2022.07.08 17:16 Lubi Olvasottság: 514x
3

Az istenek a fejükre estek

Thor pályafutása a Marvel filmes univerzumában bemutatkozásakor még egy elegáns, de cselszövésekkel teli királydrámával indult, hogy később Taika Waititi kezei között megkomolytalanodva váljon romkom bohóckodássá.

Waititi már a Ragnarök apokalipszis történetének komorságát is gyermekded humorral ellensúlyozta, a Szerelem és mennydörgés viszont még ezen is túltesz, ami az önfeledt poénokat illeti. Thor Thanos legyőzése után ismét formába lendül, testi ereje növekedésével azonban egyenesen arányos szellemi leépülése is az új történetben. Az űrviking istenség infantilisebb, mint valaha. Thor csintalan gyermekként kergetőzik pajtásaival, miközben körülötte minden romokban hever, ráadásul egy új ellenség is feltűnik a láthatáron az istenölő Gorr képében.

Az istenek a fejükre estek

Waititi filmjei mindig is ügyesen ötvözték a csillámporos látványvilágot és infantilis poénokat a szívbemarkoló drámával, valamint az események hátteréül szolgáló érzelmes motívumokkal. A Szerelem és mennydörgés esetében is megvan az igény a rendező részéről saját kézjegyeinek érvényesítésére, az arányok most mégis sokkal inkább a szivárványos szórakoztatás felé tolódnak.

Thor a kapuzárási pánik letargiájába süppedve várja az újabb kalandokat, szerelme visszatértét és hogy ismét valami fontosat tehessen, mégsem találja élete valódi célját. Mindemellett a nemtörődöm istenek és az őket imádó halandók közötti ellentmondásos viszony kerül még elő, de ez igencsak feltérképezetlen marad, ahogy Waititi Thor érzelmi válságára is középszerű romantikus vígjátékok kliséiből tákol választ.

A Thor: Szerelem és mennydörgés a nagy Marvel univerzum talán leginkább kisszerű kalandja, annak ellenére, hogy számos bolygó, univerzum és új szereplő is helyet kap benne. A jobbára epizodikus szerkesztésű kaland egyes állomásain a hősök rendre olyasmibe keverednek, amiből látványos akciók és sűrűn záporozó poénok közepette tudnak kiszabadulni, a filmből mégis hiányzik a személyesség, az érzelmi bevonódást lehetővé tévő mögöttes dráma.

Waititi a szuperhősfilmek talán legvidámabb darabját tette le az asztalra, a fárasztó poénok viszont gyakran tévesztenek célt. A Thor: Szerelem és mennydörgés annyira tartja magát az ismert formulákhoz, hogy a stílus kedvelőinek igazán tömény élményt képes nyújtani, az újdonságra vágyók viszont hamar ráunhatnak az infantilis istenségek zabolátlanságára.

akció | fantasy | kaland | vígjáték

Lehetséges volna, hogy miután sikerült legyőzni Thanost, az őrült titánt, megmenteni a fél univerzumot, a Bosszúállók oszlopos tagja, Thor méltatlanná váljon mindarra, amelyet... több»

3