Forgatási helyszínül a leningrádi régió szolgált az alkotók számára ideális viszonyokkal, míg a vasúti jeleneteket a Szentpétervár-Pszkov közötti vonalszakaszon vették fel.
A film egyik legveteránabb szereplője egy 1928-ban született EU 683-32 sorozatú gőzmozdony, melyet a harkovi mozdonygyárban készítettek, de rajta kívül látható egy 1941-es SO18-2018 sorozatú gőzmozdony és egy OV 324-es is.
Az alkotást 12 millió dollárból hozták ki a készítők.
A film két és fél év alatt készült el: egy évig gyúródott a forgatókönyv anyaga, négy hónapig tartottak a forgatási előkészületek, míg maga a forgatás nyolc hónapot vett igénybe. Az utómunkálatokkal fél év alatt végeztek.
A film készítése során az alkotók nem használtak számítógépes trükköket az egyes jelenetek felturbózásának célzatával, s erre készítői nagyon büszkék mind a mai napig.
A filmalkotás négy kategóriában nyerte el Oroszország legrangosabb filmes mustrájának Arany Oroszlán díját: a legjobb rendező, a legjobb színész, a legjobb színésznő és a legjobb mellékszereplő kategóriákban győzedelmeskedett.