Egy új Wes Anderson-film debütálása szinte mindig egyetemes ünneplésre ad okot.

A kritikusok kedvence, akik örökké rajonganak a különc rendező vizuális esztétikájáért és brechti érzékéért. A történet pedig annyira "csodálatos", hogy a film (Benedict Cumberbatch, Ralph Fiennes és Ben Kingsley főszereplésével) már most tökéletes, 100 százalékos kritikai pontszámmal rendelkezik a Rotten Tomatoes-on.

A közönség számára Anderson olyan filmjei, mint a The Wonderful Story of Henry Sugar - amely ebben a hónapban érkezik a Netflixre - olyanok, mint egy bögre meleg kakaó: egyszerű élvezet, amit szinte lehetetlen nem szeretni.

Az őrült rendező filmjei stílusban és tartalomban egyaránt feltűnően nagyszabásúak, ötletesek, megnyugtatóak és néha még mélyrehatóak is, bár közelgő Netflix-filmjében valami egészen mással is próbálkozik.

Az biztos, hogy az összes megszokott Wes Anderson-jegy megtalálható ebben a Roald Dahl-adaptációban. A Henry Sugar csodálatos története egy gazdag emberről szól, aki hall egy gururól, aki a szeme használata nélkül is lát - és aki aztán nekilát, hogy elsajátítsa ezt a képességet, hogy csalni tudjon a szerencsejátékban.

"Talán majdnem húsz évvel ezelőtt, amikor a Gipsy House-ban (vagyis Dahl családi házában, Buckinghamshire-ben) jártam, jött a gondolat, hogy megpróbáljam feldolgozni a Henry Sugart" - mondja Anderson a Netflix promóciós interjújában - "És ezzel egyidejűleg az volt a gondolatom, hogy: "Nem tudom, hogyan kell ezt megcsinálni".

"De az évek során a Dahl család - Felicity Dahl és Dahl unokája, Luke Kelly - félretette nekem a történet jogait. Amikor végre eljött az ihlet pillanata, a gondolat így hangzott: Engem ugyanúgy érdekel az, ahogyan Dahl elmeséli a történetet, mint maga a történet."

A The Wonderful Story of Henry Sugar, amely szeptember 27-én érkezik a streamingre, egy olyan Dahl-történet, amelyet az átlagnéző - ha egyáltalán - kevésbé vagy egyáltalán nem fog ismerni Dahl ünnepeltebb műveihez képest, mint például a Charlie és a csokigyár.

De nem kell aggódni, mert az Anderson-féle filmes trükkök garmadája - attól kezdve, hogy Fiennes Dahlként szaval el egy novellát, egészen addig, hogy a cselekmény egy régimódi mozistúdióban bontakozik ki - ismét a régi ismerős helyre repíti a rendező rajongóit. A katalizátor ezúttal a 20. század egyik legnagyobb mesemondójának édes, vidám meséje lesz.