2022.07.23 16:07 Artemisia Olvasottság: 333x
9

A szürkénél is szürkébb

A Netflix eddigi legdrágább filmje, az Amerika kapitány -és Bosszúállók filmek alkotóitól, olyan nevekkel a főszerepekben mint Ryan Gosling, Chris Evans, Ana de

Armas vagy Billy Bob Thornton. Minden együttállt tehát ahhoz, hogy a Netflix összehozza a nagybetűs projektjét, azonban úgy tűnik, hogy a Russo-fivérek a Marvel bábáskodása alól kikerülve nem találják a hangjukat.

A szürkénél is szürkébb

A szürke ember leplezetlenül a James Bond- és John Wick-filmek által kitaposott úton igyekszik haladni, és akció-, illetve kémfilmes zsáner összes bevett panelét egyszerre igyekszik magába szuszakolni, azonban amilyen sokat markol, olyan keveset fog.

A Christopher Markus - Stephen McFeely forgatókönyvíró-páros olyan komplex szkriptek után pl. az Amerika Kapitány : Polgárháború forgatókönyve, ezúttal nagyon takaréklángon dolgoztak, és a 129 perces játékidő mellett is sovány sztorit tettek le az asztalra.

Noha a film tempójára és az akció mennyiségére alapvetően nem lehet panasz, hiszen a készítők igyekeztek a világ összes nagyvárosában, és minden fizikai törvénnyekkel dacoló helyzetbe bedobni a Ryan Gosling alakította Hatos ügynököt, a repülőgépből való szabadeséstől, a minden 5-10.percre jutó robbanásokon át az épületekbe hajtó villamosokig. Azonban az agyeldobós akciójelenetek közötti réseket nem sikerült érdemi tartalommal és érdekes sztorival kitölteni, így az első óra után egyre fárasztóbbá kezd válni a logikai bakiktól hemzsegő akció-csinnadratta. Hogy mennyire beletud fásulni önmagába a film azt jól mutatják pl.az olyan önreflexív kiszólások, mikor Prága módszeres lerombolása közben Chris Evans főgonosza a rádióba üvölti : "Megtennétek, hogy lelövitek azt az embert, aki a pashoz van bilincselve??" Ez azonban nem következik be annak ellenére, hogy a fél világ Hatosra vadászik. Ráadásul a 200 millió dolláros büdzsé nem is látszik meg a CGI minőségén, néhány jelenetről üvölt a műviség.

Látszik, hogy a Russo-tesók inkább a szuperhősökkel való akciózásokhoz szoktak, mert Hatos olyan helyzeteket is túlél amit egy egyszerű embernek nem kellene. Sőt, ha megnézzük a rendezők korábbi munkáit, hogy pl. a Polgárháborúban Hadigép milyen súlyos sérülst szenved egy hatalmas zuhanás közben, ehhez képest pedig Hatos milyen könnyedén megússza a repülőgépből való zuhanást, akkor elég nehéz komolyan venni a filmet.

A másik nagy probléma a karakterekkel van. Noha az akciózsánertől nem is szabad elvárni lírai karakterábrázolást, de a film átesik a ló túloldalára. Ryan Gosling karakteréről semmit nem tudunk meg azon kívül, hogy korábban börtónben ült és hogy gyakorlatilag elpusztíthatatlan. 2 órán keresztül ő áll a film fókuszában, de semmi érdemlegeset nem mond vagy tesz, nincs 2 karakterazonos mondata. Ryan Gosling kihozza a szerepből amit ki lehet, de ez mindenképpen kevés, még egy akciófilmhez is.

Chris Evans Amerika Kapitány dicső karaktere után a Tőrbe ejtvébe már megmutta egy új oldalát, vagyis hogy milyen jól állnak neki a genya szerepek is, amire most is ráerősít a megnyerő pszichopata, Lloyd Hansen szerepében. Azonban a színész nyílvánvaló karizmáját leszámítva a karakter meglehetősen fáradt és ripacs, a szakmunkás bajuszról és Zámbori Soma szinkronhangjának elhagyásáról nem is beszélve.

Az összes többi karakter annyira semmilyen, hogy nem is lehet érdemben nyilatkozni róluk.

A cselekmény egyszerűen nem tud behúzni, a szórakoztató faktor maximum az első órában tart.

A Netflix még saját, eddigi legambíciózusabb filmjét, a Különösen veszélyes bűnözőmet sem tudta megugrani A szürke emberrel, mert míg ott a szórakoztatás feledtette a film hibáinak nagy részét, addig itt semmi sem tölti be ezt a funkciót.

Címével összhangban egy rendkívül szürke alkotás lett, melyet sem az alkotói csapat, sem a szereplőgárda nem tud megmenteni. Sőt, annál nagyobb csalódás, hogy a ilyen nevekkel ennyire mellément az alkotás.

akció | thriller

Egy Európában élő volt CIA ügynök megpróbálja megmenteni azoknak az életét, akik az ő kilétéről valójában nem is tudnak. több»

9