2016.10.05 14:54 e-batta Olvasottság: <100x
0

Sorsok

Mira Nair mindig emberi sorsokról mesél, és az már plusz a részéről, hogy ezt olyan környezetbe helyezi bele, amitől kissé egzotikusnak érezzük magunkat. Legyen az USA déli része (Mississippi Masala), vagy a viktoriánus kor (Hiúság vására), kortalan erotika (Káma Szútra), vagy Lahore régmúlt fényei.

És ezek az emberi sorsok sosem egyszerűek, ahogy a mi életünk sem, csak mi parányiak vagyunk, de ilyenek Nair szereplői is. Mind megpróbál a saját világában boldogulni, ki így, ki úgy. De nála nincs fekete, vagy fehér, ahogy az életben sem. Nincs tökéletesen jó, tökéletesen rossz, tökéletesen igaz és tökéletesen hamis.

Sorsok

Nehéz először megérteni a filmjeit, mert annyira lassúak, annyira csipegetve adagolja az információkat. Itt is ezt teszi, de ráadásul egy politikai ütközőzónán keresztül. Számára ismeretlen terepre tévedt, de ugyanakkor jól tette, mert a politikát is emberek mozgatják, és ő mindig is az embereket akarta megmutatni. Kinek mi a motivációja, ki mit miért cselekszik.

Om Puri és Shabana Azmi játéka nagyon tetszett, bár nem sokszor voltak jelen, mert csendes jelenlétükkel hihetetlen nyomást adtak a filmnek.

Riz Ahmed tökéletes választás volt a főszerepre, mert Londonban született pakisztáni származású színész nagyon is meg tudta jeleníteni, hogy mit érez valaki akkor, ha a hazája szinte a háború szélére sodródik, a belül forrongó feszültségek miatt. És mit érez valaki, aki szenvedő alanya lesz a folyamatos megkülönböztetésnek, csak azért, mert muszlim a vallása, és a származása miatt gyanús.

Nagyon érdekes film volt (bár Kate Hudson és Kiefer Sutherland játékával annyira nem voltam kibékülve, viszont Liev Schreiber már megint kellemes csalódást okozott).

dráma | thriller

Egy fiatal pakisztáni férfi, aki a Wall Streeten a vállalati sikert hajszolja, belekeveredik az amerikai álma, egy túszdráma és a családja szülőföldjének kitartó hívása... több»

0