstone producer hazája, aki régi jó kapcsolatokat ápol a Working Title-lel. „Jó időszakot fogtunk ki, mert Ausztráliában akkor alacsony volt a covidos fertőzöttek száma – mondja Balderstone. – Szövetségi és állami szinten is nagyon kedvező a filmes adókedvezményes rendszerünk, ez volt a bónusz.” Miután Balin enyhítettek a karanténon, a stáb már ott is tudott forgatni.

A forgatás megkezdődött az ausztráliai Queensland partjainál elterülő Whitsunday Island szigeteken, és Clooney és Roberts azonnal bebizonyították, miért csak ők játszhatják az elvált párost. „Az a csodás velük kapcsolatban, hogy nem elég, hogy zsenik a színészetben, de civilben is a legjobb barátok – mondja Parker. – Mindenki imádja őket és tudja, milyen kapcsolatban állnak. Tehát azt az érzetet tudják kelteni, hogy sokáig egy párt alkottak, és így tekintünk rájuk, amitől a történet és a karakterek is hitelessé válnak. Megírhatjuk a legjobb forgatókönyvet, forgathatunk a legszebb helyen, sőt remélhetőleg a megfelelő irányba fordítjuk a kamerát, de végül mégis csak a két főhős közötti kémia dönti el, hogy működik-e a dolog. George és Julia esetében ez a kémia semmihez sem mérhető. Ez volt a legnagyobb ajándék számomra – csak bekapcsoltuk a kamerát, és elkotródtunk az útból.”

A két sztár nem is próbált a forgatás előtt. „George és Julia minden nap az oldalakkal érkeztek a helyszínre: így hívjuk annak a jelenetnek a külön kinyomtatott dialógjait, amit aznap forgatunk – mondja Bevan. – Először átfutottunk a jeleneten, ők felolvasták a maguk szövegét. Utána majdnem mindig azonnal nekiálltunk forgatni, és szinte soha nem csináltunk háromnál több felvételt, mert csak akkor hat frissnek a dialóg, ha tényleg frissen hangzott el. Ez volt a vígjátéki színjátszás magasiskolája.”

A FŐSZEREPLŐK

George Clooney (David) kétszeres Oscar®-díjas, hatszoros BAFTA-díjas és körülbelül 200 egyéb rangos kitüntetéssel elismert színész, rendező, producer.

Az egyik aranyszobrot Az Argo-akció (Argo) című filmért kapta producerként, a másikat a Syriana mellékszereplőjeként.

Oscar®-jelölései: Michael Clayton, Egek ura (Up in the Air), Utódok (The Descendants),

Julia Robertsszel az Ocean’s Eleven című filmben és folytatásában (Ocean’s Twelve) játszott együtt, illetve a Pénzes cápa című drámában.

Színészi pályafutását a Vészhelyzetben (ER) kezdte. A kilencvenes években változatos műfajokban próbálta ki magát: Alkonyattól pirkadatig (From Dusk Till Dawn), Batman & Robin, Mint a kámfor (Out of Sight), Sivatagi cápák (Three Kings), Ó testvér, merre visz utad? (O Brother, Where Are Thou?).

Legnagyobb kereskedelmi sikerét az Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi című filmjével aratta, amely trilógiává bővült.

Rendezései: Egy veszedelmes elme vallomásai (Confessions of a Dangerous Mind), Good Night, and Good Luck, Bőrfejek (Leatherheads), A hatalom árnyékában (The Ides of March), Műkincsvadászok (The Monuments Men), Az éjszakai égbolt (The Midnight Sky).

További fontosabb filmjei: Égető bizonyíték (Burn After Reading), Az amerikai (The American), Gravitáció (Gravity), Áve, Cézár (Hail, Caesar).

Julia Roberts (Georgia) Oscar®- BAFTA- és Arany Glóbusz-díjas színésznő.

Oscar®-díját az Erin Brockovich – Zűrös természet című filmjéért kapta, ezenkívül háromszor jelölték a díjra: Acélmagnóliák (Steel Magnolias), Pretty Woman – Micsoda nő!, Augusztus Oklahomában (August: Osage County).

Számos filmje 100 millió dollárnál nagyobb bevételt ért el, a nevével fémjelzett produkciók összbevétele több mint 3,8 milliárd dollár. A kilencvenes években és a 2000-es évek első felében a világ legjobban fizetett színésznője volt.

További fontosabb filmjei: Egy ágyban az ellenséggel (Sleeping with the Enemy), Hook kapitány, A Pelikán-ügyirat (The Pelican Brief), Álljon meg a nászmenet! (My Best Friend’s Wedding), Sztárom a párom (Notting Hill), Szökevény menyasszony (Runaway Bride), Charlie Wilson háborúja (Charlie Wilson’s War), Mona Lisa mosolya (Mona Lisa Smile), Ízek, imák, szerelmek (Eat Pray Love), Valentin nap (Valentine’s Day).

A RENDEZŐ

Ol Parker (forgatókönyvíró, rendező) eddig legnagyobb sikere a Mamma Mia! Sose hagyjuk ABBA című filmmusical volt, amelyet ő írt és rendezett.

Nagy kereskedelmi és kritikai sikert aratott szintén sztárokat felvonultató filmje, a Keleti nyugalom – Marigold Hotel (The Best Exotic Marigold Hotel), amelyet szintén ő írt és rendezett, s amelyből színdarab is készült. Folytatás is követte: Keleti nyugalom – Második Marigold Hotel (The Second Best Exotic Marigold Hotel).

További jelentős filmjei: Most jó (Now Is Good), A fiú, akit Karácsonynak hívtak (A Boy Called Christmas – forgatókönyvíró), Egy szoknya, egy szoknya (Imagine Me & You).

ÉRDEMES MEGNÉZNI?

Ha hiányolod a 90-es évek romantikus vígjátékait, akkor feltétlenül, de ha csak a színészek miatt döntenél a mozizás mellett, akkor sem fogsz csalódni. A film alapvetően pozitív kritikai fogadtatásban részesült, mely ugyan nem reformálja meg a műfajt, de Roberts és Clooney duója kellemes filmélményt tartogat.

romantikus | vígjáték

SkyShowtime (2023.06.05.)

A film története Wren Butlert, a Chicagói Egyetem friss diplomását követi nyomon, aki elkíséri legjobb barátnőjét, Lilyt vakációzni Balira. Nem sokkal megérkezésük után Lily... több»

UIP-Duna