Mark Dindal rendezésével próbálja meg modernizálni Jim Davis klasszikus képregényhősét, némi családi háttérrel és akciódús cselekménnyel. A film alapvetően színes, barátságos hangulatra törekszik, vizuálisan látványos és dinamikus, mégis inkább steril, túlságosan is biztonsági játékra épül. A klasszikus, lusta, beszólogatós Garfield helyét nagyrészt egy egyszerű, sablonos hősút veszi át: Garfieldre váratlanul rázuhan rég nem látott apja, Vic, s egy gonosz macska parancsára közös, heist-szerű tejrablásba keverednek, hogy helyrehozzák Vic múltbeli hibáit. A karakterek ugyan szerethetőek maradnak (különösen az ifjú Garfield és Odie párosa), de a legtöbbjük két dimenziósnak, a motivációk felszínesnek tűnnek.
Chris Pratt szimpatikus hangot ad Garfieldnak, ahogy Samuel L. Jackson is hozza Vic vagány figuráját, a mellékszereplők azonban ritkán maradnak emlékezetesek. A forgatókönyv egy generikus heist-filmes dramaturgiát követ, tele kimódolt jelenetekkel, felesleges lelkizéssel és gyenge poénokkal, a tempó pedig csak a legfiatalabbak tűréshatárához igazodik. Rendezés és animációs munka szempontjából korrekt, de sem stílusban, sem hangulatban nem képes igazán visszaadni az eredeti Garfield egyedi báját. Objektíven nézve a Garfield 2024 egy középszerű, sablonos családi animáció, amely működhet kikapcsolódásként kisebb gyerekeknek, de az eredeti Garfield-rajongók vagy a tartalmasabb animációkra vágyók számára csalódás.
Szubjektíven nézve aranyos, néhol megnevettet, de többségében felejthető próbálkozás, mely épp csak érinti az alapanyag varázsát. Elsősorban az új, fiatal nézőknek, illetve családoknak szóló matiné; a klasszikus képregény– vagy Garfield-rajongók kevésbé találják meg benne azt, amit szeretnek.

61 Garfield (2024)
animáció | családi | fantasy | kaland | vígjáték
Mindenki kedvence visszatér. Garfield a legtöbbek számára arról ismerős, hogy imád lustálkodni, és hogy kedvenc étele a lasagne. Az örökké morcos, hétfőket mindennél jobban... több»
Szereplők: Samuel L. Jackson, Chris Pratt, Nicholas Hoult, Ving Rhames, Hannah Waddingham