2024.02.13 00:34 kabel Olvasottság: <100x
0

Názáreti migráns

Mundruczó Kornél nagyon akart egy bizonyos történetet elmesélni, és mindent bevetett ez érdekében, azonban a rengeteg vizuális effekt, karakterdráma és akciódús esemény után sem állt össze rendesen, mégis miről akart volna szólni ez a film.

Főszereplőnk egy határon dolgozó orvos, aki megpróbál párjával nem túl etikus módon pénzt gyűjteni, hogy el tudjon menekülni a helyzetéből. Ő fedez fel egy szír migráns fiút, aki egy halálos lövöldözés után arra ébred, hogy befolyásolni tudja a gravitációt, és lebegni tud. Orvosunk rögtön pénzkeresési lehetőséget lát ebben, és nagyon gyorsan megtanulja kihasználni a menekült srác képességeit. Eközben, egy határőr mindenáron el akarja kapni őket, bár nagyon nincs kifejtve, őt mi motiválja.

Názáreti migráns

Ebben a történetben nincsenek nagyon pozitív karakterek, és a kameramunka nagyon szépen adja elő a lepusztult világot, amire nyilvánvalóan Magyarország volt a legideálisabb helyszín. Számos hosszú és vágás nélküli kézikamerás jelenetet kapunk, melyek leginkább a Children of Men mintájára készültek. Ezek igényesen vannak kihasználva, szépen felépített és bevilágított helyszíneket mutatnak, melyek ügyesen kompenzálják az akciójeleneteket, még akkor is, ha kicsit túl vannak nyújtva. Az ilyen hangulat építő elemek a film legerősebb pontjai, mert sajnos a történet nagyon csapongó.

Sokáig olyan, mintha egy megváltó sztorit néznénk, ahol egy földöntúli lény érkezik a Föld egyik legrosszabb helyére, ahol a kapzsiság, pénz és erőszak motivál mindenkit (valószínűleg nem véletlen látjuk annyit a Blahát). De a srác nem igazán csinál semmit, nincs belső motivációja, és nem is ért semmit, mindent az őt irányító orvos tesz meg. Ezt követően, mintha az orvos megváltás történetét látnák, ahogy felismeri a csodát és a szépséget újra és feladja a menekülést. A szír fiú Jézus metaforája úgy éreztem, néha túl szájbarágósra sikeredett, hisz folyamatosan angyalnak hívják, illetve emberek haláluk előtt találkoznak vele. Emellett a fiú az idős apját keresi, akit az emberiséget szimbolizáló határőrség megölt, ami ismét a nihilista világképet erősíti, ha az apára mint istenre gondolunk. A Mother! c. film jutott eszembe sokszor, de a bibliai párhuzam ott egy kicsit erősebbre és fókuszáltabbra sikerült.

Fókusz, na pont ez hiányzik a sztoriból. A Jupiter holdja, erős képi világa és karakterei sajnos nem jutnak el egy érdekes pontra, a film utolsó harmada kicsit összeomlik. A rendező mintha nem tudta volna, hogy kéne egy ilyen sztorit befejezni, így egy ilyen „bármit jelenthet” lezárást kapunk, ami számomra nem volt túl érdekes.

dráma | sci-fi

A Jupiter holdja a hitről, a megváltódásról, a csoda lehetőségéről szól, egy különös barátság történetén keresztül. Egy menekülő fiút, Aryant (Jéger Zsombor),... több»

0