A Netflix dokuja is kellett, hogy szexkereskedelem vádjával letartóztassák Abercrombie & Fitch korábbi vezérigazgatóját

Az Alison Klayman által rendezett 88 perces doku építőkockaként szolgált ahhoz, hogy a ruházati üzlet elítélendő múltja ismét az érdeklődés középpontjába kerüljön.

„Amikor dokumentumfilmet készítesz, és beszámolsz valamiről, az egyfajta világítótoronnyá válik” - mondja Klayman - „Még több olyan ember bújik elő, akiket a film készítésekor nehéz volt megtalálni. A Jeffriesről beérkező üzenetek száma, amelyeket a filmes csapat és én a White Hotm (a doku eredeti címe) nyomán kaptunk, reprezentálja mindazokat az embereket, akiket kezdetben tűnek tűnt megtalálni a szénakazalban.”

A világítótorony-hatás következménye

Két évvel a Netflix Az Abercrombie & Fitch felelmelkedése és bukása című dokumentumfilmjének megjelenése után a múlt héten letartóztatták Mike Jeffries-t, a kiskereskedelmi vállalat korábbi vezérigazgatóját nemzetközi szexkereskedelem vádjával olyan bűncselekmények miatt, amelyek akkor történtek, amikor 1992 és 2014 között vezette a ruházati kiskereskedelmet.

Jeffries 2014-ben hagyta el az Abercrombie & Fitchet, miután számos botrány érte a céget, köztük egy 2004-es csoportos kereset, amely azzal vádolta a márkát, hogy diszkriminálja a fekete, latin-amerikai, ázsiai és női alkalmazottakat. Fran Horowitz 2017-ben vette át az Abercrombie vezérigazgatói posztját, és hatékonyan megújította a márka „befogadó” arculatát. A The Timesnak október 25-én azt mondta: „Már nem az a vállalat vagyunk, amelyik voltunk”.

Jeffries közelmúltbeli letartóztatása azonban a The New York Times szerint több mint 11 százalékos esést okozott az Abercrombie részvényeinek árfolyamában

Így indult minden

A film 2022. április 19-én mutatkozott be a Netflixen, és egyik napról a másikra a streamingszolgáltató egyik legnézettebb filmje lett világszerte. A doku az Abercrombie & Fitch népszerűségének növekedését vizsgálja a '90-es évek végén, és azt, hogy Jeffries vezetése alatt az üzlet hogyan vált ismertté szexualizált reklámjairól és az „all-american” megjelenés hangsúlyozásáról, amelyben általában fehér modellek szerepeltek.

A doku azt állítja, hogy Bruce Weber fotós, akinek nagy szerepe volt az Abercrombie marketingjének kialakításában, amely gyakran homoerotikus felvételeket készített félmeztelen, fiatal, gyönyörű férfiakról, ragadozó volt, aki illetlenül nyúlt a férfi modelljeihez.

Független filmesnek lenni

„Független filmesnek lenni, még akkor is, ha a Netflix számára készítesz valamit, nagyon más, mint (hír)riporterként dolgozni a stábban” - mondja Klayman - „Nincs ugyanaz az intézményes védelem a tudósításokkal kapcsolatban, és végül meg kell győződnöd arról, hogy a dolgokat nemcsak az ügyvédeid, hanem a biztosítótársaságok is jóváhagyják. Úgy érzem, hogy ezzel a lappal tisztázni akartuk azt, ami már nyilvánosságra került, de mindenképpen beszéltünk olyan emberekkel, akiknek volt története, de nem akartak nyilatkozni, ezért is akartam mindig visszatérni erre a történetre, és többet foglalkozni vele, mert néha nem lehet mindent egyszerre csinálni.”

Nem világos, hogy a Jeffries elleni vádiratban megnevezett állítólagos áldozatok ugyanazok az emberek voltak-e, akik nem hivatalosan beszéltek Klaymannal, de a rendező szerint „a vádiratban szereplő állítások egybevágnak azokkal a történetekkel, amelyeket több ember is elmondott nekünk a (White Hot) gyártása és kiadása során”.

Lesz folytatás?

Ha Klayman elkészítené a folytatást - a Variety-nek elmondta - akkor a doku „a büntetlenséget vizsgálná, amely a sikerrel és a hatalommal jár, amikor a társadalmunkban az üzletről van szó”.

„Az a rengeteg ember, aki azt mondta: „De (Jeffries) zseniális volt.” És miben volt zseniális pontosan...? Mennyire kellett elviselni akár a pletykákat, akár az ismert rossz viselkedést az Abercrombie legalsó szintjeitől a legmagasabbakig? Azt hiszem, ez a tanulság” - mondja Klayman - „A folytatásos több lenne, mint egy film Mike Jeffriesről és az Abercrombie-ról. Ez egy olyan történet lenne, amely tanulságos lenne valami nagyobb és strukturálisabb dologról a társadalmunkban és a rendszerünkben.”

dokumentum

A dokumentumfilm nyomon követi a márka fénykorát, ami a 90-es évek végétől a korai 2000-es évekig tartott. Azokban az időkben mindenki bukott az exkluzivitásra épülő vállalat... több»

Rendező: Alison Klayman