David Cronenberg egyik legikonikusabb, kultikussá vált horror-sci-fije, amely egy kábeltelevíziós igazgató, Max Renn pszichotikus leépülését mutatja be, miközben egy illegális, erőszakkal teli műsor nyomába ered. A film sötét, nyomasztó hangulatú, stílusát a groteszk testhorror és a valóságérzékelés felbomlásának szürreális vizualitása határozza meg. A cselekmény rétegzett, szimbolikus, a karakterek – különösen James Woods főszereplésével – komplexek, és elhitetik a nézővel a lassú őrületbe zuhanást. A színészi játék erős, a mellékszereplők (Debbie Harry, Sonja Smits) is emlékezetes alakításokat nyújtanak. A forgatókönyv és rendezés merész, kompromisszummentes, tele filozófiai mellékjelentésekkel a média manipuláló hatásáról, de elidegenítően nehéz és sokak számára felkavaró. Objektíven a film kijelöli a testhorror és média-szatíra csúcsát, szubjektíven viszont kizárólag hozzáértő, kihívásokat kereső felnőtt nézőknek ajánlott.
David Cronenberg egyik legikonikusabb, kultikussá vált horror-sci-fije, amely egy kábeltelevíziós igazgató, Max Renn pszichotikus leépülését mutatja be, miközben egy illegális, erőszakkal teli műsor nyomába ered. A film sötét, nyomasztó hangulatú, stílusát a groteszk testhorror és a valóságérzékelés felbomlásának szürreális vizualitása határozza meg. A cselekmény rétegzett, szimbolikus, a karakterek – különösen James Woods főszereplésével – komplexek, és elhitetik a nézővel a lassú őrületbe zuhanást. A színészi játék erős, a mellékszereplők (Debbie Harry, Sonja Smits) is emlékezetes alakításokat nyújtanak. A forgatókönyv és rendezés merész, kompromisszummentes, tele filozófiai mellékjelentésekkel a média manipuláló hatásáról, de elidegenítően nehéz és sokak számára felkavaró. Objektíven a film kijelöli a testhorror és média-szatíra csúcsát, szubjektíven viszont kizárólag hozzáértő, kihívásokat kereső felnőtt nézőknek ajánlott.