A Netflix húzott egy erőset, és ennek sokan nem fognak örülni

A Netflix már nem teszi elérhetővé a legolcsóbb, reklámok nélküli streaming csomagját az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.

A streamingszolgáltató célja ezzel nem kevesebb, mint az “értéktudatos” felhasználókat arra ösztönözze, hogy a reklámokkal ellátott csomagot válasszák. A Basic csomag az Egyesült Államokban 9,99 dollárba, míg az Egyesült Királyságban 6,99 fontba havonta került havonta már nem lesz elérhető a jövőben az újonnan regisztrált felhasználók számára.

A Netflix állítása szerint a meglévő Basic felhasználók "addig maradhatnak ezen a díjcsomagon, amíg nem választanak másikat vagy nem mondják fel az előfiizetésüket".

A Netflix Basic tervezetének megszüntetése a reklámokkal támogatott Standard With Ads (Standard hirdetésekkel elláttott) csomag vásárlóinak fellendítését kívánja szolgálni, amelyet a szolgáltató először tavaly novemberben indított el. 

Májusban a Netflix arról számolt be, hogy több mint 5 millió tagot szerződtetett a reklámokkal támogatott tervekre, és az új előfizetők 25%-a ezt a csomagot választotta. “Az Egyesült Államokban 6,99 dolláros, Nagy-Britanniában pedig 4,99 fontos induló áraink [a Standard With Ads esetében] alacsonyabbak, mint a versenytársaké, és a katalógusunk szélességét és minőségét tekintve nagyszerű értéket biztosítanak a fogyasztók számára” - olvasható a közleményben, amelyet a Variety magazin adott közre.

A Netflix a Basic csomagot a múlt hónapban Kanadában szüntette meg, az előzetes elemzések szerint pedig a vállalatnál fellendülést várnak az új tervezettől.