2021.04.29 22:58 Artemisia Olvasottság: <100x
8

Bűnös élvezet

Társadalmi szatíra még sosem volt ilyen ízléses, a giccs még sosem volt ilyen stílusos, a bűnözés még sosem volt ilyen arcátlanul szórakoztató. A Chicago hetyke profizmusával lehengerlő imázst teremt magának, és Moulin Rouge stílusát idéző, feslettségében is elegáns modorban vezet be az 1920-as évek Amerikájának színes-szagos éjszakai életébe, füstös jazzbárjaiba, a showbiznisz kegyetlen világába, ahol a szerencse mindig forgandó, és a média korrupt és kapitalista árnyoldalába, ahol 15 perc hírnévért cserébe a lelküket is eladnák a sikerre éhes vampjelöltek. Mindebből pedig nem más húz hasznot, mint a "Nőügyvéd", Billy Flynn, aki valóságos jogzsonglőr, és mindig kedvére mozgatja a szálakat a tárgyalóteremben.

Ebbe az olvasztótégelybe csöppen bele a naiv Roxie Hart, aki gyilkossági ügyének köszönhetően a Matron Morton börtön sztárja lesz. Amihez pedig az ügyeletes vampnak, Velma Kellynek is lesz egy-két szava. Az elbeszélés pimasz könnyedséggel, fergeteges jazzdalokkal és koreográfiákkal színesítve ível át a vádemeléstől az ítéletekig, kenőpénzeket, a közízlés szerint alakított fedősztorikat, gátlástalan hazugságokat, szemfényvesztést és egyéb tisztességtelen eszközöket érintve, mintegy csípős hangvételű, zenei nyelvezetű pamfletet intézve ezzel a társadalom és a média felé.

Bűnös élvezet

A cselekmény magával ragadó, a zene fantasztikus, a Cella tangó a film önálló kis műremeke, ugyanakkor emlékezetes a roppant kreatív Marionett bábu-jelenet, valamint Ames Hart Mr. Callofan jelenete. Bár a szerepekért nagy harc folyt, végül tökéletes lett a szereposztás. A főszerepekben brillíroznak a színészek és színésznők.

Renée Zellweger nagyszerű a butus szöszi Roxie Hart szerepében, Catherine Zeta-Jones valami fantasztikusat alakít a szenvedélyes végzetasszonya, vagyis Velma Kelly szerepében, Richard Gere-nél pedig elképzelni sem lehet jobb és dörzsöltebb Billy Flynnt. Queen Latifah roppant karizmatikus mint Mama, és Lucy Liu rövid, de annál karakánabb jelenetéről se feledkezzünk! És a méltatlanul keveset említett John C. Reilly mint a film szenvedő alanya sem hétköznapi játékot nyújt. A Chicago nagybetűs bűnős élvezetként vonult be a klasszikus musicalek sorába.

72 Chicago  (2002)

krimi | musical | szatíra | vígjáték

A fiatal színésznőt, Roxie Hartot elkápráztatja Chicago csillogása, és feltett szándéka, hogy Velma Kelly, a varietéművész nyomdokaiba lépjen. Azonban néhány elbaltázott... több»

8