Csak ment és teregetett némán

Saját emlékein alapuló mozival tért vissza Alfonso Cuarón, az Ember gyermeke és a Gravitáció Oscar-díjas rendezője. Bár most nem a mozivásznakra, hanem a jelenleg legnagyobb befolyású streaming szolgáltató, a Netflix platformjára. Ennek pedig egy rendkívül egyszerű oka van. Egyik forgalmazó cég sem akart neki pénzt adni a projektre, viszont a Netflix hajlandó volt pénzügyileg támogatni a direktort. És ezzel mindenki nagyon jól járt. Cuarón elkészíthette a filmjét, a Netflix a hatalmas fesztiválsikerek után még az Oscaron is főszerephez jutott a Romának köszönhetően, mi, nézők pedig kapunk egy zseniálisan fényképezett, gyönyörűszép filmdrámát a 70-es évek Mexikóvárosáról.

A történet középpontjában egy mexikói középosztálybeli család bejárónője(Yalitza Aparicio) áll, akinek az élete egy bizonyos szakaszát követhetjük végig. De rajta kívül megismerjük a család másik bejárónőjét, illetve magát a famíliát, ahol aztán mindennap történik valami. Egy amolyan dinamikus, de egyáltalán nem gyors tempóban halad a cselekmény, ekkor azonban bejön a bonyodalom, és ezzel „felgyorsulnak” az események... És ez a féle „felpörgetés” sokszor reflektál a rendező egyik leghíresebb mozijára, Az Ember Gyermekére. Hiszen csakúgy, mint ott, itt is a főszereplő egy idő után elkezd sodródni a történésekkel. Valamint a „káoszt” is nagyon hasonlóan teremti meg Cuarón. Azonban annyira a snittekre és azoknak a szépségére koncentrál, hogy az jól elnyomja a cselekményt. Marad annak kis tétje, de érezzük az „egyszerűségeket”, az elnagyolt megoldásokat a történetben. De tényleg nem arra van ez kihegyezve. Így pedig mi is inkább a szebbnél szebb beállításokban gyönyörködünk, meg persze a film megnézése után lementjük azokat, mintsem magavál a történettel törődnénk sokat.

Csak ment és teregetett némán

Fantasztikus, amit Cuarón a fényképezéssel elért. Sokszor meditatív, valamikor kellőképpen felkavaró, máskor meg nagyon érdekes, de mindvégig zseniális. Szóval valószínű, hogy ezek után Cuarón és a Netflix nagyon jól összehaverkodtak, és szerintem nagyon meglepő lenne, ha nem dolgoznának többet együtt.

77 Roma  (2018)

dráma

A film egy középosztálybeli mexikói család mindennapjait követi nyomon egy éven keresztül, a hetvenes években. több»