Netflix: Ez a thriller most az 1. számú film a magyarok körében, az írója elmagyarázta a befejezést

SPOILER ALERT: Ez a cikk komoly spoilereket tartalmaz a Távol a világtól című filmről, amely most a Netflixen látható!

"Volt egy befejezés, ami tényleg elkerülhetetlen volt" - mondja Rumaan Alam, akinek a regénye a Netflix legújabb apokaliptikus thrillerének alapanyaga - "A legfontosabb dolog, amit meg kell nézni... az, hogy a könyv egy kérdőjellel végződik."

Sam Esmail sci-fi játékfilm-adaptációja néhány helyen eltér a könyvtől, különösen a befejezést illetően. De Alam szerint, aki egyben a film executive producere is, ezek a változtatások "érzelmileg hűek a könyvhöz".

A film sztorija röviden

A film Amanda és Clay Sandfordot követi, akiket Julia Roberts és Ethan Hawke alakít, és akik gyermekeiket, Rose-t és Archie-t (Farrah Mackenzie és Charlie Evans) elviszik egy tengerparti kirándulásra. Mahershala Ali alakítja G.H. Scottot, a Sandfordék által bérelt luxusotthon tulajdonosát, aki lányával, Ruth-tal (Myha'la) érkezik haza, hogy elmeneküljön a városban zajló rejtélyes káosz elől.

A két család aztán kénytelen egy fedél alatt létezni - és túlélni -, miközben egyre furcsább és apokaliptikusabb események történnek, többek között repülőgép-szerencsétlenségek, a hátsó kertbe merészkedő szarvascsordák és Archie rejtélyes módon kihulló fogai...

Hogy megpróbáljanak segíteni Archie-nak, G.H. és Danny elutaznak az összeesküvés-elméletekkel foglalkozó Danny-hez (Kevin Bacon). Bár Danny végül beleegyezik, hogy segít nekik, a feszült patthelyzetban G.H. arra a következtetésre jut, hogy az események egy katonai hadjárat eredménye lehetnek, amelynek célja egy nemzet destabilizálása azáltal, hogy az embereket egymás ellen fordítja. A túlélés érdekében úgy dönt, hogy mindkét családnak a szomszéd házában lévő bunkerben kell letáboroznia. De ez csak az ő elmélete. Sem a film, sem a forrásanyag nem ad végleges választ.

Miközben Amanda és Ruth a hátsó kertben keresik az eltűnt Rose-t, megállnak, amikor robbanásokat látnak a város felől. A film azzal ér véget, hogy Rose megtalálja a szomszéd bunkerét és - ami még fontosabb - egy DVD-t, amelyen a Jóbarátok utolsó évada található. Miközben felteszi a sorozat fináléját, a film végi stáblista alatt felcsendül a Rembrandts főcímdala, az "I'll Be There For You". A könyvben Rose elhagyja a szomszédos házat, és onnan gyűjti össze az ellátmányt, hogy visszavigye a családoknak.

A nyitott végről

Alam leült a Varietyvel beszélgetni a bizonytalanság erejéről, G.H. magyarázatának pontosságáról és arról, hogy miért nem kínál végleges lezárást a szereplők számára. A magazin a jóbarátokos befejezésről is kérdezte, amire az alkotó így válaszolt:

"Ez egyfajta önreflexió, mert ő egy filmkészítő. Dolgozott a televízióban is, és valamiféleképpen megerősít valamit ennek a médiumnak a hatalmáról, és arról, hogy milyen befolyása van erre a karakterre. Azt mondom, hogy vicces, de nem hiszem, hogy ez egy vicc. Nem hiszem, hogy ez egy vicc Rose-ról. [...] Ez egy emlékeztető, hogy a művészet egyfajta gyógyír. A film színházi élménye azért olyan erős, mert már háromszor láthattam, ahogy a közönség reagál a befejezésre, és senki sem tudja, hogy mit kezdjen vele. Azt kérdezik, hogy ez vicces? Ez ijesztő? Tényleg vége? És ezt nagyon szeretem."

Arra a kérdésre, hogy megtalálják-e Rose-t, az író így reagált:

"A filmben beállítják az időzítőt, így szó szerint ketyeg az óra, és halljuk, ahogy az időzítő riasztása megszólal. Ez az utolsó pillanat, amikor Ruth-tal és Amandával vagyunk. És az utolsó dolog, amit G.H. mondott, hogy el kell mennünk a bunkerbe. Nézőként azt mondhatod: "Ó, nem fogják túlélni." De én úgy látom, hogy G.H. annyira kompetens, és úgy érzem, hogy minden problémát megoldott. "

És, hogy miért volt fontos, hogy a közönség ne láthassa a végén a bunkerben újraegyesült családokat? Erre Alam a következő választ adja:

"Ez egy olyan film, amely eléggé tisztel téged, mint nézőt ahhoz, hogy ne adja meg a felszabadító véget. A Julia és Myha'la közötti utolsó jelenetben nem ölelkeznek. Még előtte is, amikor abban a kis fészerben vannak, és kibékülnek, Ruth elismeri, hogy van igazság abban, amit Amanda mondott, hogy valamiben egyetértenek, de ez nem egy öleléssel végződik. Ez nem egy ilyen történet. Nekem nincs bajom egy olyan nagy katasztrófafilmmel, ami megmenti a hat-nyolc főszereplőt, és újraegyesíti őket a katasztrófa után, hogy azt mondhassuk: "Hát, minden rendben lesz.". De szerintem ez nem az a fajta film."

Ha kíváncsi vagy rá, a mafabos adatlapról elindíthatod a Netflix logóra kattintva, amennyiben van előfizetésed a streamingszolgáltatónál.

dráma | misztikus | thriller

Egy család kirándulása egy luxusházba baljós fordulatot vesz, amikor egy kibertámadás kiiktatja az eszközeiket, és két idegen jelenik meg az ajtóban, akik egy közelgő... több»