A hét legjobb és legrosszabb poszterei: Gyllenhaal állától a céllövöldés kecskéig

Eljött az ideje, hogy összegezzük a heti plakáttermést.

Rengeteg poszter érkezett a héten, és ezúttal a minőségi plakátok voltak túlsúlyban. Megkapta új palkátját Patrick Stewart neonácis filmje, a Jake Gyllenhaal és Jean-Marc Vallée drámája, és még sok más ígértes produkció. Természetsen ezen a héten is akadtak kevésbé sikerült plakátok, melyeket szintén kigyűjtöttünk nektek, hogy velünk együtt borzadjatok el. Ha valamelyik film felkeltette az érdeklődésed, kattint a poszter feletti linkre, és tudj meg még többet az adott produkcióról. Lássuk! 

Green Room

Patrick Stewart neonácis filmje épp a héten kapta meg korhatáros előzetesét, melyhez egy poszter is járt. Sűrű zöld szín, elforgatott perspektíva, nekünk nagyon bejött.

Colonia

Emma Watson és Daniel Brühl filmje elég durvának ígérkezik az eddig látott anyagok tükrében. A poszter vizualitásában tökéletesen visszaadja a kapuk mögött elterülő fogolytábor irtózatát és nagyságát a bejáraton kopogtató, eltörpülő lánnyal az előtérben. Okos poszter! Képganyag, filmtartalom és előzetes is van már a kattintás után. 

Sunset Song

Hát ilyen színek nincsenek is! Egészen brutális, milyen atmoszférát sugall a plakát. További infók odaát.

Demolition

Épp néhány órája írtuk meg, hogy befutott a Demoliton második előzetese, máris újra terítéken a film. Sokat várunk tőle: Jean-Marc Vallée, akinek védjegye, hogy a legjobbat tudja kihozni a színészeből ezúttal Jake Gyllenhaal-lal forgat. Ami a posztert illeti,  a frappáns szövegelforgatás miatt került be a heti legjobbak közé.

Best and Most Beautiful Things

Bár nem sokat tudunk még a filmről, a plakát kompizíciójára rögtön felfigyeltünk. Kíváncsiak lettünk a láb tulajdonosának történetére. Nagyon bejött.

Goat

Igen, ezt valószínűleg meg kéne indokolnunk, de nem igazán tudjuk. Egyszerűen ki van ez találva, és nagyon kíváncsivá tett bennünket, hogy mit keres egy kopottas poszteren a célkereszt közepén egy kecske. Hát nem ez egy jó plakát feladata?

O.J.: Made in America

Ilyen jót nem csak hetente, de évente is ritkán látunk. Ezen a plakáton minden rajta van az O. J. Simpsom-ügyről,  egyszerre direkt és szimbolikus. Szép munka.

A legrosszabbak:

Range 15

Ez nagyon túlzsúfolt és tökéletesen ötlettelen lett. Egy B-kategóriás horrorról van szó, így hát túl sokat nem is vártunk. Előzetesünk is van hozzá.

Memoria

James Franco új filmjéről eddig nincs sok információnk, de az biztos, hogy ez a poszter nem igazán keltette fel az érdeklődésünket. Biztos van magyarázat a poszter felső kétharmadára, de anékül ez csak a jóízlés elleni vétek.

A beavatott-sorozat: A hűséges

Rendben, A beavatott új része némileg kakukktojás, mert az előző kettőhöz képest egészen más módon nem kápráztatott el minket. Az a baj, hogy van itt egy értelmetlennek tűnő, de kreatívnak szánt szimbolika, hogy a főhősnő fél elmelettel feljebb áll a csigalépcsőn, mint a társai, akik ráadásul a néző felé fordítják tekintetüket. Ez abból a szempontból, hogy nyilvánvalóan nem egy jelenetfotóról van szó, nem túl előnyös, ugyanis így már megszólítottá válik a néző, a szibólum pedig odavész. Biztosan volt itt egy elképzelés, de a megvalósítás félúton eltévedt. 

The Whole Truth

Az ázsiai poszterek mintapéldájáról van szó, aminél keresve is nehezen találni ízléstelenebbet. Ebbe nem is szeretnénk belemenni: unalmas, összeollózott érdektelenség. De arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a film főszerepeiben Keanu Reevest, Renée Zellwegert és James Belushit láthatjuk majd.

Monday at 11:01 A.M.

Bár szintén nem a gagyi kategória képviselteti magát ezzel a poszterrel, valami mégsem stimmel. Az utcán futó alak és a háttér csuklyás-szarvas lénye között nincs semmilyen koherencia. Ha előle menekül, akkor a lény miért nem felé néz, és hatalmasodik el mögötte? Ez itt a problémánk. Mindenesetre előzetes már van hozzzá, egy próbát érdemes tenni vele.