Az akciósorozat harmadik fejezeteként a klasszikus, túlfokozott látványvilágot és az egyszemélyes harcos mítoszát erősíti, főként a hidegháborús világpolitika hátterében. A stílusa látványos, de kissé repetitív, a sivatagos-afgán díszletek egzotikus színezetet adnak, miközben a cselekmény a barátért folytatott mentőexpedícióról és az esélytelen szembefordulásról szól. A karakterek egyszerűek, Rambo mitikus főhőssé egyszerűsödve, Stallone fizikailag erős, de drámai árnyalatok nélkül, míg Richard Crenna Trautman ezredesként hitelesen hozza a mentor figurát. A forgatókönyv főként akciójelenetekre épít, a dialógusok néhol felszínesek, a rendezés (Peter MacDonald) gondoskodik a folyamatos pörgésről, ám a történet mélységét hiányolni lehet. Objektívan nézve átlagosabb, túlzó folytatás, szubjektív szempontból viszont a nosztalgia és a grandiózus befejezés még élvezhetővé teszi, főként a ’80-as évek akciófilmjei és a katonás témák rajongóinak.
Az akciósorozat harmadik fejezeteként a klasszikus, túlfokozott látványvilágot és az egyszemélyes harcos mítoszát erősíti, főként a hidegháborús világpolitika hátterében. A stílusa látványos, de kissé repetitív, a sivatagos-afgán díszletek egzotikus színezetet adnak, miközben a cselekmény a barátért folytatott mentőexpedícióról és az esélytelen szembefordulásról szól. A karakterek egyszerűek, Rambo mitikus főhőssé egyszerűsödve, Stallone fizikailag erős, de drámai árnyalatok nélkül, míg Richard Crenna Trautman ezredesként hitelesen hozza a mentor figurát. A forgatókönyv főként akciójelenetekre épít, a dialógusok néhol felszínesek, a rendezés (Peter MacDonald) gondoskodik a folyamatos pörgésről, ám a történet mélységét hiányolni lehet. Objektívan nézve átlagosabb, túlzó folytatás, szubjektív szempontból viszont a nosztalgia és a grandiózus befejezés még élvezhetővé teszi, főként a ’80-as évek akciófilmjei és a katonás témák rajongóinak.