Havonta 6,99 dollárt számít fel az új, reklámokkal támogatott szolgáltatási szintért a Netflix.
A streamingszolgáltató november harmadikától vezeti be az új szolgáltatást az Egyesült Államokban. A Netflix "Basic with ads" csomagja óránként átlagosan négy-öt perc hosszúságú reklámot tartalmaz majd, és nem ad lehetőséget a felhasználóknak filmek és tévésorozatok letöltésére.
A licenc korlátozások miatt kezdetben korlátozott számú tévésorozat és film nem lesz elérhető. A reklámok 15-30 másodperc hosszúságúak lesznek, amelyek a tartalmak lejátszása előtt és közben fognak megjelenni.
A vállalatoknak lehetőségük lesz arra, hogy megakadályozzák a hirdetések megjelenését az általuk nemkívánatosnak vagy nem megfelelőnek ítélt tartalmaknál. A Netflix éveken keresztül elvetette a fenti stratégiát. A lépésre mégis azért kerül sor, mert az előfizetők számának növekedése az elmúlt negyedévekben megtorpant.
A Netflix az idei év első két negyedévében előfizetőket veszített, és a harmadik negyedévben várhatóan “mindössze” 1 millió új ügyféllel bővül. A vállalat egy hivatalos közleményben elmondta, hogy mostanra sikerült értékesíteni az összes felületet.
“Szeretnénk választási lehetőséget kínálni a fogyasztóknak, és kitalálni, hogy mi a legjobb ajánlat számukra” - mondta Greg Peters vezérigazgató.
A Netflix havi 6,99 dolláros árazása egyébként olcsóbb, mint a hirdetéssel támogatott Disney+ és a Hulu, amelyek egyaránt 7,99 dollárba kerülnek majd havonta, amikor a Disney+ hirdetési csomagja decemberben elindul. Az HBO Max hirdetésekkel 9,99 dollárba kerül majd havonta.
A Netflix hirdetési szintjének videófelbontása 720p lesz, nem pedig 1080p, ami a Netflix havi 15,49 dollárba kerülő standard csomagjának minősége. A vállalat reklám nélküli alapcsomagja havi 9,99 dollárba kerül, és szintén 720p felbontású lesz.
A hirdetési szint először november 1-jén lesz elérhető Kanadában és Mexikóban, majd november 3-án Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Japánban, Koreában, Mexikóban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban. Spanyolországban november 10-én indul.