
Érdekességek (14)
A film összbevétele 5 289 772 dollár volt (imdb.com).
Az Orlando című film és regény egyaránt fő inspirációs forrás volt a Metropolitan Museum of Art Costume Institute 2020 tavaszi kiállításának és a 2020-as Met Gálának. Az About Time: Fashion and Duration című kiállítás kifejezetten az Orlando labirintusjelenetéből merített ihletet, amelyben Tilda Swinton 18. századi ruhában fut át a labirintuson, majd 19. század közepi ruhában jelenik meg újra. Ezt a jelenetet kiindulási pontként használva Andrew Bolton kurátor „Orlando időfogalmát és azt a módszert, ahogyan zökkenőmentesen mozog a századok között” felhasználva „több mint másfél évszázad divatját követi nyomon, bemutatva, hogy a múlt ruhái hogyan befolyásolják a jelent”.
A Deborah Nadoolman által kurált Hollywood Costume kiállítás, amelyet 2012-ben a londoni Victoria & Albert Múzeumban, majd 2014-ben a Los Angeles-i Academy Museum of Motion Pictures-ben rendeztek meg, bemutatta az egyik I. Erzsébet királynő-jelmezt, amelyet Quentin Crisp viselt a filmben.
A filmben a következő szövegek részei szerepelnek: Edmund Spenser The Faerie Queene című műve, Shakespeare Othellója és 29. szonettje, a Korán Nők című fejezete, valamint Percy Bysshe Shelley Indián szerenád és Az iszlám lázadása című művei.
Sally Potter úgy döntött, hogy a könyv konstantinápolyi jeleneteinek nagy részét az üzbegisztáni Xiva elszigetelt városában forgatja, és felhasználta a város 18. századi Djuma mecsetének faragott oszlopokkal teli erődjét.
Hasonló filmek
Sally Potter látta Tilda Swintont Manfred Karge Man to Man című darabjában, és azt mondta, hogy „mélyreható finomság volt abban, ahogyan a férfi testbeszédet átvette, és a férfiasságot és a nőiességet kezelte”.
Sally Potter szavai szerint Quentin Crisp volt a „királynők királynője... különösen Virginia Woolf nemi identitást felforgató politikájának kontextusában”, és így alkalmas volt az idős Erzsébet királynő megformálására.
Sally Potter elmondta, hogy Orlando negyedik faláttörését Woolf olvasóihoz intézett közvetlen megszólításainak megfelelőnek szánta, és ezzel megpróbálta Woolf irodalmi szellemességét „filmesebb” humorrá alakítani.
Az Orlando és a kán közötti sivatagi ivászati jelenet a produkciós stáb valós élményein alapul. Sally Potter bankettet rendezett a sivatagban, hogy rábeszélje a helyi orosz polgármestert, engedje meg nekik, hogy egy helyi kastélyt használjanak a forgatáshoz. A bankett során a polgármester orosz alkoholt szolgált fel, de a produkciós stáb nem tudta rögtön lenyelni az italt.
Orlando karakterének megalkotásához Sally Potter és Tilda Swinton jelmezeket kölcsönöztek a londoni Bermans & Nathans-tól, és fotózást tartottak. Orlando kamerába néző tekintete és a közönséghez intézett megjegyzései a fotózás során kialakult karakterének legfontosabb jellemzői lettek.
Sally Potter és Tilda Swinton még a forgatókönyv megírása előtt kezdtek el együttműködni a projekten. Ez az együttműködés öt évig tartott, mire a film forgatása ténylegesen megkezdődött.
Ahogy Orlando az évek során fejlődik, Tilda Swinton színésznő szemszíne minden új inkarnációban megváltozik.