Meglehetősen furcsán viselkednek ennek a Chabrol filmnek a hősei, kivéve a főhőst, akit tette állandó bűntudattal gyötör. A felesége és a legjobb barátja szinte közömbösen veszi tudomásul, hogy egyrészt megcsalta a feleségét éppen a barátja házastársával, másrészt az ő lelkén szárad a nő megfojtása. A legcsekélyebb érzelmeket sem mutatják ki, nyugodtan fogadják a tényeket. Nem hiszem, hogy ilyen erős bennük a látszat fenntartásának szándéka, vagy ha ez a történet lényege, akkor ezt nagyon hamisnak érzem. Egy gyilkosság azért sokkal súlyosabb történés, mint a házasságtörés, vagy az említett szereplőknek nagyon alacsony a morális szintjük. Egyikőjükkel sem lehet azonosulni, ez pedig egy film esetében nagyon nagy hiba. Túlságosan kitaláltnak, hihetetlennek, „lilá”-nak tartom a történetet, még az értékelésem is nagylelkű, mert ezzel „honoráltam” a rendező általam látott többi jó, vagy kiváló filmjeit.
Meglehetősen furcsán viselkednek ennek a Chabrol filmnek a hősei, kivéve a főhőst, akit tette állandó bűntudattal gyötör. A felesége és a legjobb barátja szinte közömbösen veszi tudomásul, hogy egyrészt megcsalta a feleségét éppen a barátja házastársával, másrészt az ő lelkén szárad a nő megfojtása. A legcsekélyebb érzelmeket sem mutatják ki, nyugodtan fogadják a tényeket. Nem hiszem, hogy ilyen erős bennük a látszat fenntartásának szándéka, vagy ha ez a történet lényege, akkor ezt nagyon hamisnak érzem. Egy gyilkosság azért sokkal súlyosabb történés, mint a házasságtörés, vagy az említett szereplőknek nagyon alacsony a morális szintjük. Egyikőjükkel sem lehet azonosulni, ez pedig egy film esetében nagyon nagy hiba. Túlságosan kitaláltnak, hihetetlennek, „lilá”-nak tartom a történetet, még az értékelésem is nagylelkű, mert ezzel „honoráltam” a rendező általam látott többi jó, vagy kiváló filmjeit.